Citat:
Ursprungligen postat av
Adrtrt
Da ser vi også det forskjellig. Jeg mener at å drepe på stedet, for så å ta med seg den døde, vil føre til mer spor og større risiko. Det å bedøve et menneske, for så å ta det med til et sikkert sted, som ingen vet om, medfører mindre risiko. Det at de kanskje ikke vet hele planen vil vel også fungere som en sikkerhetsventil ved en slik hypotese. Jeg tror de fikk beskjed om å kvitte seg med offeret ganske fort. TH brøt vel "betingelsene" allerede kl 14.
Om jeg forstår deg riktig, så mener du at oppdragsgiveren, "bakmannen", har bestilt en kidnapping, bortføring. Etter at bortføringen var gjennomført, ble bestillingen endret fra kidnapping til drap?
For hvis oppdraget i utgangspunktet var drap, ville vel de leide kriminelle GM ha drept henne på stedet? Og slippe en hel masse planlegging og en risikabel gjennomføring av kidnapping.
Bakmannen har da nærmest lurt de kriminelle GM til å ta en mye større risiko enn opprinnelig bestilt.
Jeg vil tro at kriminelle GM ville blitt nokså rasende over å bli lurt på denne måten.
Om jeg skulle prøve å tenke meg hvordan jeg ville ha reagert i en tilsvarende situasjon, tror jeg at jeg ville ha sluppet fri kidnappingsofferet i nærheten av nærmeste politistasjon, snarest råd.