2019-08-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjodor87
Hmmm.......?? Det här är verkligen oroande....
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/augusti/16/16-augusti-1554-forsvunnen-person-mala/

Ojdå. Känns ju ändå som de har något mer att gå på än bara att bilen synts i trakten för att skriva så där.
Citera
2019-08-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Ojdå. Känns ju ändå som de har något mer att gå på än bara att bilen synts i trakten för att skriva så där.

Hur jävla dumma är dom som lägger upp en bild på en bil med en ANNAN färg?!
Citera
2019-08-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjhmnj
En svampplockare som bor i Hannabad hade varit ute i skogen, bara några meter från där mannens lik senare upptäcktes.
Personen fick avbryta och gå hem igen eftersom personen fick illamående av en vidrig stank, som personen inte visste varifrån den kom.

Detta var bara några dagar efter kidnappningen.

Ett lik börjar inte lukta illa så snabbt.
Har de ens hittat rätt BO?

Har BO kidnappats av andra skäl än att de ville åt hans bil?
BO arbetade för ett stort medicinskt företag och han hade ett flertal patent.
Han tjänade tydligen 5-6 miljoner kronor i månaden.

Varför försökte kidnapparen inte ta ut maxbeloppet vid banken i Stockholm? Bara 600 kr? Rimligt?
Hur vet polisen att han försökte ta ut 600 kr?
Varför säger polisen att uttaget misslyckades? Att han inte hade koden?
Hur kan då polisen veta att han ville ha 600 kr om han inte slog in rätt kod först?
Jo då, lik kan börja lukta efter ett par dygn om det är riktigt varmt och det var så vitt jag minns varmt då.
Citera
2019-08-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjhmnj
Ett vittne på orten tror sig ha sett Volvon samma dag som bortförandet skedde.

Volvon kom körandes i mycket hög hastighet med varningsblinkersen påslagen. Denna bil har ett system som kommunicerar med andra volvos med samma system, och varnar dem i förväg.
Den efterföljdes av en annan bil som körde lika snabbt.
Föraren (BO?) hade antagligen sinnesnärvaro nog för att varna andra efter en sväng då blinkersen ändå tickade, utan att kidnapparna märkte?

Vittnet kände igen männen i bilen eftersom han har bott granne med dem.
De (tre eller fyra Ukrainier) har nu flyttat ut efter kidnappningen/mordet(?).

Vittnet har kontaktat polis ett flertal gånger, men inte nått fram.
Vittnet kontaktade då MissingPeople, som tyckte att informationen kunde vara viktig.
M-P lyckades få kontakt med polisen och lovade då att ta kontakt med vittnet.

Detta har ännu inte hänt, efter två eller tre dagar.

Männen påstod sig reparera bostäder för Vik***** P***.
Vik***** P*** är ett företag som hyr ut lägenheter. De har varit i blåsväder nyligen för illegala affärer ihop med en viss byggarbetare (K***) som just nu antagligen sitter i fängelse.
Han är ökänd för att anlita arbetare från öststats-länder.

Vid ett tillslag hemma hos K*** för någon månad sedan hittades massvis med vapen och olika sorters knark, samt 30 miljoner kronor. Hans bilar med anställda kör fortfarande omkring på orten, men jag vet inte om de är inblandade i något brottsligt. Chefen är som sagts ökänd på orten, så det vore konstigt om de inte visste.

Tycker att det finns alldeles för många omständigheter i din berättelse som motsägs av vad som är konsterat som har hänt (i verkligheten). Typiskt skvaller i en liten ort som får frispinn, och värst av allt är när tidningen Smålänningen får se det här och försöker göra en story av det, precis som hände tidigare i denna tråden.

Du skriver bland annat att ett vittne bott grannar med 3 el 4 Ukrainare som nu flyttat. Du redogör för att det skulle ha förekommit ett efterföljande där, som det uppfattas att BO typ skulle ha jagats.

Var har dem bott, vilken gata ? Hur länge har dem bott där ? Vad heter dem ?
Var i såfall gjordes iaktagelsen på "biljakten" ?

Det har beskrivits innan i tråden baserat på artikel från Aftonbladet där en närstående släktning till BO redogjort för hur han såg BO strax innan kl 17 onsdagen den 31 juli. Fast Aftonbladet hade blandat ihop tiderna för iaktagelserna inne i Markaryd och vid Preem.

