2019-08-13, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det vet du inte ett skit om. Witry har kvaliteter som Beijmo inte har och vice versa, men han skulle givetvis inte ha petat Witry, som har kontrakt med DIF, om han kom in på ett korttidslån.

Mest märkligt att Malmö som har så mycket pengar väljer att göra ett korttidslån på en spelare som ändå kommer lämna snart, istället för att förstärka permanent på positionen.

100% att han hade petat Witry, ert tränarteam hade inte tvekat en sekund.

Bara för att man tar in någon kortsiktigt betyder det inte att man har något bättre som väntar efter säsongen som inte går att lösa just nu. Ni tror att Beijmo går direkt in i laget, jag fortsätter fortfarande hävda att han är först och främst hämtad för att bredda laget sen om han lyckas utkonkurrera både Larsson och Berget så är det bara att gratulera.
Citera
2019-08-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Bara för att man tar in någon kortsiktigt betyder det inte att man har något bättre som väntar efter säsongen som inte går att lösa just nu. Ni tror att Beijmo går direkt in i laget, jag fortsätter fortfarande hävda att han är först och främst hämtad för att bredda laget sen om han lyckas utkonkurrera både Larsson och Berget så är det bara att gratulera.
Haha nej, du har verkligen noll koll på båda spelarna i så fall.

Ännu märkligare att plocka in ett lån, för att bredda truppen i elva matcher, i så fall. Werder Bremen lånar ju knappast ut en spelare för att denne ska placeras på bänken i föreningen han lånas till, där kan han ju lika gärna sitta hos dem.
Senast redigerad av Geigerzehler 2019-08-13 kl. 16:01.
Citera
2019-08-13, 15:59
Medlem
trattfans avatar
Såg nu att Bjärsmyr är konktraktlös sedan Juli. Undra varför Blåvitt inte har försökt (eller har man gjort de). Känns väl som ett rimligt avslut på hans karriär? Skulle väl vara fine med att nöta en del bänk gissningsvis?
Citera
2019-08-13, 16:06
Medlem
Citat:

Kom in i matchen, du chansar ju bara nu

Om man sätter upp både DIF och MFF med en 4-4-2, är det ingen spelare i MFF:s backlinje som varit bättre än någon i DIF: dito i år. Bengtsson är såklart uppe och nosar, men gör ju inte 30 matcher över en AS-säsong.
Larssons plats har Felix goda chanser att ta, han har ju inte funkat bra sedan han kom till MFF.
Berget är väl skadad för tillfället (vet ej hur länge), så den platsen är inte speciellt svår att överta just nu.
Bergets motsvarighet i DIF är väl Ring då, och att ta den är Beijmo ej i närheten av.
Helt klart hat han bättre chans till speltid i MFF, även om Kim och Tolle haft honom innan han kom till DIF.
Citera
2019-08-13, 16:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Blir ingen Milo till oss i nuläget.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Lånas han ut i England eller kommer han att vara kvar i frysboxen i Forest?
Citera
2019-08-13, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Haha nej, du har verkligen noll koll på båda spelarna i så fall.

Ännu märkligare att plocka in ett lån, för att bredda truppen i elva matcher, i så fall.

11 matcher? Med ganska stor säkerhet har vi även Europaspel igen som gör att vi kommer behöva rotera.
Citera
2019-08-13, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Kom in i matchen, du chansar ju bara nu

Om man sätter upp både DIF och MFF med en 4-4-2, är det ingen spelare i MFF:s backlinje som varit bättre än någon i DIF: dito i år. Bengtsson är såklart uppe och nosar, men gör ju inte 30 matcher över en AS-säsong.
Larssons plats har Felix goda chanser att ta, han har ju inte funkat bra sedan han kom till MFF.
Berget är väl skadad för tillfället (vet ej hur länge), så den platsen är inte speciellt svår att överta just nu.
Bergets motsvarighet i DIF är väl Ring då, och att ta den är Beijmo ej i närheten av.
Helt klart hat han bättre chans till speltid i MFF, även om Kim och Tolle haft honom innan han kom till DIF.

Du fick nog mig med att jag inte har helt koll på er. Fick för mig att ni också lirade 3-5-2 så jag har utgått från det men jag vidhåller att Beijmo är en bättre spelare än Witry sen att han inte passar in i spelidén är annan femma.
Citera
2019-08-13, 16:26
Medlem
ycwms avatar
Trist att Beijmo inte behöver möta slakthuskurvan
Citera
2019-08-13, 16:26
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är ju en ren chansning för mff också. Har han ens spelat senaste året? Vilken annan klubb var ens intresserade? Tror han var rätt sval på marknaden och tror fortfarande han är Djurgårdare.
Tror att han var stekhet, stor värvning för Malmö mitt framför näsan på er!
Citera
2019-08-13, 16:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Du fick nog mig med att jag inte har helt koll på er. Fick för mig att ni också lirade 3-5-2 så jag har utgått från det men jag vidhåller att Beijmo är en bättre spelare än Witry sen att han inte passar in i spelidén är annan femma.

Har spelat 3-5-1-1, 4-5-1, 4-3-3... Beroende på vilka spelare som är tillgängliga. Varianter av 4-3-3 är grunden.

Witry är bättre än Beijmo. Mycket rappare, rörligare, bättre passningsfot.

Beijmo är mer fysisk, stark, snabb han också, men inte lika kvick. Går mer på avslut än inlägg, olikt Witry.

Witry passar oss bättre och är bättre, särskilt eftersom han faktiskt spelat regelbundet.

Men det är inte grejen. Grejen är att Beijmo försöker norpa sin gamla klubb - den han känner såå mycket för - på guldet.

Happ.

edit: Hoppas på ett karriärsavslutande benbrott på horungen.
Senast redigerad av Ovcharka 2019-08-13 kl. 16:36.
Citera
2019-08-13, 16:38
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Såg nu att Bjärsmyr är konktraktlös sedan Juli. Undra varför Blåvitt inte har försökt (eller har man gjort de). Känns väl som ett rimligt avslut på hans karriär? Skulle väl vara fine med att nöta en del bänk gissningsvis?

Ingen saknar Bjärs och hans värdelösa tjongande
Citera
2019-08-13, 16:44
Medlem
Joelfrogs avatar
Hoppas på debut för Beijmo i omgång 21!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem