2019-08-18, 12:14
Medlem
LaLocas avatar
Svensk wt:

Sabaton, fosterhem, dåliga tänder, anabola, många tatueringar, Värmland, gasp, visdomsord, tjack, SD, arbetsskygg, särskriva, blondering, övervikt, käka på buffé...
Citera
2019-09-08, 14:38
Medlem
JannieKaoss avatar
När du sitter och äter på lokala pizzerian eller kebabhaket. Luktar WT låååång väg.
Citera
2019-09-08, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
En operasångerska i världsklass och en skådespelare (son till legenden Olof Thunberg dessutom).

Man måste nog vara flashbackförgiftad för att kalla dom WT

Jag tänkte precis detsamma.

WT är för övrigt ett idiotiskt begrepp att använda på svenska. Men man skulle kunna säga att man är just WT om man inte fattar varför.
Citera
2019-09-08, 14:51
Bannlyst
När du går iklädd vitt linne
Citera
2019-09-08, 20:31
Bannlyst
Väl bara inse att begreppet är WT har olika definitioner.

Röstar på VPK / MP / Sossarna : Riktig WT
Röker gula blend : WT
Kör runt i runt i en gamla Volvo 740 : WT
Är arbetslös : WT
Bor på en mindre bruksort : Riktig WT
Dricker hembränt : WT
Tycker att asylrätten skall få finnas kvar : Absolut WT.
Äter snabbmat som Pizza, kebab och korv. : WT
Har inte gjort lumpen : WT ( om man är man förstås )
Citera
2019-09-08, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

WT är för övrigt ett idiotiskt begrepp att använda på svenska. Men man skulle kunna säga att man är just WT om man inte fattar varför.

Socialgrupp 3 heter WT på Svenska. Socialgrupp indelningen är inte kopplad till hudfärg som WT är.
Citera
2019-09-10, 02:29
Medlem
Du skapar korkade trådar på FB.
Citera
2019-09-26, 22:17
Medlem
Waross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Väl bara inse att begreppet är WT har olika definitioner.
Röstar på VPK / MP / Sossarna : Riktig WT
Röker gula blend : WT
Kör runt i runt i en gamla Volvo 740 : WT
Är arbetslös : WT
Bor på en mindre bruksort : Riktig WT
Dricker hembränt : WT
Köpings kommun i ett nötskal ?
Citera
2019-09-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Jag är benägen att hålla med. Inte helt rätt att fullständigt amerikanisera oss ursvenskar -
Problemet är att så mycket av våra referenser rör sig i och runt Stockholm. Även om jag är Stockholmare så reser jag ständigt och det är inte schysst att andra större ställen i Sverige räknas.
Bara att ta del av de olika lokalnyheterna ökar förståelsen för utom-stockholmska utmaningar.
Citera
2019-10-01, 16:24
Medlem
Hr.Rooss avatar
Det finns inget bra uttryck för det på svenska(mig veterligen), och det svenska begreppet skiljer sig ifrån det amerikanska, rätt så kraftigt.

Amerikansk WT är ju meth-rökande hillbillies med sociala problem, medans en svensk WT är en familj i hyresrätt med tribaltatueringar och mjukisbrallor, sänkt Audi ifrån 2001 och barn som heter Kevin och Tindra.

Bruksortstragidier kanske är ett bättre uttryck?
Citera
2019-11-02, 00:14
Medlem
flaess avatar
När du egentligen är ointresserad av sport, men hemfaller åt idrottshuliganism för att det är så kul att banka skiten ur andra WT-patrask, dricka fulöl och vråla som ett mongo samtidigt som snusdreglet rinner nedför hakan och den tatuerade halsen.
Citera
2019-11-02, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Roos
Det finns inget bra uttryck för det på svenska(mig veterligen), och det svenska begreppet skiljer sig ifrån det amerikanska, rätt så kraftigt.

Amerikansk WT är ju meth-rökande hillbillies med sociala problem, medans en svensk WT är en familj i hyresrätt med tribaltatueringar och mjukisbrallor, sänkt Audi ifrån 2001 och barn som heter Kevin och Tindra.

Bruksortstragidier kanske är ett bättre uttryck?

WT kan även bo i villa i Värmland, där en bostad inte kostar så mycket. I Stockholm är det svårare, för att köpa en villa i Stockholm kräver verkligen att man är har gott om pengar. Sedan är WT mycket vad man har för bakgrund kulturellt..

WT i Sverige är arbetsklass, det är inget man skall se ner på. Det är bara slöddret i arbetarklassen som röstar på VPK / KPLM(r) och sånt där skit som man kan kalla för WT.

Jag tro många Stockholmare är avundsjuka på folk utanför Stockholm, man får en liten etta på Kungsholmen för 3 miljoner, som man får en 200 m2 villa för i Grums / Köping.
Senast redigerad av JosephMcCarthy 2019-11-02 kl. 08:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in