2019-08-06, 09:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Egentligen skulle jag inte sänka mig till din nivå och svara. Du har upprepat inte bara anklagat mig för att uppmuntra till kvinnomisshandel du har dessutom skrivit att jag också är en kvinnomisshandlare. Du är bevisligen en lögnhals Sh.holmes.
Din tid är ute.

Är det inte signifikativt för skarpsinnet i tråden att flera sjukligt misstänksamma vantolkar "Din tid är ute" som ett mordhot. Din tid är ute betyder inget annat än att jag inte kommer lägga mer tid att svara den ljugande Sh.Holmes.

Samma ointelligenta och enfaldiga gäng som sida upp och sida ner vantolkar och misstolkar precis allt som går för att få SD framstå som mördare.

Hur ska det gå att få något enda vettigt resonemang med några som är så vilsna i tillvaron att dom själva inte förstår hur åt helsike galet dom påverkar varandra?

Vad gäller trovärdigheten i dom uppgifter Sh.Holmes bjudit tråden så är lögner som kackerlackor. Det finns aldrig någonsin bara en.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-06 kl. 09:43.
Citera
2019-08-06, 09:46
Medlem
Citat:
Är det inte signifikativt för skarpsinnet i tråden att flera sjukligt misstänksamma vantolkar "Din tid är ute" som ett mordhot. Din tid är ute betyder inget annat än att jag inte kommer lägga mer tid att svara den ljugande Sh.Holmes.

Samma ointelligenta och enfaldiga gäng som sida upp och sida ner vantolkar och misstolkar precis allt som går för att få SD framstå som mördare.

Hur ska det gå att få något enda vettigt resonemang med några som är så vilsna i tillvaron att dom själva inte förstår hur åt helsike galet dom påverkar varandra?

Vad gäller trovärdigheten i dom uppgifter Sh.Holmes bjudit tråden så är lögner som kackerlackor. Det finns aldrig någonsin bara en.

Det kan tas som ett hot. Förstår du inte det?
SH identitet har tidigate avslöjats här och fått stå ut med hot tidigare vad jag förstår.
Det framgick inte alls i ditt inlägg att din konversation med vederbörande var slut.
Du öppnade själv upp för tolkning så skärpning hur du använder det skrivna ordet.
Citera
2019-08-06, 09:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
De vackra orden du häromdagen skrev om mig (tack för dem!) till trots, måste jag nu ta dig i örat!

Det finns hittills abslout ingenting som tyder på att mordet på LW på minsta vis skulle ha med Satanism att göra!

Varför reagerar du så starkt?

Det finns inget som tyder på att mordet på LW har något med satanism att göra.
Det finns inte heller något som tyder på att det har med religiösa fanatiker att göra.
Ändå har du upprepat tjatet om religiösa fanatiker rätt många gånger.

Så varför blir du upprörd över att satanister nämns?
Ska inte alla trådar fram i ljuset?

Brukar inte satanister ibland röra sig i religionens utmarker?
Är det stor skillnad på religiösa fanatiker och satanister?

Du brukar tala om hur kunnig du är inom alla ämnesområden så det vore intressant att få veta vad du vet om satanismen?
Citera
2019-08-06, 10:05
Medlem
Citat:

Hade du istället för att skriva "Din tid är ute" valt att skriva "Du är obsolet" hade du gissningsvis fått kritik för att du använder för fina ord..

Håller med om att den här tråden är trist för att att många medvetet vantolkar vad som skrivs (alternativt man faktiskt inte förstår innebörden) och det föder en stor mängd hat.
Det påstås vid upprepade tillfällen att postare lämnat tråden pga att de skulle ha fått hot i PM. När man efterfrågar exempel kommer det inga, föga förvånande.

