2019-08-17, 06:27
Medlem
memebabas avatar
Jag har jobbat inom finans o dom rörelser man kan förutsäga m algoritmer är väldigt små. Alla större rörelser kan du ana med en sammanlagd erfarenhet, intuition och information, men sällan spika. Jag känner en kille som kallas Spider of Wall Street för att han spikade ett större oväntat ras o gjorde sig själv o sin firma rik, men detta är unika fall jag inte råder nån att härma.
Citera
2019-08-17, 07:27
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Skulle någon vara tillräckligt smart för att knäcka koden också vara tillräckligt puckad för att dela med sig tror du?

Du är född i farstun.

Tänk om vederbörande samtidigt skulle vara mer vis än smart och vilja jobba "on behalf of humanity" och hellre "" skvallra" på systemet för mänsklighetens fromma?
Har funnits individer som offrat sin särställning för oss andra. Jesus Kristus tex. Det är honom vi bör följa, inte systemet.
Btw ordet "system" kommer från antikens Rom där "systemet" var dess avloppsnät...
Citera
2019-08-17, 07:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalFear
Efter flera år av besatthet med börskurserna så har jag hittat ett mönster...
Det ser man. Du är den första som gjort det.
Citera
2019-08-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Finns mönstret så hittar Maskininlärningsalgoritmer som "Linear Regression" den på 5 minuter. Du är passé.

Ja du har nog rätt, börshandel är meningslös och jag är passé.

Måste gå nu, korvkiosken öppnar sig inte själv, chefen undrar var jag är.

Jag gör dock ett perfekt ketchup och senap mönster på korven.
Citera
2019-08-17, 09:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Tycker du borde ha någon form av kunnighet efter flera år av "besatthet av börskurserna". Men off you go!

Jag tjänade 137 miljoner 2007-2008.
Som reality check för oskuldsfulla läsare: skrivet av en person som ger insiktsfulla kommentarer i tråden "Hur göra hash så lent det går?".
Citera
2019-08-17, 09:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Här är en till $ICUI 35% upp här 2-3 månader.
Som sagt detta är lätt för mig.

Det handlar om en sekvens, jag kan ta fram 2-3 veckors väntetid, men då är det cirka 10-15% avkastning. Det är därför man säger "time is money".

Jag har gått ner till 1 minuts nivå på börskurser, där har jag upplevt ännu avancerade modell som jag inte lyckats dekoda än, jag misstänker att dessa sekvenser inte har en ordning då det handlar om så kort tid och börsen/verkligheten förlåter fel/misspricing under 1-2 minuter. Man kallar det för algos fighting, kan vara fullt möjligt.

Dock allt över 5 minuts timeframe skapar historia, och ingen algo skapar falsk historia under så lång tid då det finns så många olika spelare som medverkar för att göra priset enligt en högre plan. En plan som jag har hittat koden till.
Bumpa den här tråden om 2-3 månader så gör vi en check! Money talks, om du har rätt så kan alla sura kommentarer här bli just bara sura kommentarer.

Jag har snart 70M på mitt avanza-konto i mina egna tips, skriver ibland här. Hur mycket av egna pengar har du satt in i dina egna tips? Utan egna pengar så blir tyvärr trovärdigheten noll. Det är för lätt att sitta i en källare med dator och kläcka ur sig tips. Hjärnan är skapt så att man faktiskt tror på vad man själv skriver, även om tipsen vid en faktakoll faktiskt är usla. Det enda som räknas är pengarna vid slutet av dagen.
Citera
2019-08-17, 09:56
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Efter flera år av besatthet med börskurserna så har jag hittat ett mönster, jag skriver detta för att uppmuntra alla er som jobbar och söker efter detta, detta är verklighet. Jag kanske inte var för smart att klura ut det snabbt, det tog mig mycket tid, och jag kände hela tiden att jag saknade hjärnkapacitet för att få ihop det, efter flera år kanske jag glömde en hel del annat för att kompensera för informationen som krävdes på en och samma gång, precis som RAM minnet, men jag lyckades organisera hela strukturen kring börskursrörelser och se mönstret som upprepas.

Jag kan säga att varje mönster du kan hitta själv upprepas på många olika grafer, det är vad som gör det hela förvirrande. Och för att göra det hela ännu svårare, sedan så finns det många olika mönster som upprepas. Någon som vill dela med sig av sina lärdomar kring TA trading?

Ja besatt var ingen underdrift.

Citat:
Bra ide! Jag gör det, jag kör med USA aktier då det är lättare att hitta vad man söker efter.

USA aktie: $CENT, 40-50% uppgång inom 2-3 månader, innan den vänder ner igen, eller fortsätter upp mer, för komplicerat efter detta, dock upp härifrån.

USA: $NOAH, 40-50% uppgång inom 2-3 månader, efter detta så vet jag inte hur det blir.

USA aktie $MBUU, uppgång cirka 35% inom 2-3 månader.

Ok vi tar dessa, jag garanterar dessa resultat!!

Så trådens syfte var helt enkelt att försöka driva upp priset på några aktier du har i din egen portfölj, inte annorlunda än andra aktieforum med idioter som tror att någon köper deras skitsnack om garanterade uppgångar inom 2-4 månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Vad tjäna du på ? Var det inte kris dessa åren?

Ja, hur kan man tjäna pengar under en kris?
Senast redigerad av tuffkatt 2019-08-17 kl. 10:01.
Citera
2019-08-17, 10:00
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Investor rasar på måndag-tisdag, återhämtar sig senare under veckan gissar jag, som sagt jag kan se en tid fram inte hela vägen, men ras måndag-tisdag. Welcome to the matrix

Anteckna alla dessa prognoser!! Vet du hur mycket pengar du kan tjäna på att veta att investor ska rasa i början nästa vecka, du kan köpa bear certificat på fredag och tjäna lätt en månadslån med bara 20,000 satsat.

Investor B just nu eller fredagens stängningskurs 436.2

Det räcker inte, hur mycket kommer Investor tappa måndag-tisdag? Det måste du kunna svara på om du kan kan förutse aktiekursens rörelse.
Citera
2019-08-17, 13:40
Medlem
Stämmer att börskurserna går efter ett mönster.

Börskurserna går som en sinuskurva - ibland är det upp och ibland är det ner.
Citera
2019-08-17, 14:11
Medlem
KobeTais avatar
När kursen skär igenom MA200 underifrån = köp.
Tvärtom = sälj.
Citera
2019-08-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ja besatt var ingen underdrift.

Så trådens syfte var helt enkelt att försöka driva upp priset på några aktier du har i din egen portfölj, inte annorlunda än andra aktieforum med idioter som tror att någon köper deras skitsnack om garanterade uppgångar inom 2-4 månader.

Jag vet att man kan tjäna pengar under en kris , jag undra vad han tjänade på. Så sluta upp med den emojin din kuksugare. En lavet förtjänar du.
Citera
2019-08-17, 21:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Man kan korta aktier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in