2019-08-20, 08:39
Medlem
Sooks avatar
Som den sosse jag är så tycker jag man ska akta sig riktigt noga för att förbjuda folk att tycka det dom tycker. Sånt slår ofta tillbaka. Hur drar man gränsen?
Citera
2019-08-20, 08:52
Medlem
Fris avatar
Allt svenska vänsterslavar gör dikteras från Think Tanks i Washington, och då går all in för judehat nu. De psyksjuka judehatare man hittar online som hela tiden påstår att Gjudarna magiskt oförklarligt styr exakt hur varenda svensk väljare röstar, kan man bara undvika att läsa (om man inte har mörk humor och vill ha ett skratt), behövs ingen lagstiftning för det.
Citera
2019-08-20, 08:52
Medlem
Bubba00s avatar
Gör lagstiftningen retroaktiv. Detta kommer ge utrymme för ett eventuellt förbud av socialdemokraterna.
Citera
2019-08-20, 09:04
Medlem
Inför dödsstraffet istället, mycket mer effektivt.
Då blir nog ADL,WJC och Israel nöjda.

Precis som Sovjet införde dödsstraff på antisemitism när vissa ryssar och ukrainare gick emot judebolshevismen.
Citera
2019-08-20, 09:50
Medlem
Ännu fler lagar mot åsikter, det verkar vara Morgans melodi. Massövervakning och fler lagar mot yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Galna Morgan och hans galna parti.

Voltaire:
"Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det.
Citera
2019-08-20, 10:31
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrtaktarn
Svenskan går det sådär med ser jag...
Jag är en av de här som använder mest korrekt svenska.
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ännu fler lagar mot åsikter, det verkar vara Morgans melodi. Massövervakning och fler lagar mot yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Galna Morgan och hans galna parti.

Voltaire:
"Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det.
Jo, men alla vet ju att sossarna är anti-libertarianer, så alla svenskar VILL förtryckas med våld ifall de har en annan åsikt än den som den för tillfället sittande regimen har. Det är det som är definitionen av att inte vara libertarian, att förneka sig själv rätten att tänka och handla som man vill, att göra sig till regimens slav. Och det är uppenbarligen samtliga svenskars natur. Man kan ju rent logiskt inte säga att man kan vilja vägras ha en vilja, men det är ändå det val samtliga svenskar gör.
Citera
2019-08-20, 11:12
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

"... Vi ska inte lägga fingrar emellan oavsett vilken miljö antisemitismen än kommer ifrån, nazismen, islamismen eller vänsterextremismen. "

Om han nu vill beskriva alla muslimer som uttrycker hat mot judar för islamister så är ju det majoriteten av alla muslimer vi har i Sverige.

När jag har talat med muslimska ungdomar så är det alla som hatar judar. Den enda jag träffat som inte uttrycker hat är en tjej. Men hon skulle i alla fall inte vilja bo i samma område som judar och tycker det är skönt att fler och fler flyttar från Sverige.

Det skall bli jävligt intressant att se hur han skall skilja ut muslimer i två olika lag. Muslimer och islamister. Jag tror att det bara är något han säger i förbifarten angående muslimerna. Fokus kommer ligga på att förbjuda NMR, Alternativ för Sverige, Sd och andra liknande organisationer såsom Det fria Sverige.

Jag har alltid tyckt att den där Morgan är en mupp. Varje gång han säger något så visar hans ansiktsuttryck att det är något svart bakom.
Citera
2019-08-20, 11:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det var ett jävla ältande om denna lilla grupp judar i Sverige. Varför tar ingen upp vilka problem svenskarna har? Vi har inget Israel att fly till.
Citera
2019-08-20, 12:24
Medlem
Frågan är bara vilken definition av rasism Morgan kommer att tillämpa?
Citera
2019-08-20, 15:50
Medlem
Nordelfs avatar
Ett utmärkt förslag egentligen. Var väl Jimmie som var först ut med att yrka på förbud mot NMR?

MEN... vi måste skaffa oss en konstitutionsdomstol först. Som den de har i Tyskland. Riksdagen kan inte hålla på och förbjuda enskilda organisationer. Blir ju orättssäkert som faen.

Själv skulle jag gärna utöka mandatet till auktoritära religiösa miljöer som salafister och sekter också...
Citera
2019-08-20, 16:03
Medlem
Stigmata01s avatar
Kan tycka att det i grunden är ett bra förslag men det kommer givetvis endast vara riktat mot svenska höger organisationer vilka kanske står för 10% av hatet mot judar. Morgan kommer givetvis blunda för den muslimska antisemetismen, SSU och den extrema vänstern som står för det största judehatet. Morgan kommer försöka tysta politiska motståndare genom att peka på att de är rasister, Morgan kommer använda sig av fascistexperten Arnstad för att peka ut organisationerna och definiera vad som menas med rasism.
Citera
2019-08-20, 17:23
Medlem
Jo, men det kanske inte kommer något lagförslag. Vi får se. Ibland behöver inte riksdagen ta ställning. Ibland drar det ut på tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in