Eftersom tråden handlar om ett, från polisiärt håll inledningsvis synnerligen illa hanterat, mord på en trebarnsmamma är det självklart att starka känslor kommer i rörelse. Det borde ändå inte innebära att blodtörsten nödvändigtvis skulle förblinda, men det ser vi här i tråden tydliga exempel på.
En person, lätt identifierbar, är sen mer än ett år av rättsvårdande myndigheter misstänkt för mordet. Det borde inte göra honom till mördare, inte förrän dom fallit, men det är som förgjort att försöka få en del tråddeltagare att ta till sig det förhållningssättet.
Senast redigerad av Carinah78 2019-08-06 kl. 10:13.
Citera
2019-08-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför reagerar du så starkt?

Det finns inget som tyder på att mordet på LW har något med satanism att göra.
Det finns inte heller något som tyder på att det har med religiösa fanatiker att göra.
Ändå har du upprepat tjatet om religiösa fanatiker rätt många gånger.

Så varför blir du upprörd över att satanister nämns?
Ska inte alla trådar fram i ljuset?

Brukar inte satanister ibland röra sig i religionens utmarker?
Är det stor skillnad på religiösa fanatiker och satanister?

Du brukar tala om hur kunnig du är inom alla ämnesområden så det vore intressant att få veta vad du vet om satanismen?
För att jag ogillar s k trådsanningar.
Citera
2019-08-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har för mig att han reparerade en redan befintlig cache som va sonens, eller
minns jag fel där?

Hittade det här.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

och det här.

Jag uppfattar att Honan6 tycker det är anmärkningsvärt att SD ordnade med en ny cache. Vad tycker du om den saken, att just SD tog på sig ansvaret att sätta dit en ny cache?

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4e9edd24-a38d-4c93-abc6-eeb5872340cb
Citera
2019-08-06, 10:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag har för mig att han reparerade en redan befintlig cache som va sonens, eller
minns jag fel där?

Hittade det här.

och det här.

Det stämmer nog litet både och, beroende på hur man tolkar det. Av hans logg att döma "fixade/reparerade" han själva cachen på så sätt att han placerade dit en ny burk, eftersom den ursprungliga burken saknades. Däremot verkar föremålet i burken vara samma som innan.

Citera
2019-08-06, 11:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ok, jag va nog lite övertydlig där, sorry

Jag delar din uppfattning, tycker det är ett ganska troligt händelseförlopp.
Några nycklar har jag inte så där direkt funderat på tidigare, men fullt möjligt.
Däremot är jag övertygad om att hon brydde sig om personen och inte
kunde föreställa sig vad som skulle ske.

Jag tror också att LW ville GM väl. GM visste (utifrån mina spekulationer) att LW inte ville veta av någon osämja i samband med AW:s födelsedag och utnyttjade det. Det hela påminner om en slags outtalad psykologisk utpressningssituation, menar jag. LW skyndade efter GM för att dämpa/undvika tjafs och missförstånd, gissar jag. GM visste att hon så skulle göra, tänker jag. Hen njöt av att stjäla uppmärksamhet från LW:s engagemang i födelsedags- och reseplanering, tror jag. Detta (enligt mina funderingar) beteende visar på en naiv och i det närmaste barnsligt trotsig sida hos GM.

Nej, LW hade inte en tanke på att något så vedervärdigt skulle kunna äga rum den kvällen/natten, det är jag liksom du övertygad om.
Citera
2019-08-06, 11:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
/.../
Det är bara SD hin ömmar för, inget intresse alls för att mordet ska uppklaras, precis som Draifos.
/.../
Nja, att jag skulle vara ointresserad av att brottet klaras upp är en vantolkning av vad jag skriver. Citera gärna det inlägg du syftar på i så fall, så kanske jag kan förklara bättre vad jag menar.

Min inställning är tvärtom att det vore bra om det här klarades upp, men att nuvarande spaningsledning verkar sakna både ambition och resurser. Precis som andra i tråden har jag därför pekat på möjligheten för Åsa Hiding att lämna ifrån sig ansvaret för utredningen till någon mer erfaren och kompetent förundersökningsledare, eller att ta emot den hjälp som erbjuds av rikskrim i sådana här lägen där man har kört fast. Peter Springare nämnde att ingen avstämning hade gjorts med Nationella bedömandegruppen, och sedan finns ju även GMP-gruppen och Kalla fall-gruppen.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-06 kl. 11:11.
Citera
2019-08-06, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
De vackra orden du häromdagen skrev om mig (tack för dem!) till trots, måste jag nu ta dig i örat!

