2019-08-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Funkar inte via mobilen. Hittar inte heller det namnet som börjar på J på fb

Därför att J*ck inte var aktiv i sociala medier såsom facebook och instagram. Likaså var inte BO P*ter det heller.
Citera
2019-08-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Eftersom någon inte svarade så kan man
kanske anta att han inte hade helt valt ut vem som skulle bli dödad.

Nej, precis.
Känns som spekulerade motiv här i tråden, trillar bort en efter en... mina med.
Citera
2019-08-07, 23:06
Medlem
Håller SÅ med dig, exakt den känslan får jag också. Självklart, kan ha fel men en obehaglig tränings-narsicisst...den där pappan alltså. Känns inte helt hundra.

Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag känner mig illa berörd när jag tittar på hans fbsida. Jag tror att pappan inte klarar av att tala om känslor utan han tar till sporten och där får han uppmärksamhet, som han tydligen behöver mycket av.

Det verkar som att sporten har tagit över tiden som borde gått till sönerna. Tror inte han suttit ner och samtalat med barnen övht.

Han är en riktig fanatiker som tydligen bara tänker på sig själv. Tror jag!

R.I.P Peter Plax <3 3
Citera
2019-08-07, 23:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Enligt inlägg här eller offentligt? Tvivlar inte, men det skulle vara bra att veta om det är fakta.

Det var bara ett inlägg HÄR, tillika en en spekulation, från postare men aliset Pelota.
Citera
2019-08-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Funkar utmärkt på min mobil, nej GM har inte Facebook, ryktades om att han tog bort den innan mordet men vet inte om det är bekräftat.
Bra för dig! Ingen vän till dem som har fb som skrivit något?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag känner mig illa berörd när jag tittar på hans fbsida. Jag tror att pappan inte klarar av att tala om känslor utan han tar till sporten och där får han uppmärksamhet, som han tydligen behöver mycket av.

Det verkar som att sporten har tagit över tiden som borde gått till sönerna. Tror inte han suttit ner och samtalat med barnen övht.

Han är en riktig fanatiker som tydligen bara tänker på sig själv. Tror jag!

R.I.P Peter Plax <3 3

Ja tröttsam typ som verkar helt uppslukad av idrott och hälsa. Framstår snarare som osunt.
Önskar sina vänner på fb ett gott hälsoår på nyårsafton
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt ABs källor.

Nej!
Det var bara ett inlägg HÄR, tillika en en spekulation, från postare men aliaset Pelota.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-07 kl. 23:13.
Citera
2019-08-07, 23:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem skrev det. Länk? Nån som var tidigt ute?

Ja redan vid 02 imorse:
(FB) Yxattack mot tonåring vid Rösjöbadet, Sollentuna 2019-08-02 (avliden)
Citera
2019-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Bra för dig! Ingen vän till dem som har fb som skrivit något?
Det vet jag faktiskt inte, men som det tidigare nämnts i tråden är ju inte Facebook speciellt stort bland yngre längre, mer instagram/snapchat som gäller nu. Finns dock lite uttalanden från BOs föräldrar/vänner i olika tidningar.
Citera
2019-08-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja tröttsam typ som verkar helt uppslukad av idrott och hälsa. Framstår snarare som osunt.
Önskar sina vänner på fb ett gott hälsoår på nyårsafton

Ja, jag läste det också o sen att man levde längre också...hade föräldrarna sett sonen, så kanske Peter levt längre.
Citera
2019-08-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletaz
Håller SÅ med dig, exakt den känslan får jag också. Självklart, kan ha fel men en obehaglig tränings-narsicisst...den där pappan alltså. Känns inte helt hundra.

Ja, jag tror det...är man fanatiker på nåt, så slipper man tänka inåt
Citera
2019-08-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Hur kan det svenska rättsväsendet hantera mördaren? P g a låg ålder kan han ju max dömas till 4 års sluten ungdomsvård, då fängelse inte blir aktuellt för en så pass ung person. Men denne kille kommer ju vara mist lika farlig när han släpps ut efter 4 år. Sluten psykiatrisk vård tillsvidare skulle nog vara ett bättre alternativ.

Jag anser att i Sverige har vi inte nån lagstiftning som kan hantera just unga grova våldsverkare. Vid så här hemska brott så kan vi inte ha åldersrabatter, det är en skymf mot både offer o dess anhöriga. En sån här person måste hållas borta från allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in