Citat:
Ursprungligen postat av
ghostedbyme
jo men pengar i sej är skittråkigt , det är vad du gör med dina pengar som kan lyfta livet rejält .
de som sparar , blir ofta sjuka /snåla , och det slutar med att de sitter och räknar pengar enbart och hur de ska få ihop nästa mille på kontot
låt slantarna rulla och ha kul , för du får inga pengar med dej i graven garanterat

Finns idioter åt det hållet också, dvs. enbart lägger pengar på hög och unnar sig inte något alls. Det är minst lika knäppt som "idioterna åt andra hållet" som platsar i "Lyxfällan". Dock så gäller det att ha en balans i balansräkningen. Något som de flesta faktiskt saknar. (Livets balansräkning alltså menar jag, inte enbart den ekonomiska).
Jag låter slantarna rulla om jag känner för det och när jag känner för det, då jag "har slantar att rulla". Enligt undersökningar så är det största grälämnet i parförhållanden i Sverige (och i västvärlden) om ekonomi. Bland svenssons "du köpte ju bla bla bla, det har vi INTE råd med".
Ekonomin (gräl om) gör att förhållanden spricker. Sådant slipper man med ordnad ekonomi. Om min sambo bränner 5 papp på nya blaha-blaha-kläder spontant, så är detta inga problem, eller i mitt fall jag bränner 20 papp på någon ny teknisk grej. Fast vi är ändå rätt ekonomiska, och drullar inte runt som "shop-aholics".
Värst är det väl när man ser vanliga svenssons-par på ICA-maxi gräla/"bråka" på fredag/lördag om de ska köpa en biff eller inte till middag. Och då menar jag alltså "volvo-villa-vovve"-svenssons, inte direkta WT-socialfall. Antagligen överbelånade stackare.