Polisen har ju sagt att de misstänkta personerna är/var på tillfälligt besök i Sverige. Visserligen är 2 häktade nu i sin frånvaro, samtidigt som polisen har sagt att de ej utesluter fler frihetsberövanden.

Slutligen. Nej, "K" sitter ej i fängelse. Såg han för någon dag sedan. Berör ej det för det är väldigt off topic här.
Citera
2019-08-16, 22:48
Medlem
I ett sådant här läge. Vilka spaningsmetoder kan Polisen förfoga över? Kom det inte en ny lag ganska nyligen som gav Polisen mfl rätt at få hjälpa av FRA för signalspaning.

Tänker mig att om man nu har information från telemaster i Markaryd och om man tex jämför det från en masttömning i Stockholm och sen nu, om vi antar att det finns ett samband med det i Adeke, om man kör dessa i en databas och man får träff på alla tre ställen och får fram en telefonindivid.
Borde man inte då kunna följa deras resa och ringa in dem ?
Citera
2019-08-16, 22:58
Medlem
Silverhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjodor87
I ett sådant här läge. Vilka spaningsmetoder kan Polisen förfoga över? Kom det inte en ny lag ganska nyligen som gav Polisen mfl rätt at få hjälpa av FRA för signalspaning.

Tänker mig att om man nu har information från telemaster i Markaryd och om man tex jämför det från en masttömning i Stockholm och sen nu, om vi antar att det finns ett samband med det i Adeke, om man kör dessa i en databas och man får träff på alla tre ställen och får fram en telefonindivid.
Borde man inte då kunna följa deras resa och ringa in dem ?

Du har rätt, FRA för signalspaning.

Studera ämnet lite mer bara så fattar du.
Citera
2019-08-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverhammer
Du har rätt, FRA för signalspaning.

Studera ämnet lite mer bara så fattar du.

Jo det var väl något om att det ej fick användas som bevis, men däri är det ju skillnad mot att "hitta" någon..men jag fattar kanske fel )
Citera
2019-08-16, 23:07
Medlem
Inga bilder från övervakningskameror eller så? Inga bilder på männen... borde va på första sidan

Hade detta skett i Sydamerika eller någon annanstans hade man inte mörkat detta i media. Upp med bilder på förövarna på bästa sändningstid....

Hur fan ska man känna igen dom om man inte sett någon bild?? Upp med bilder nu för helvete!!! Kan ju vara på din gata inom kort
Citera
2019-08-16, 23:11
Medlem
Silverhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Inga bilder från övervakningskameror eller så? Inga bilder på männen... borde va på första sidan

Hade detta skett i Sydamerika eller någon annanstans hade man inte mörkat detta i media. Upp med bilder på förövarna på bästa sändningstid....

Hur fan ska man känna igen dom om man inte sett någon bild?? Upp med bilder nu för helvete!!! Kan ju vara på din gata inom kort

Jag instämmer, speciellt om det är som jag tror att de har gett sig ännu en äldre man, det kunde varit mein far eller min granne i skogarna eller jag själv för jag är inte så förbannat ung längre
Inga bilder från övervakningskameror eller så?
Det finns säkert bilder men jag tror att polisen är rädda för att de kommer att bli lynchade.
Det finns en bössa i varje garderob i Småland även i Norrland.
Senast redigerad av Silverhammer 2019-08-16 kl. 23:16.
Citera
2019-08-16, 23:12
Medlem
Silverhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83

Menar detta ...
Citera
2019-08-16, 23:34
Medlem
På riktigt. Dom efterlyser en champagnefärgad volvo.. finns säkert ett hundratal såna. Vill man vara mån om befolkningen så lägger man upp bild direkt så slipper folk vara rädda. Vem vet vad dessa män kan hitta på?
Citera
2019-08-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
På riktigt. Dom efterlyser en champagnefärgad volvo.. finns säkert ett hundratal såna. Vill man vara mån om befolkningen så lägger man upp bild direkt så slipper folk vara rädda. Vem vet vad dessa män kan hitta på?

Exakt. Från början har det varit lite egendomligt. Likadant när de efterlyste bilen tidigare. De gick inte ut med bilnumren som kunde vara aktuella. Bara MP skrev om båda numren.
Mycket egendomligt på min ära....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in