2019-08-12, 23:27
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
På före-bilden där "hen" har långt hår skiljer sig rejält från häktningsbilden. Ser ut som en hormonbehandling påbörjat. En han som vill bli en hon.

Ja, han ser androgyn ut.
Citera
2019-08-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Idioten ska självklart straffas hårt för det han gjorde mot sin styvsyster. Det betyder inte att det är okej för två fullvuxna män att ge sig på pojken och misshandla honom som de gjorde. Han ser ju halvt ihjälslagen ut med strypmärken på halsen. Deras misshandel av pojken var, så vitt vi vet, inte relaterat till det vidriga brott han begick mot sin styvsyster.

Som sagt, pojken ska straffas. Men det ska även de två våldsverkarna i moskén som gav sig på honom.

Så, om jag ger mig på din familj. Rusar in i ditt hem men hagelbössa i högsta hugg och börjar sikta.
Skulle inte du kasta dig över mig då och ge mig spö? Eller ska du bara sätta dig på mig och avvakta tills polisen kommer?

Och om rätten då dömer dig för misshandel för att du försvarade din familj så ska du bara acceptera det?

Hoppas inte du är en av dom som ska försvara Sverige om det behövs. Då är vi verkligen körda.

Fast du kanske kan skala potatis åt oss som försöker försvara liv och lem?

Det behövs ju alltid en kökspojke.
Senast redigerad av Krukkula 2019-08-12 kl. 23:33.
Citera
2019-08-12, 23:32
Medlem
Vad vet man om hans familjeliv? Tog mamman och mormodern livet av sig innan detta hände? Vet man varför?
Citera
2019-08-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Måste väl vara något personligt också. Verkar underligt om man kan mörda sin egen syster av enbart rasistiska skäl. Eller pga att man blev påkommen.

Möjligtvis kan man göra det om man är allvarligt psykiskt sjuk. Det var han kanske.

Annars måste detta vara världens mest misslyckade terrordåd. Den enda han lyckades döda var sin egen syster.

GM är ju i livet så motivet lär väl komma fram. Vill man fortsätta spekulera så det heller inte helt ovanligt att masskjutare börjar med familjen som ett sätt "skona" dem från att behöva leva med skammen/konsekvenserna av deras handlingar.
Citera
2019-08-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Totalt misslyckat attentat lyckades inte ens döda en.

Varför sådan hysteri kring det?

Tycker du att det var en hysteri när en man försökte spränga ett gäng svenskar i julruschen?

Han lyckades inte heller döda någon utom sig själv.
Citera
2019-08-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han kom in i moskén med vapen och hjälm med en gopro-kamera. Klart som fan gubbarna slår honom till han svimmar - de kan ju inte veta om han har bomb-bälte eller handgranat på sig.

Bombbälte? En pojke med lagligt registrerade jaktvapen på sig kommer in i deras moské och de slår halvt ihjäl honom. I dina ögon så är det okej pga att han möjligtvis kanske skulle kunnat haft ett bombbälte på sig. Det är jäkligt lösa grunder för att misshandla en psyksjuk pojke så som de gjorde. Det spelar ingen roll om han var tyken mot dem innan de gav sig på honom. Man kan inte bruka hur mycket övervåld som helst. Jag hoppas de två vidskepliga våldsverkarna blir åtalade och får kännbara fängelsestraff. Pojken har ju blåtiror på båda ögonen.

Det ursäktar dock som sagt inte det fruktansvärda brott han begick mot sin syster. Att ge sig på en helt oskyldig människa som dessutom är honom närstående måste vara något av det äckligaste man kan göra. Jag lider med flickans föräldrar.
Citera
2019-08-12, 23:37
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
På före-bilden där "hen" har långt hår skiljer sig rejält från häktningsbilden. Ser ut som en hormonbehandling påbörjat. En han som vill bli en hon.

Nog för att han antagligen är psykiskt störd, men inget i hans uppenbarelse tyder på att diagnosen är transsexualism.

På häktningsbilderna är han ju alldeles svullen och har fått s a s ofrivillig ögonskugga! Muhammedansk handaverkan, inte hormonbehandling.

Zooma in på bilden, tänk bort blåtirorna och svullnaden, så ser han inte ut att vara förändrad åt det kvinnliga hållet.
Citera
2019-08-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Bombbälte? En pojke med lagligt registrerade jaktvapen på sig kommer in i deras moské och de slår halvt ihjäl honom. I dina ögon så är det okej pga att han möjligtvis kanske skulle kunnat haft ett bombbälte på sig. Det är jäkligt lösa grunder för att misshandla en psyksjuk pojke så som de gjorde. Det spelar ingen roll om han var tyken mot dem innan de gav sig på honom. Man kan inte bruka hur mycket övervåld som helst. Jag hoppas de två vidskepliga våldsverkarna blir åtalade och får kännbara fängelsestraff. Pojken har ju blåtiror på båda ögonen.

Du behagar skämta förstår jag
Citera
2019-08-12, 23:38
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ja, han ser androgyn ut.
Jag tycker att han ser ganska vanlig ut på andra bilder på honom. Men de båda blåtirorna påminner om makeup och därför upplever jag nog honom som lite kvinnlig.
Här är en annan bild på honom strax före attentatet: https://i2.wp.com/resett.no/wp-content/uploads/2019/08/Skjermbilde2.jpg?resize=696%2C569&ssl=1
Citera
2019-08-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ja, han ser androgyn ut.

Jag tror du luras av "sminket" han fått kring ögonen.
Citera
2019-08-12, 23:40
Medlem
Vilka delar i bibeln läste han som gjorde honom till terrorist, någon som vet?
Citera
2019-08-12, 23:41
Medlem
megacoolmans avatar
Tror också, som flera är inne på, att GM håller på med någon slags könsbyte.
Tittar man på lite äldre bilder, så ser han inte alls så feminin ut.
Var inte och tittade på hans Facebook-sida innan den togs bort och man kan se att en förändring skett. Ansiktsdragen är helt ändrade åt det feminina hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in