2019-08-10, 22:31
Medlem
Nej, egentligen räcker det INTE alls med en snabb genomgång, för att lära sig grunderna i navigation och kommunikation! Man behöver repetera det så många gånger, att kunnandet sitter som en reflex i en nödsituation!

Har nu gett Greta en utförlig illustrerad handbok i avancerad segling, men det räcker EJ med att läsa den. Handboken har många praktiska övningar, för hur man ska hantera olika nödsituationer, om någon trillar av båten, om båten förlorar sitt försegel eller välter osv. Dessa går dock EJ, att bara att läsa, man måste praktiskt noggrant öva många gånger handbokens övningar, för att kunnandet verkligen ska sitta i en nödsituation!

Nu hinner man bara gå igenom utrustningen med Greta och göra en snabb genomgång, men det är en verklig nödlösning på grund av tidsbristen, som klart ökar riskerna för Greta! Normalt skulle en sådan här resa övas minst i flera månader, när oerfarna ska vara med!
2019-08-10, 22:37
Medlem
Har antagligen vissa möjligheter, att försiktigt ta upp med Greta om, att göra ett beslut i ätfrågan. Det knepiga är att för sådana beslut, ska man helst ha lugna förhållanden, vilket tjejen ju inte har!
2019-08-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Normalt skulle en sådan här resa övas minst i flera månader, när oerfarna ska vara med!
Det är just därför som resan är en bluff. Det skulle vara alltför riskabelt att genomföra resan som annonserat. Alla med ett logiskt tänkande ser igenom bluffen.
2019-08-10, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är just därför som resan är en bluff. Det skulle vara alltför riskabelt att genomföra resan som annonserat. Alla med ett logiskt tänkande ser igenom bluffen.
De skall inte tävlingssegla, bara åka över pölen. Det räcker gott med ett par erfarna, de andra åker bara med.
2019-08-10, 23:11
Medlem
FFF består av idealister, oftast unga idealister, som vill rädda vårt klimat och vår miljö, men med olika inriktningar. Många som Greta är realister, som i första hand vill övertyga, opinionsbilda och förhandla. Andra är hårdare fundamentalister, som vill tvinga politikerna. De förenas av tron på att en positiv förändring är möjlig och att vi tillsammans kan skapa en bättre framtid, att vi håller framtiden i våra händer!
2019-08-10, 23:15
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Greta är mycket angelägen om att hålla ihop sin miljörörelse FFF, men hon gör nu mer försiktiga uttalanden!

För alla er som undrat vad i helvete FFF är för något som Greta leder.

För Framtids Fålar
2019-08-10, 23:29
Medlem
https://www.svd.se/thunberg-i-hotade-skogen-gor-mig-otroligt-ledsen
2019-08-10, 23:33
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
https://www.svd.se/thunberg-i-hotade-skogen-gor-mig-otroligt-ledsen

Vill gärna se att hon uppmärksammar mer sånt här. Då vill jag gärna ta diskussionen sen med förnekarna och se vad de har att säga.
2019-08-10, 23:34
Medlem
Nej, FFF betyder ju Fridaysforfuture, alltså fredagar för framtiden! Greta har nu också fått en matteapp av mig med en nautisk kalkylator.
2019-08-10, 23:37
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vill gärna se att hon uppmärksammar mer sånt här. Då vill jag gärna ta diskussionen sen med förnekarna och se vad de har att säga.

Vill tillägga att detta är ett resultat av att man så snabbt skulle avveckla kärnkraften. Det säger till och med jag som är kärnkraftsmotståndare.
2019-08-10, 23:38
Medlem
Citat:
FFF består av idealister, oftast unga idealister, som vill rädda vårt klimat och vår miljö, men med olika inriktningar. Många som Greta är realister, som i första hand vill övertyga, opinionsbilda och förhandla. Andra är hårdare fundamentalister, som vill tvinga politikerna. De förenas av tron på att en positiv förändring är möjlig och att vi tillsammans kan skapa en bättre framtid, att vi håller framtiden i våra händer!
Och du ser inget problem med det? Det här med unga idealister menar jag. Om vi ser till historien så kan vi ju konstatera att unga idealister är de som står för det mesta jävelskapet. Om vi begränsar oss till de sista dryga 100 åren: Kommunisterna i Ryssland, Fascisterna i Italien, Nazisterna i Tyskland, Kommunisterna i Kina. Jag skulle kunna fortsätta att räkna upp många fler. Men jag tycker inte att en antidemokratisk rörelse är något jag vill stödja. Och Greta™ är faktiskt talesperson för en antidemokratisk rörelse. Om du inte kan förstå det så beklagar jag dig.
2019-08-10, 23:43
Medlem
Nej, FFF betyder ju Fridaysforfuture, alltså fredagar för framtiden! Greta har nu också fått en matteapp av mig med en nautisk kalkylator.

Betr skämtet om FFF, Greta är faktiskt även en ridtjej, som tycker mycket om att rida utomhus på en häst! Tyvärr hinner hon oftast bara rida en gång i veckan på grund av alla sina uppdrag!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-10 kl. 23:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in