2019-08-12, 17:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Två andra detaljer från Gais - Mjällby som kan nämnas.
Jag är rätt imponerad av Bergström. Sveriges starkaste fotbollsspelare? Ingen vet hur många gaisare som behövs för att flytta på honom..
Och så är det lika kul varje gång som en spelare kör ett gäng överstegsfinter, försvararen tar några snabba kliv framåt, plockar bollen och manglar motståndaren. Tror det var Jobe som gjorde det igår mot någon gaisare, kom genast att tänka på scenen från Indiana Jones, när han möter en snubbe som tricksar med ett svärd.
https://www.youtube.com/watch?v=kQKrmDLvijo

Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Man kan ju fråga sig hur inbiten bartendern i fråga verkligen är om han inte vet att Ludwigson stannar säsongen ut. Han drar nämligen till Bajen först 2020. Är det något år ÖIS ska gå upp till AS så är det nu. Med det sagt tror jag dock inte att de fixar det. Brage och J-Södra upp direkt, Mjällby får kvala.
Ja där ser man. Han hade koll på gårdagens resultat mot Västerås och försäljningen (trodde jag), så det kändes som att han var rätt aktiv i alla fall.
Citera
2019-08-12, 20:47
Medlem
Steppvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Jag tror (och hoppas) på GAIS och Frej.

Man kan ju fråga sig hur inbiten bartendern i fråga verkligen är om han inte vet att Ludwigson stannar säsongen ut. Han drar nämligen till Bajen först 2020. Är det något år ÖIS ska gå upp till AS så är det nu. Med det sagt tror jag dock inte att de fixar det. Brage och J-Södra upp direkt, Mjällby får kvala.
o
Såg matchen Brage-Öster i dimma, var rejält packad. Men Brage var bra och hade framförallt, som jag minns det, fantastiska hörnor samt ett samspelt lag som jag mer och mer börjar tro på. Faktorer som olika målskyttar och ett tryggt försvarsspel gör att jag tror att Brage håller hela vägen. Om det sen räcker hela vägen till Allsvenskan det är en annan fråga.
Citera
2019-08-17, 22:32
Medlem
Vilken otrolig träff Syrianska-liraren fick i 94de minuten, säsongens mål i Sverige?
Citera
2019-08-17, 23:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
ÖIS-Mjällby idag. Märktes att det var två topplag som drabbade ihop denna gången.
ÖIS började bäst men efter 15-20 minuter så började Mjällby jobba sig in i det ordentligt och tog över kommandot. Mjällbys ledningsmål i slutet på första var inte helt oförtjänt.
Andra halvlek börjar trevande från båda lagen, tyvärr är det ÖIS som tar sig ur det först och det märks att det är dom som måste framåt. 1-1 låg i luften när det kom. Efter målet skärper dock Mjällby till sig och ÖIS lugnar ner sig lite och resten av matchen är helt jämn.
1-1 är ungefär så rättvist som det kan vara.

Omoh var mycket bättre idag, hjälpte till bra i defensiven och släppte bollen när han skulle.
Mjällbys innermitt med Löken och Victor Gustafson är väldigt trevligt, bra på att länka ihop försvaret med anfallet och båda är väldigt bra på att vända upp och hitta dom användbara ytorna.
Försvaret är mestadels stabilt men oj vad dom kan ställa till det ibland när dom försöker spela sig ur situationer dom verkligen inte borde spela sig ur..
Citera
2019-08-18, 09:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
ÖIS-Mjällby idag. Märktes att det var två topplag som drabbade ihop denna gången.
ÖIS började bäst men efter 15-20 minuter så började Mjällby jobba sig in i det ordentligt och tog över kommandot. Mjällbys ledningsmål i slutet på första var inte helt oförtjänt.
Andra halvlek börjar trevande från båda lagen, tyvärr är det ÖIS som tar sig ur det först och det märks att det är dom som måste framåt. 1-1 låg i luften när det kom. Efter målet skärper dock Mjällby till sig och ÖIS lugnar ner sig lite och resten av matchen är helt jämn.
1-1 är ungefär så rättvist som det kan vara.

Omoh var mycket bättre idag, hjälpte till bra i defensiven och släppte bollen när han skulle.
Mjällbys innermitt med Löken och Victor Gustafson är väldigt trevligt, bra på att länka ihop försvaret med anfallet och båda är väldigt bra på att vända upp och hitta dom användbara ytorna.
Försvaret är mestadels stabilt men oj vad dom kan ställa till det ibland när dom försöker spela sig ur situationer dom verkligen inte borde spela sig ur..

Du fokuserade ju inte på det men var ÖIS Affane något du la märke till? Vi lånade ju ut honom dit nyss och han fick 90minuter, bara läst våra egna och vissa öis-fans synpunkter och dom är ju lite för färgade så att säga.
Citera
2019-08-18, 15:23
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Du fokuserade ju inte på det men var ÖIS Affane något du la märke till? Vi lånade ju ut honom dit nyss och han fick 90minuter, bara läst våra egna och vissa öis-fans synpunkter och dom är ju lite för färgade så att säga.
Inte den blekaste. Efter matchen hörde jag nån i trappen säga nånting i stil med "Affane gjorde det ju rätt bra." Har ingen aning om vilka ÖIS-spelare som gjorde vad under matchen..
Citera
2019-08-18, 19:05
Medlem
Sperssons avatar
.
Brommapojkarnas nya brasse kan vara årets flopp-värvning.
Citera
2019-08-19, 00:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Brommapojkarnas nya brasse kan vara årets flopp-värvning.

Ingen direkt skräll verkar suttit på bänken i maltesiska ligan.... hoppas Kalmar och afc åker ur och ersätts av Brage och Varberg.
Citera
2019-08-19, 18:46
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ingen direkt skräll verkar suttit på bänken i maltesiska ligan.... hoppas Kalmar och afc åker ur och ersätts av Brage och Varberg.

Varberg har kunnandet för att sopa hem serien, men jag är tveksam till många spelares inställning och hjärta när det börjar gå emot.
Citera
2019-08-19, 22:08
Medlem
parskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Varberg har kunnandet för att sopa hem serien, men jag är tveksam till många spelares inställning och hjärta när det börjar gå emot.
Inte en chans. Kanske inte jumbo men knappast toppstridsmaterial.
Citera
2019-08-19, 23:08
Medlem
Såg idag det sämsta Superettan-lag jag har sett på många år. En hyfsad anfallare och en bra målvakt, men i övrigt 9 talanglösa träben. Extremt dåliga och kunde knappt få ihop tre pass inom laget på hela matchen. Hur Brage (ja, jag pratar om dom) kan ligga högre än lag som t ex Frej är en gåta. Nu räddades dom av en extrem bortadomare som gav dom konstanta frisparkar ur ingenting och gav dom andrum i den konstanta pressen och lyckades fixa en oförtjänt pinne, men inte blir det Allsvenskan med det här "spelet". Eller så kan dom bara spela fotboll på plast eller hade bara en dålig dag.
Citera
2019-08-25, 16:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Såna vinster tar jag alla dar i veckan. 0-2-underläge i 88:e minuten, lite desperation på det så vips så står det 3-2.
Mjällby klart bättre än Dalkurd genom hela matchen dock så helt rättvist till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in