2019-08-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigtMedNamn
Hade varit snyggare att bara ha ett "som" i rubriken. "Teknik som finns idag, men känns sci-fi" hade sett bättre ut.
Ja, för framtidens teknik kan vi inte gissa oss till. Fråga någon äldre släkting hur det var förr, för 50 eller mer år sedan. Då fanns inga mobiler, alla hade inte telefon. TV var precis nytt. Då skulle det vara roligt att sia om framtiden.
Citera
2019-08-16, 11:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
En schysst drönare är bara en miniversion av en flygande bil. Varför görs de inte i full storlek, med säten?

Det görs. Det finns inte många länder i vars luftrum de är tillåtna dock.
https://en.wikipedia.org/wiki/Moller_M400_Skycar
Citera
2019-08-16, 11:40
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Kids reaction 2 Sony Walkman

https://www.youtube.com/watch?v=Uk_vV-JRZ6E

Påminner mig om 17 year olds dial a rotary phone. Egentligen inte så märkligt då kidsen aldrig varit i kontakt med denna "analoga" teknologin, men ändå komiskt att.

Internet's oändliga möjligheter känns fortfarande ofta sci-fi för min del.
Citera
2019-08-16, 12:42
Medlem
protectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Funderade och kom inte på något. Men du hittade helt rätt där. Och för mig kommer detta alltid vara sci-fi, känns som något har gått snett (som när neutroner helt plötsligt visade sig vara snabbare än fotoner).

Ska man vara petig så teleporterar man inte själva fotonen utan dess tillstånd, den flyttas alltså inte från ett ställe till ett annat. Neutroner har aldrig varit snabbare än fotoner, det du tänker på är när det ett tag hävdades att neutriner rörde sig snabbare än ljuset men visade sig vara ett mätfel, fel på en kabel för att vara exakt
Citera
2019-08-16, 13:43
Medlem
Mongoprofetens avatar
Smarta telefoner.
Citera
2019-08-16, 13:45
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Smarta telefoner.

hur smart är det att bli övervakad 24/7 ?
Citera
2019-08-16, 13:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigtMedNamn
Bara att fylla på med teknik som redan existerar, men som man kan tro vara en framtida invention.

Vinylskivan. Trots att jag fått det förklarat av experter kan jag inte förstå hur ljud från en gitarr i en studio 1974 kan fastna på en plastplatta.
Citera
2019-08-16, 13:53
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
hur smart är det att bli övervakad 24/7 ?

Haha, bra fråga. Men tänk på vad du kan göra med smarta telefoner? Inte ens majoriteten av alla äldre sci-fi filmer kunde förutse detta. Oftast pratade folk med varandra via tjocka tv-skärmar i sådana filmer.
Citera
2019-08-16, 14:11
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Haha, bra fråga. Men tänk på vad du kan göra med smarta telefoner? Inte ens majoriteten av alla äldre sci-fi filmer kunde förutse detta. Oftast pratade folk med varandra via tjocka tv-skärmar i sådana filmer.

jo tekniken har gått frammåt otroligt fort , men just smartfonen är en enda stor gps tracker med möjlighet att ringa /sms skrämmande om man tänker efter .

annars är väl robbot tekniken rätt före sin tid , tänk när de får AI ,
Citera
2019-08-16, 14:27
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
jo tekniken har gått frammåt otroligt fort , men just smartfonen är en enda stor gps tracker med möjlighet att ringa /sms skrämmande om man tänker efter .

annars är väl robbot tekniken rätt före sin tid , tänk när de får AI ,

Ja, det också. Glömde att tillägga, självkörande bilar. Kör sig själva på motorvägarna, du behöver endast hålla i ratten då och då. Vissa kan även parkera sig själva. Det är helt sjukt när man tänker efter.
Citera
2019-08-16, 14:33
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ja, det också. Glömde att tillägga, självkörande bilar. Kör sig själva på motorvägarna, du behöver endast hålla i ratten då och då. Vissa kan även parkera sig själva. Det är helt sjukt när man tänker efter.

jo kommer aldrig att lita på sådana system , atomdrivna raketer , resan till mars , och alla kemiska/biologiska vapen , vad kan gå fel liksom

att mänskligheten skulle vara så smart , låter mer och mer som sci-fi IRL
Citera
2019-08-16, 14:40
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Hjulet är väldigt sci-fi för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem