2019-08-13, 00:02
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Viking Cinderella. Araberna slaktar hundratals ombord. Ska vi chansa på 28/9?

Var du tvungen att ge dem idén?
Jag har länge undrat när det kommer att smälla på en Finlandsfärja, säkerhetsmässigt är de ju rena mardrömmen att försöka skydda.

Konstigt att det inte hänt ännu...
Citera
2019-08-13, 00:06
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag har länge undrat när det kommer att smälla på en Finlandsfärja, säkerhetsmässigt är de ju rena mardrömmen att försöka skydda.

Du tror ingen har tänkt på det tidigare? Nationella insatsstyrkan har genomfört många övningar på Finlandsfärjor.

Nio länder terrorövar på Finlandsfärja
https://www.svd.se/nio-lander-terrorovar-pa-finlandsfarja
Citera
2019-08-13, 00:10
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Du tror ingen har tänkt på det tidigare? Nationella insatsstyrkan har genomfört många övningar på Finlandsfärjor.

Nio länder terrorövar på Finlandsfärja
https://www.svd.se/nio-lander-terrorovar-pa-finlandsfarja

Du har aldrig hört talas om ironi va?

Sen kan man fråga sig hur NI har tänkt sig att lösa situationen när en bilbomb (lastbil?) på bildäck spränger hål på skrovet mitt på Östersjön samtidigt som 10-20st terrorister börjar slakta passagerare ombord...
Citera
2019-08-13, 00:17
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Du har aldrig hört talas om ironi va?

Sen kan man fråga sig hur NI har tänkt sig att lösa situationen när en bilbomb (lastbil?) på bildäck spränger hål på skrovet mitt på Östersjön samtidigt som 10-20st terrorister börjar slakta passagerare ombord...

Du vet att ironi är ganska svårt att uppfatta i text? Det fanns inget som tydde på att du var ironiskt.

Förhoppningsvis stoppar man ett sånt attentat långt innan det ens sker. Ett sådant omfattande attentat kräver många iblandade och mycket planering och logistik vilket ökar chansen för upptäckt väldigt mycket. De svåraste att stoppa är alltid ensamvargarna.

Skulle någon lyckas föra ombord en kraftig bomb och massa automatvapen och genomföra en sådan attack så skulle det sluta extremt illa. Kanske skulle vara det värsta attentatet sedan 9/11 sett till antalet döda.
Citera
2019-08-13, 00:19
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Absolut inte ombord på en båt, då åker de ju dit. Rymma från en båt till havs, lixom..
Näe, det blir nåt fegt och lömskt.
Citera
2019-08-13, 00:23
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Du vet att ironi är ganska svårt att uppfatta i text? Det fanns inget som tydde på att du var ironiskt.

Förhoppningsvis stoppar man ett sånt attentat långt innan det ens sker. Ett sådant omfattande attentat kräver många iblandade och mycket planering och logistik vilket ökar chansen för upptäckt väldigt mycket. De svåraste att stoppa är alltid ensamvargarna.

Skulle någon lyckas föra ombord en kraftig bomb och massa automatvapen och genomföra en sådan attack så skulle det sluta extremt illa. Kanske skulle vara det värsta attentatet sedan 9/11 sett till antalet döda.

Jag tror som du!
Man måste stoppa det innan det händer, men att säkerställa säkerheten ombord på båtarna utan att alltför mycket påverka trafiken är nog närmast omöjligt.

Det enda sättet att jobba är nog så som sker idag.
Hålla koll på misstänkta grupper, signalspaning samt ha infiltratörer i misstänkta miljöer.
Citera
2019-08-13, 00:25
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Absolut inte ombord på en båt, då åker de ju dit. Rymma från en båt till havs, lixom..
Näe, det blir nåt fegt och lömskt.

Vem har sagt att de skall rymma?
Talar vi om en viss typ av terrorister så får de ju sin belöning i paradiset.

Vart rymde de som flög planen in i WTC?
Citera
2019-08-13, 00:29
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Vem har sagt att de skall rymma?
Talar vi om en viss typ av terrorister så får de ju sin belöning i paradiset.

Vart rymde de som flög planen in i WTC?

Vilka plan?
I övrigt gör du bäst i att inte skriva några mer "ironiska" inlägg. Folk kan ju ta dig för ett miffo..
Citera
2019-08-13, 00:35
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vilka plan?
I övrigt gör du bäst i att inte skriva några mer "ironiska" inlägg. Folk kan ju ta dig för ett miffo..

Hört talas om terrorattacken med flygplan mot WTC (9/11)?
Tror du de hoppade med fallskärm?

Bryr mig faktiskt inte så mycket om ifall du tror att jag är ett ”miffo”...
Citera
2019-08-13, 04:39
Medlem
NickSonnys avatar
De inavlade jihadisterna är inte särskilt påhittiga så jag tror det blir Drottninggatan tredje gången gillt. Frågan är vilka verktyg det blir med. Bomb som första gången eller lastbil som andra, eller automatvapen eftersom vi nuförtiden har så gott om illegala AKs i landet på grund av den dåligt skötta gränskontrollen.
Man hoppas ju hur som helst att snuten hanterar nästa terrordåd bättre. De stora massor med människor som till fots fick promenera från stan efter lastbilsdådet hade ju varit extremt lätta mål om det hade funnits fler terrorister och den polisiära närvaron var obefintlig (eller i alla fall osynlig) utanför city.

Någon anti-islamsk terroristattack a la Tarrant tror jag inte kommer ske än, eftersom muslimerna till stor del håller sig på sin kant i sina nogo-zoner, men vem vet.. Några böneutrop på fel ställen eller fel dotter som blir kulturellt berikad av hårigt MENA-folk och det kan nog brinna till i skallen även på nån svensk.
Citera
2019-08-13, 04:42
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
De inavlade jihadisterna är inte särskilt påhittiga så jag tror det blir Drottninggatan tredje gången gillt. Frågan är vilka verktyg det blir med. Bomb som första gången eller lastbil som andra, eller automatvapen eftersom vi nuförtiden har så gott om illegala AKs i landet på grund av den dåligt skötta gränskontrollen.
Man hoppas ju hur som helst att snuten hanterar nästa terrordåd bättre. De stora massor med människor som till fots fick promenera från stan efter lastbilsdådet hade ju varit extremt lätta mål om det hade funnits fler terrorister och den polisiära närvaron var obefintlig (eller i alla fall osynlig) utanför city.

Någon anti-islamsk terroristattack a la Tarrant tror jag inte kommer ske än, eftersom muslimerna till stor del håller sig på sin kant i sina nogo-zoner, men vem vet.. Några böneutrop på fel ställen eller fel dotter som blir kulturellt berikad av hårigt MENA-folk och det kan nog brinna till i skallen även på nån svensk.

Jag tror sabel , några går loss och bara skär halsen av så många som möjligt.
Citera
2019-08-13, 08:55
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:

OM man tänker positivt så kan ju detta resultera i "Under siege" https://www.imdb.com/title/tt0105690/
på ett sätt som bara svensson kan utföra

Kan också tänka mig att de (insatsstyrkan) sett filmen för många gånger och skulle mer än gärna göra en livsändning för att visa hur deras version á la 2019 kommer se ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in