2019-08-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
1.04 anmält

Ja det är obehagligt, särskilt när hin uppmanar andra att framträda men vill inte göra det själv, man undrar ju I vilket syfte?

Jag har hela tiden trot att JG och eller HD har varit delaktiga, att polisen nu säger att de letar efter en eller flera gm starker den teorin.

Klokt av dig, helt oacceptabelt att en skribent uttrycker sig
på det sätt som denne gjort, dessutom med tanke på
orsaken till trådens existens - det fruktansvärda, bestialiska
mordet av LW.

Jag har också, både trott och skrivit, att JG och/ eller HD är
delaktiga och att bägge två har kännedom om vem som utförde
mordet.
Citera
2019-08-05, 15:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vantolking av stora mått.
Gärningsmannen var LW Ingen annan. Det finns många bättre sätt att hantera ilska än att ockupera någons bil när ägaren vill hem och sova mitt i natten. LW ville mer och var den som också i detta fallet inte kunde lämna SD ifred.

Tack Carinah78

LW är mördad och hon har inte begått självmord. Hon är inte sin egen GM och det var hon sannolikt inte heller vid bilincidenten - även om du anser det. Det enda sättet att veta hur/vad som hände i bilen är ju om man är den parten som fortfarande är vid liv. Det får mig att undra hur du vet att "ägaren vill hem och sova mitt i natten" och att "LW ville mer".
Citera
2019-08-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om HD var medhjälpare och låste LW:s armar så kan hon sedan ha tagit nycklarna och gått till hennes bostad för att leta efter örhängena om LW inte hade dem på sig. Att sedan lämna ytterdörren öppen visade sig ju vara mycket smart eftersom det ledde till misstanke om människorov och det är anledningen till att det tog så lång tid innan LW hittades. Det gav dem gott om tid att göra sig av med bevis och att försöka fly från landet.

Det har ju varit en lång diskussion tidigare om just nycklar och om låset var utbytt till kodlås.
Citera
2019-08-05, 15:28
Medlem
Citat:
Egentligen skulle jag inte sänka mig till din nivå och svara. Du har upprepat inte bara anklagat mig för att uppmuntra till kvinnomisshandel du har dessutom skrivit att jag också är en kvinnomisshandlare. Du är bevisligen en lögnhals Sh.holmes.
Din tid är ute.

Du skriver ett tidigare inlägg som jag inte hittar, att LW k*ullar runt med en gift man men har du inte tänkt att det kanske handlade om kärlek, kärlek från bådas sida.
HDs och SDs förhållande var kanske slut för länge sedan.
Varför de gifte sig är väl bara de som kan svara på.
Jag tror att SD lovat att fika men svek LW där i bilen. Hur många gånger hade hon blivit sviken?
Citera
2019-08-05, 15:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är snarare ett venustecken man kommer att tänka på:
https://static8.depositphotos.com/1338574/828/i/950/depositphotos_8282298-stock-photo-female-venus-sign.jpg

Om du tar fram ett lämpligt verktyg och nyper tag om den nedre delen samt försiktigt böjer upp den så att den hamnar inuti ringen...så har du detta geosmycke som i en liten ask - eller som LW:s örhängen.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fimg.geocaching.com%2Ftra ck%2Flog%2Flarge%2F3ced592d-a4e4-4b2c-8182-b250b9a b0b4e.jpg
Har nu också funderat vidare på din tid. fråga (inlägget där frågan ingick tyvärr borttaget):
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Frågan lyder följande, hur många stora bokstäver kan tagas fram, och vilka bokstäver kan bli synliga ?
... och svaret finner du i sista länken i det här inlägget.- Först en titt på LW:s örhängen igen:
5 maj 2018: Softis och fågel (Softis hälsar på papegojan):
https://img.geocaching.com/cache/log/large/adb1ef6a-f097-4d79-b51a-76d5f3bec2a0.jpeg
6 maj 2018 Torgbänkslunch i solen. Alla nöjda och glada:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6c170b3e-d1db-44dd-a0ac-b6eaa8598af9.jpg

Tanken - ordet:
https://minfil.com/14I0tc25nc/3_-_1_png
Citera
2019-08-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
1.04 anmält

Ja det är obehagligt, särskilt när hin uppmanar andra att framträda men vill inte göra det själv, man undrar ju I vilket syfte?

