2019-08-11, 00:30
Medlem
Troians avatar
O
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Polisen utreder det ju inte heller som ett misstänkt terroristbrott. Just nu ser det nästan ut som någon sorts familjetragedi som avslutades vid den muhammedanska ockupationsbasen. Kanske han hoppades på suicide by cop.

Isf kanske lite som skolmördaren i Trollhättan. Men om GM i Oslo hade hjälm på sig...så vet jag inte om hans plan var att dö.
Citera
2019-08-11, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av infern4l
Nej, det håller jag personligen med om.
Ändå tycker jag någonstans att det är märkligt att sånt här sker gång efter annan i Norge och inte i Sverige där vi otvivelaktigt har större problem med islamister.
Om det beror på att Säpo arbetar bättre än PST eller om det beror på att massmedia lyckats bättre med sin agenda i Sverige låter jag vara osagt.

NATO och psyops är min folieteori. Norge är inte tillräckligt globohomo därför ska man psyopa sönder landet tills det blir det. Kolla bara hur sjukt vänsterblivna folk på Nya Zeeland blev efter Christchurch. Det är därför terrorism är både moraliskt förkastligt och korkat.

Men det är bara min folieplaststeori.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-08-11 kl. 00:39.
Citera
2019-08-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
O

Isf kanske lite som skolmördaren i Trollhättan. Men om GM i Oslo hade hjälm på sig...så vet jag inte om hans plan var att dö.

Han skriver ju att Valhalla väntar, knappast så att han räknade med att sitta livstid på kåken för att sedan "hamna där".

Detta incel-avskum misslyckades, tur det. Jävla skithögar som ger sig på oskyldigt folk.
Citera
2019-08-11, 00:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Han skriver ju att Valhalla väntar, knappast så att han räknade med att sitta livstid på kåken för att sedan "hamna där".

Även Breivik kalkylerade med att dö, men det var inte målet eller ens ett delmål. I begreppet suicide by cop ligger väl att man vill bli skjuten - det vet vi inte om GM i det här dådet ville.
Citera
2019-08-11, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten

Detta incel-avskum misslyckades, tur det. Jävla skithögar som ger sig på oskyldigt folk.

Valhall har definitivt stängt sina portar för snorungen nu i alla fall. Dit kommer inte detta kräk.
Citera
2019-08-11, 00:43
Bannlyst
Undra om han tryckte Alpra eller något inför dådet och att han överdoserade och blev cp-väck utan att märka det själv?

Låter ju lite som att det är planerat i början genom att fixa utrustning och vapen. Men när han väl kliver in i handling så låter det som en skada på benso.
Citera
2019-08-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skärp dig nu, retard! Du såg säkerligen vad jag skrev, eller hur?! Skrev jag moské eller religiös byggnad? Är du läskunnig? Varför är det mer viktigt för politiska företrädare att fördöma dåd begångna i religiösa lokaler? Skiter totalt i om det är ett brott i en kyrka, moské och/eller synagoga! Vad gör dessa dåd värre? Jag ser inte religiösa byggnader "bättre" än ex. IKEA...

Då misstolkade jag ditt inlägg.
Fel av mig, sorry.
Men det blev ju inte bättre med det retarderade inlägget nu, ”retard”.
Sansa dig.

Personligen ser jag det värre när man ger sig på religiösa platser och oskyldig folk ”däri”.
Sannolikt därav fördömandet och att så alltid sker. Men visst sker fördömanden även vid andra händelser, men oftast vid större sådana.
Citera
2019-08-11, 00:45
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Något exempel på vad du talar om?

Alla attacker mot kyrkor i Frankrike och Tyskland, till exempel. När muslimer identifieras som gärningsmän och media och myndigheter tvunget måste medge att de var en muslim, så bortförklaras gärningen med att GM hade psykiska problem.

“Hardly anyone writes and speaks about the increasing attacks on Christian symbols,” Germany’s PI News explained in its analysis of church attacks – noting how authorities stop at nothing to keep from putting the blame on Muslim migrants. “There is an eloquent silence in both France and Germany about the scandal of the desecrations and the origin of the perpetrators.”

2000 "attacker" mot kyrkor på två år. Var är mediarapporteringen? Visserligen är det en del stölder och bajskastning medräknat, men det finns även en hel del grov vandalism och mordbränder bland dessa.

https://onenewsnow.com/persecution/2019/04/18/france-silent-about-2k-church-attacks-over-2-yrs

https://www.gatestoneinstitute.org/14044/europe-churches-vandalized
Citera
2019-08-11, 01:00
Medlem
infern4ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
NATO och psyops är min folieteori. Norge är inte tillräckligt globohomo därför ska man psyopa sönder landet tills det blir det. Kolla bara hur sjukt vänsterblivna folk på Nya Zeeland blev efter Christchurch. Det är därför terrorism är både moraliskt förkastligt och korkat.

Men det är bara min folieplaststeori.
Det var min tredje teori som jag inte hade tid att utveckla.
Citera
2019-08-11, 01:02
Medlem
En skadad i moskén vid attack. Verkar varit en riktig beta-terrorist tyvärr. Tror sällan jag läst om klenare utfall.
Citera
2019-08-11, 01:13
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:

Tänkte också på trollhättesamurajen. Och även han bar hjälm, om än av teatraliskt slag. Exakt vad för sorts huvudbonad och "uniform" som Failvik hade lär väl komma fram.
Citera
2019-08-11, 01:15
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
En skadad i moskén vid attack. Verkar varit en riktig beta-terrorist tyvärr. Tror sällan jag läst om klenare utfall.

Eftersom det var så pass dålig poängskörd så är det ju tveksamt om det ens var meningen att han skulle skjuta så många sandnegrer som möjligt.

Känns troligare att han fick ett mentalt sammanbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in