Det finns hittills abslout ingenting som tyder på att mordet på LW på minsta vis skulle ha med Satanism att göra!

Jag är medveten om att du antagligen inte menar det ur strikt livsåskådningsmässig synpunkt, men eftersom den här tråden beflockas av vad jag brukar beskriva som 'mindre alerta tråddeltagare', så är det önskvärt att vi inte skapar trådsanningar.
Jag är rädd för att din formulering, om den inte aktivt dementeras, inom kort kommer att hos vissa ha fastnat för gott.
Min gissning är att du lika gärna kunde substituerat "Satanistiskt" med "bestialiskt"? Eller det versala "S" med ett "s"? De är ju iofs till sin innebörd snarlika, men som man brukar säga, "Djävulen bor i detaljerna"..

Tråden fylls tyvärr med de mest märkliga påståenden om både det ena och det andra.
Vi kan med nedanstående hårresande och färska citat från kontot Elsa2012 som exempel, se hur en postare väljer att uttrycka sig:

"fast BO får skylla sig själv att SD slog ihjäl henne".

Kontot skriver visserligen in ordet "verkar" som en brasklapp och omsluter sitt påstående med citattecken. Det är inte tillräckligt.
Tack till skribenten CarlJanne75 som bett vederbörande om exempel!
Nu väntar vi spänt på att få se hur kontot ifråga skall försöka hantera detta.

Hur vet du att det är fel uttryckt?
Dessutom är folk väldigt skarpsinniga i tråden.
Till motsats mot vissa andra som enbart har rättstavning på sin agenda.

En fråga. Är du rasist?
Fundera ett tag på varför jag ställer frågan till dig.
Citera
2019-08-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, att jag skulle vara ointresserad av att brottet klaras upp är en vantolkning av vad jag skriver. Citera gärna det inlägg du syftar på i så fall, så kanske jag kan förklara bättre vad jag menar.

Min inställning är tvärtom att det vore bra om det här klarades upp, men att nuvarande spaningsledning verkar sakna både ambition och resurser. Precis som andra i tråden har jag därför pekat på möjligheten för Åsa Hiding att lämna ifrån sig ansvaret för utredningen till någon mer erfaren och kompetent förundersökningsledare, eller att ta emot den hjälp som erbjuds av rikskrim i sådana här lägen där man har kört fast. Peter Springare nämnde att ingen avstämning hade gjorts med Nationella bedömandegruppen, och sedan finns ju även GMP-gruppen och Kalla fall-gruppen.

Jag tänker inte leta på inlägget men det har citerats flera gånger tidigare, du skrev typ: Jag bryr mig inte om mordet, det är SD som intresserar mig.
Citera
2019-08-06, 11:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tänker inte leta på inlägget men det har citerats flera gånger tidigare, du skrev typ: Jag bryr mig inte om mordet, det är SD som intresserar mig.
I så fall har jag ju uttryckt mig väldigt konstigt. Det jag menade var kanske att åklagarens misstankar mot SD har hamnat i fokus, och att själva brottet därigenom riskerar att hamna i bakgrunden. Det är väl just pga. de märkliga turerna i polishuset som fallet har blivit så omskrivet och omdiskuterat.

"Det mest omskrivna kriminalfallet i Örebro någonsin"
https://www.na.se/artikel/mordet-pa-lena-wesstrom-beror-orebroarna-det-mest-omskrivna-kriminalfallet-i-orebro-nagonsin

"Över 1 000 artiklar har skrivits i olika medier"
https://www.dagen.se/nyheter/ett-ar-senare-ingen-domd-for-mordet-pa-pastor-lena-wesstrom-1.1496690

"Märkligare och märkligare för var dag som går"
https://www.na.se/logga-in/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in