Jag har hela tiden trot att JG och eller HD har varit delaktiga, att polisen nu säger att de letar efter en eller flera gm starker den teorin.

@Sh.Holmes

Jag itererar igen, man har misstankar inom polisen om att det funnits en så kallad anstiftare till mordet på Hjärsta-kvinnan.

Hd's bostadsrätt, belägen vid F-G 45, blev genomsökt av polisen.

Det är otroligt viktigt inom detta mordfallet att inte släppa JG ur sikte.

Till observandum, @Dalaan's angivna tider här inom tråden, överens-stämmer inte med verkligheten, det vill säga, approximativt klockan 🕚23:28 eller 🕚23:29 så som även sagt klockan 🕚23:30

Jag utgår ifrån att Lena Wesström utsattes för ett överfall, när hon därstädes då, befann sig ståendes på Rättarevägen 9 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Själva det då aktuella mötet med Gärningspersonen på Rättarevägen 9 ... hade dem emellan, varit bestämt i förväg, och som jag tidigare låtit påpeka, att det då hade funnits en medhjälpare och som då tillfälligt gömt sig någonstans inom vegetations-området som var nära angränsande till den då aktuella mordplatsen.

Själva tillhygget som då brukades av gärningspersonen, har högst troligast varit utplacerat i förväg nära in till själva den då aktuella mordplatsen.

Det är mycket troligt, att den så kallade medhjälparen sedan därefter lämnat mordplatsen efter en kort tid, då därnäst gärningspersonen fortsatt själv med döds-misshandeln av Hjärsta-kvinnan, bakom bullerplanket.

Lena Wesström's mobiltelefon📱 lokaliserades till en ... plats, men, den avlidna kvinno-kroppen fanns betydligt längre därifrån, till detta kommer då följande fråga,

Varför låg den avlidna kvinno-kroppen bakom ett bullerplank och vederbörande's mobiltelefon📱betydligt längre, där ifrån ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Sh.Holmes

Jag itererar igen, man har misstankar inom polisen om att det funnits en så kallad anstiftare till mordet på Hjärsta-kvinnan.

Hd's bostadsrätt, belägen vid F-G 45, blev genomsökt av polisen.

Det är otroligt viktigt inom detta mordfallet att inte släppa JG ur sikte.

Till observandum, @Dalaan's angivna tider här inom tråden, överens-stämmer inte med verkligheten, det vill säga, approximativt klockan 🕚23:28 eller 🕚23:29 så som även sagt klockan 🕚23:30

Jag utgår ifrån att Lena Wesström utsattes för ett överfall, när hon därstädes då, befann sig ståendes på Rättarevägen 9 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Själva det då aktuella mötet med Gärningspersonen på Rättarevägen 9 ... hade dem emellan, varit bestämt i förväg, och som jag tidigare låtit påpeka, att det då hade funnits en medhjälpare och som då tillfälligt gömt sig någonstans inom vegetations-området som var nära angränsande till den då aktuella mordplatsen.

Själva tillhygget som då brukades av gärningspersonen, har högst troligast varit utplacerat i förväg nära in till själva den då aktuella mordplatsen.

Det är mycket troligt, att den så kallade medhjälparen sedan därefter lämnat mordplatsen efter en kort tid, då därnäst gärningspersonen fortsatt själv med döds-misshandeln av Hjärsta-kvinnan, bakom bullerplanket.

Lena Wesström's mobiltelefon📱 lokaliserades till en ... plats, men, den avlidna kvinno-kroppen fanns betydligt längre därifrån, till detta kommer då följande fråga,

Varför låg den avlidna kvinno-kroppen bakom ett bullerplank och vederbörande's mobiltelefon📱betydligt längre, där ifrån ?

