2019-08-19, 18:32
Medlem
Browndawgs avatar
Jag vet inte hur mycket man borde skriva här ifall GM läser eller får hjälp läsa tråden. Men utredaren borde kontakta Volvo om det inte redan skett, just saying.
Citera
2019-08-19, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Röstkortet har troligtvis legat i handskfacket eller i någon av dörrarna fack och kastats ut.. Lätt o lägga kuvertet där efter man röstat,dä man inte längre får kasta röst sedeln i vallokalerna.

Dom kände sig trygga i Adak och kanske tömde det sista ur bilen där. GMn har garanterat kopplingar till området, kanske en stuga eller gangster vänner där.
Brukar finnas skumma typer i Norrland som drar sig utanför samhället där polisen inte finns i närheten.
Man kanske gjorde upp bilaffären där i Adak och sålde den vidare till ryssar, kan mycket väl röra sig om ett beställningsjobb eller någon som behövde pengar väldigt snabbt.
GMn har förmodligen kopplingar till både Adak och Markaryd, kanske är Adak hembyn där GMn kommer ifrån, eller en gammal släktstuga.
Citera
2019-08-19, 18:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Få hjälp med att läsa vad som står i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag vet inte hur mycket man borde skriva här ifall GM läser eller får hjälp läsa tråden. Men utredaren borde kontakta Volvo om det inte redan skett, just saying.

Att de skulle kunna läsa svenska kan jag inte tänka mig.

Jag tror inte heller att de "har lust" med att få hjälp med vad som står i tråden. Känner de ens till Flashback?
Citera
2019-08-19, 19:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Att de skulle kunna läsa svenska kan jag inte tänka mig.

Jag tror inte heller att de "har lust" med att få hjälp med vad som står i tråden. Känner de ens till Flashback?

You never know. Google translate osv du vet. Googlar dom på gubben dom mördat så hamnar dom här.
Citera
2019-08-19, 19:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
I o f s riktigt.

Citat:
You never know. Google translate osv du vet. Googlar dom på gubben dom mördat så hamnar dom här.

Ja i o f s har du rätt i det du omnämner.
Citera
2019-08-19, 19:14
Medlem
Det är tydligen bara 7000 av Interpols 58000 internationella efterlysningar som är offentliga och publicerade med namn och bild/signalement. Resten är bara tillgängliga för brottsbekämpande myndigheter. Varför man inte tycks ha gjort just denna efterlysning offentlig kan man ju bara spekulera kring. Kanske vill man inte stressa upp de misstänkta mer än nödvändigt och göra dem desperata för att undvika ett gisslandrama eller liknande.
Citera
2019-08-19, 19:23
Medlem
Browndawgs avatar
Finns det någon info om vilka reg-nr som är aktuella? Volvon var väl falskskyltad om jag fattat rätt. Men med vilket reg nr?

Edit; ja jag har letat i tråden men inte hittat, ännu iaf
Senast redigerad av Browndawg 2019-08-19 kl. 19:26.
Citera
2019-08-19, 19:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Finns det någon info om vilka reg-nr som är aktuella? Volvon var väl falskskyltad om jag fattat rätt. Men med vilket reg nr?

Edit; ja jag har letat i tråden men inte hittat, ännu iaf

(FB) Misstänkt mord – 70-årige Gert-Inge Bertinsson försvunnen i Markaryd 31/7-19
Citera
2019-08-19, 19:40
Avslutad
Antar man har gått igenom GIBs dator, kanske har han blivit lurad på Blocket eller något. Men polisen vet väl redan vilka förövarna är och att dom är från Ukraina och troligen redan framme i hemlandet.
Men det kan ju finnas fler kopplingar i Sverige.
Jag tror det här är ett studerat brott där man har kartlagt GIB under en tid, kanske via nätet till att börja med, där fick man kanske nys om hans bil och att man var ute efter just den modellen av någon anledning.
Det känns inte som ett plötsligt infall, möjligen såg dom att bilen kunde vara värd en del och att man kan sälja den för typ 100.000 i Ryssland. Jag får en känsla av att man kartlag GIB under en längre period.
Citera
2019-08-19, 19:44
Medlem
Osannolik vändning i ärendet med det här upphittade röstkortet. Så vi har troligen några seriemördare som mördar äldre män helt slumpvis körande omkring i landet just nu.

Många öststatare befinner sig i Sverige och stjäl bildelar och bilar som forslas till Litauen för att byggas om till "nya" bilar. Med nya chassinummer. Kan det vara tänkt att den ska köras till Litauen? För det verkar korkat att ta vägen om Norrland om man ska köra till Ukraina från Markaryd.

Medelålders och äldre män bör kanske lämna bilen hemma just nu och ta elsparkcykeln till jobbet?
Citera
2019-08-19, 19:51
Medlem
Ut med ev bilder och signalement NU, varför vänta? Kan ju hinna bli fler mord då de verkar vara helt skrupelfria personer och riktigt farliga. Har väl inte släppts någon info om hur Bertinsson mördades?
Citera
2019-08-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ut med ev bilder och signalement NU, varför vänta? Kan ju hinna bli fler mord då de verkar vara helt skrupelfria personer och riktigt farliga. Har väl inte släppts någon info om hur Bertinsson mördades?
Exakt. Håller med. De här galningarna har ju inte längre något att förlora, det blir inte längre straff för fem mord än vad det blir för ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in