2019-08-16, 19:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Ska jag behöva leta fram det åt dig? Det ligger i ditt intresse att leta och finna.
Vad jag vet har jag läst alla dina inlägg. Allt är tomma påståenden.
Överraska mig och visa ett inlägg som är ett belägg.
Citera
2019-08-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad jag vet har jag läst alla dina inlägg. Allt är tomma påståenden.
Överraska mig och visa ett inlägg som är ett belägg.
Det är din egen uppgift och ditt eget ansvar att leta fram och finna eftersom det ligger i ditt intresse.
Citera
2019-08-16, 19:46
Medlem
Vad är det man inte kan tror på då?
Är det inte orden i bibeln? Eller är det själva Gud man inte tror på ? Det är nog bara att acceptera att tro. Närmre kommer man väl inte? Ta en timme ägna åt bibeln som youga kanske med kyrkmusik å må bra varje dag ?. Form av manipulera sig . Om man läser tillräckligt många gånger blir det kanske egen tro
Nått sånt måste man nog göra .
Sen klipper man ut det man tycker mest om tex ur bibeln .
Man klipper ut tex Dom ser men ändå inget ser. Å så hänger man upp det på väggen
Man ser problemet men blundar för det tex betyder det nog , att man inte handlar efter det man känner
Fast det vet ju alla så det var ju onödig information .
Senast redigerad av troligengud 2019-08-16 kl. 20:26.
Citera
2019-08-16, 19:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är din egen uppgift och ditt eget ansvar att leta fram och finna eftersom det ligger i ditt intresse.
OK, du har inget belägg. Jag har letat men inte hittat annat än påståenden.
Citera
2019-08-16, 19:50
Medlem
particulum1s avatar
Citat:

Jag hittar inget heller, bara massa påhopp om blindhet och idioti.

Kan du inte bara förklara lite kortfattad vad du ser?
Citera
2019-08-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
OK, du har inget belägg. Jag har letat men inte hittat annat än påståenden.
Nu ljuger du. Du kan inte ha letat bland så många inlägg på så kort tid. Tror du alla är lika slöa i tänket som du?
Citera
2019-08-16, 19:56
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag menar att du inte förstår att Sverige är omringat av vatten och fuktigheten i luften skiljer sig med det land du nu enligt egen utsago befinner dig i där luftfuktigheten är annorlunda jämfört med Sverige. Jag menar vidare att du på grund av att inte förstå detta tror att 15 grader känns olika på olika ställen. Dock är det inte kylan/värmen som känns olika utan andra förhållanden som har påpekats ovan.

Värst vad du hittar på.
Okej, jag ska ge dit ett annat exempel, med samma förutsättningar.
Jag bor i en stad med en medeltemperatur på över 30 grader och är numera van vid det, men varje gång som jag åker några timmar bort till en annan plats som är 1700 m över havet och har en medeltempertur som är 10 grader lägre och stannar där en vecka eller två så tycker jag alltid att det är otroligt varmt när jag kommer hem igen och det brukar ta ett par dagar att bli van vid värmen igen, även om det är samma temperatur som innan jag åkte.

Du kan prova själv också under lite mer extrema förhållanden: när du kommer in utifrån en kall dag känns innetemperaturen varm, men efter ett tag i bastun känns samma rumstemperatur sval när du lämnar bastun. Samma temperatur, helt olika upplevelse av den temperaturen.

Det handlar om vad man är van vid.
Senast redigerad av Smeso 2019-08-16 kl. 19:58.
Citera
2019-08-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Jag hittar inget heller, bara massa påhopp om blindhet och idioti.

Kan du inte bara förklara lite kortfattad vad du ser?
Hur gammal är du?
Citera
2019-08-16, 19:58
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Hur gammal är du?

Oj det var ju verkligen utanför trådens ämne, vänligen återgå till ämnet och svara på frågan.
Citera
2019-08-16, 19:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nu ljuger du. Du kan inte ha letat bland så många inlägg på så kort tid. Tror du alla är lika slöa i tänket som du?
Jag har läst dem när du skrivit dem. Nu menar jag förstås inte alla din inlägg, utan dina inlägg i den här tråden, där du anklagar mig för att inte se/förstå det du påstår är belägg.
Citera
2019-08-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Värst vad du hittar på.
Okej, jag ska ge dit ett annat exempel, med samma förutsättningar.
Jag bor i en stad med en medeltemperatur på över 30 grader och är numera van vid det, men varje gång som jag åker några timmar bort till en annan plats som är 1700 m över havet och har en medeltempertur som är 10 grader lägre och stannar där en vecka eller två så tycker jag alltid att det är otroligt varmt när jag kommer hem igen och det brukar ta ett par dagar att bli van vid värmen igen, även om det är samma temperatur som innan jag åkte.

Du kan prova själv också under lite mer extrema förhållanden: när du kommer in utifrån en kall dag känns innetemperaturen varm, men efter ett tag i bastun känns samma rumstemperatur sval när du lämnar bastun. Samma temperatur, helt olika upplevelse av den temperaturen.
Hur kan du använda detta som liknelse för att påvisa att verkligheten upplevs olika? Du jämför ju inte verkligheten med någon annan än dig själv? Dessutom har jag redan förklarat att värme och kyla känns exakt lika om förhållandena är lika.
Citera
2019-08-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Oj det var ju verkligen utanför trådens ämne, vänligen återgå till ämnet och svara på frågan.
Jag förstår men det har med ämnetfrågan att göra. Hur gammal är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in