Är det någon som vet om Malizia II har en hjälpmotor förresten, utifall att..?
Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Att det är möjligt har vi vetat länge. Kan du segla? Jag kan inte segla och har inte råd att anlita professionella seglare för mitt vidkommande. Men jag antar att du kan segla. Tur för dig.
Jo, vi har vetat att det är TEORETISKT möjligt, men det har inte setts som ett praktiskt alternativ för vanligt folk.
Jag var faktiskt ute och seglade i förra veckan, på Warnow och Östersjön, inklusive i en häftigt uppkommande och lika hastigt avtagande storm! Men inte ensam. Vet inte om jag skulle klara det ensam, men det kan inte vara så himla svårt att lära sig, tycker man.
Om det blir inne igen, så kommer man inte att behöva kunna hantera båtar själv, utan det kommer att finnas stora, flermastade segelfartyg som man kan köpa biljett på. Jag tror faktiskt att det bara skulle vara nyttigt för nutidsmänniskan, att inte kunna veta om en resa tar två eller fyra veckor. Att vara tvungen att släppa kontrollen. Och få tid att tänka, och bara prata och umgås med sitt resesällskap - eller andra man träffar ombord på skutan.