Mvh/ @JokerMannen

Den kanske fanns kvar i MGMs ficka under flykten från brottsplatsen? Någonstans har han gjort sig av med den.
Citera
2019-08-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Klokt av dig, helt oacceptabelt att en skribent uttrycker sig
på det sätt som denne gjort, dessutom med tanke på
orsaken till trådens existens - det fruktansvärda, bestialiska
mordet av LW.

Jag har också, både trott och skrivit, att JG och/ eller HD är
delaktiga och att bägge två har kännedom om vem som utförde
mordet.

Hej @OzzieTheOwl

Det är helt uppenbart att JG vet vem som bringade livet om Hjärsta-kvinnan, och det finns bevis, på att det faktiskt förhåller sig så, även om ifrågavarande nekat till kännedom om detta.

Här skall du få en underlig fråga av mig som följer, sök den som får fördelar av brottet ?

Mvh/ @JokerMannn

➡Meddelande till Moderator @Blomvattnare, detta inlägget enligt ovan sett är DUBBELPOST och skall modereras bort Tack !
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-05 kl. 16:48.
Citera
2019-08-05, 17:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tanken kanske aldrig var att fly landet (då de har barn och hel existens uppbyggd i landet) utan bara att dumpa bevis där dessa för gott skulle vara försvunna för utredningen? Spekulation.
Det fetade, spekulationerna börjar nå oanade höjder, även för den här tråden som sannerligen inte har någon brist på fantasifulla sådana
Citera
2019-08-05, 17:37
Medlem
Honan6s avatar
Spekulationer:
Jag tror att SD med advokat IB, HD, JG och svärföräldrarna är högst medvetna om att SD:s dagar i frihet börjar rinna mot sitt slut och anledningen till att han fortfarande går fri är att det råder plats-, kompetens- och tidsbrist för att dra igång ett åtal. Han kanske t o m har erkänt vid förhör, men allt ska "sys ihop" och kunna styrkas med teknisk bevisning vid en rättegång. Ingen har bråttom och SD har lovat att inte fly? HD, JG och svärföräldrarna är också medgörliga och slipper därmed att åtalas för medhjälp?
Senast redigerad av Honan6 2019-08-05 kl. 17:45.
Citera
2019-08-05, 17:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Upprepar min fråga till Snor-Johan:

Hur skulle du ställa dig till om det visar sig att ÅH har rejält med bevisning mot SD?

Ps Ser fram emot att S-J svarar utan okvädesord Ds
Självklart tycker jag det är bra om hållbara bevis läggs fram. Annars hade jag betett mig lika uselt som flera av er jag opponerar mot.
Hur du har fått en annan uppfattning undrar jag. Men det går inte som du och dom andra hetsarna negligera att det inte finns tillstymmelse till bevis som binder SD vid avdagatagandet av LW givet han då varit inom lås och bom. Punkt!

Att gång på gång urskulda den livsförstörande förföljelsen med aldrig så många suggestiva övertygelser om att MGM är GM är skrämmande omoraliskt. Usch och tvi..

Har upprepat sagt mig inte avskrivit SD som presumtiv GM. Däremot finner jag honom alltmer osannolik som gärningman och jag kommer vid senare tillfälle utveckla det närmare.

Vi har ett rättsystem som ni har att förhålla er till. Ni som åsidosätter och sår misstro mot vårt rättsystem genom att i sociala media själva agera både Åkl och domare utan saklig grund är ett hot mot vårt rättsystem. Politiska paraleller behövs inte.

Hotet ligger inte i om en sannolik GM pga, bristande bevisning inte går att lagföra utan om en MT lagförs trots bristande bevisning. Läs en gång till.

Att sätta tilltro till dom ord som växt till lögnnoveller i avsikt att förstöra livet för den utpekade är så inhumant att det finns inte ord.

Det växande alternativa rättsystemet på nätet av förgrämda hatare börjar bli ett allvarigt samhällsproblem. Lagstiftarna har en hel del nya lagar att stifta. Sanna mina ord, en del om hets på nätet är på gång och det kommer mer.

