Citat:
Den uppenbart påverkade dömde kniv-våldsverkaren, (från ett av världens mest våldsamma länder) som väger 50 kg, ger sig med knytnävar o hörlurar på o slåss mot en 200 kg livvakt. ASAP Rocky o hans sällskap blir sedan vidare trakasserade in absurdum av de förföljande kriminella små dräggen och ASAP Rocky med sällskap har alltså ursäktlig anledning att vänta sig ännu en nära förestående attack ev. med kniv för varför var annars den påtände lille våldsverkaren så löjligt kaxig? Den andre lilla kriminella pundaren blev kort därefter häktat för bl.a. brott mot knivlagen. Tingsrättens s.k. utredning har inte ens kunnat utesluta att de två kriminella små dräggen var knivbeväpnade när Rocky med följe försvarade sig i enlighet med vad som är tillåtet (putativt nödvärn jämte nödvärnsexcess).
Rättens ordförande får, efter att alltså nu ha levererat den i Sverige PK domen, redan nästa månad sin lön dubblad.
Att domen i många delar strider mot svensk gällande lag är det få som vågar att offentligt yppa (jag har inte hört någon).
Rättens ordförande får, efter att alltså nu ha levererat den i Sverige PK domen, redan nästa månad sin lön dubblad.
Att domen i många delar strider mot svensk gällande lag är det få som vågar att offentligt yppa (jag har inte hört någon).
Med tanke på att det inte var den beskrivning som de åtaleda gav så tycker jag det är ganska orimligt för rätten att bedöma det scenariot.
De hävdade att Afghanen slog på livvakten just då (den tidigare situationen när han bråkade med livvakten är utagerad och är alltså inte grund till nödvärn i den andra situationen). Jag har inte hittat belägg för att det varit så, bara de åtalades ord, däremot vittnesuppgifter som säger motsatsen.