Inom straffrätten är det alltid åklagaren som har den fulla bevisbördan för att den tilltalade har handlat på det sätt som åklagaren påstår samt att agerandet inte varit straffritt. Det innebär vidare att den tilltalade betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisats av åklagaren. Denna oskuldspresumtion gäller i olika grad i de flesta demokratier och är stadfäst i FN:s allmänna deklaration om de mänskliga rättigheterna. Beviskravet som skall uppnås för att åklagaren skall anses ha fullföljt bevisbördan är att hans påstående skall vara "ställt utom rimligt tvivel".

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bevisb%C3%B6rda

Hur i helsike kan självklarheter var så jäkla svårt att förstå

Det finns hos jägarna en öronbedövande tystnad kring hur bristfällig utredningen är som bara kan förklaras med att dom moraliskt tveksamma figurerna finner större tillfredställelse av själva jakten än att villebrådet fälls. Läs i domstol.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-05 kl. 18:23.
Citera
2019-08-05, 18:35
Medlem
Citat:
Självklart tycker jag det är bra om hållbara bevis läggs fram. Annars hade jag betett mig lika uselt som flera av er jag opponerar mot.
Hur du har fått en annan uppfattning undrar jag. Men det går inte som du och dom andra hetsarna negligera att det inte finns tillstymmelse till bevis som binder SD vid avdagatagandet av LW givet han då varit inom lås och bom. Punkt!

Att gång på gång urskulda den livsförstörande förföljelsen med aldrig så många suggestiva övertygelser om att MGM är GM är skrämmande omoraliskt. Usch och tvi..

Har upprepat sagt mig inte avskrivit SD som presumtiv GM. Däremot finner jag honom alltmer osannolik som gärningman och jag kommer vid senare tillfälle utveckla det närmare.

Vi har ett rättsystem som ni har att förhålla er till. Ni som åsidosätter och sår misstro mot vårt rättsystem genom att i sociala media själva agera både Åkl och domare utan saklig grund är ett hot mot vårt rättsystem. Politiska paraleller behövs inte.

Hotet ligger inte i om en sannolik GM pga, bristande bevisning inte går att lagföra utan om en MT lagförs trots bristande bevisning. Läs en gång till.

Att sätta tilltro till dom ord som växt till lögnnoveller i avsikt att förstöra livet för den utpekade är så inhumant att det finns inte ord.

Det växande alternativa rättsystemet på nätet av förgrämda hatare börjar bli ett allvarigt samhällsproblem. Lagstiftarna har en hel del nya lagar att stifta. Sanna mina ord, en del om hets på nätet är på gång och det kommer mer.

Inom straffrätten är det alltid åklagaren som har den fulla bevisbördan för att den tilltalade har handlat på det sätt som åklagaren påstår samt att agerandet inte varit straffritt. Det innebär vidare att den tilltalade betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisats av åklagaren. Denna oskuldspresumtion gäller i olika grad i de flesta demokratier och är stadfäst i FN:s allmänna deklaration om de mänskliga rättigheterna. Beviskravet som skall uppnås för att åklagaren skall anses ha fullföljt bevisbördan är att hans påstående skall vara "ställt utom rimligt tvivel".

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bevisb%C3%B6rda

Hur i helsike kan självklarheter var så jäkla svårt att förstå

Det finns hos jägarna en öronbedövande tystnad kring hur bristfällig utredningen är som bara kan förklaras med att dom moraliskt tveksamma figurerna finner större tillfredställelse av själva jakten än att villebrådet fälls. Läs i domstol.

Men.. du har mage att nedskriva mordoffret, att hon har knullat runt mm.
Har du ingen skam i kroppen?
Hur är det med bevisen där?
Har du bevis för allt du beskyller mordoffret för?
Du pratar om att förstöra livet för MGM.
Vad gör du mot mordoffrets anhöriga, barnen?
Fy f.an säger jag. Vilken dubbelmoral!
Senast redigerad av Medimera 2019-08-05 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in