2019-08-05, 07:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Jo MEN häng med nu OM gymnasten JL är FEL dvs inte GM så behöver denna inte vara 16!!

Utan är då antagligen den 18 åring som heter så och som är med i Brommagymnasterna ok?

Ahaaaa, du menar så. Men Ekerö-killen född 2000 har ju O*liver som tilltalsnamn. Dessutom bodde ju brottsoffret i Danderyd så jag lutar nog åt att det är JL född 2003 i Danderyd.
Citera
2019-08-05, 07:48
Medlem
Har försökt följa tråden o fokusera på det som har relevans. Känner inte till området, men har jag förstått det rätt; två killar cyklar iväg på kvällen till en badsjö som inte går att bada i o hamnar på en dumpningsplats där den ena pojken slår ihjäl den andra med en yxa. De cyklar inte alltså iväg för att bada utan målet är själva skrotupplaget el nåt/nån i närheten. De behöver ju inte ens haft yxan med sig utan den kan de ha hittat. Verkar ju oerhört långsökt att åka till denna plats för att umgås utifrån nån sexuell relation.
Är det någon som vet något om den gripna pojken???Kan de ha sett nåt som de inte borde ?
Citera
2019-08-05, 07:57
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusader1970
Det är inte gymnasten som är GM, enligt lagkamrater befinner han sig på semester i Skåne.

Precis, Det är det jag har sagt hela tiden.
Citera
2019-08-05, 08:01
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Ahaaaa, du menar så. Men Ekerö-killen född 2000 har ju O*liver som tilltalsnamn. Dessutom bodde ju brottsoffret i Danderyd så jag lutar nog åt att det är JL född 2003 i Danderyd.

Ja GM är en JL 16 år från Danderyd det klarlagt sedan i lördags men det inte den JL som finns på Instagram som gymnast och har postats här.
Senast redigerad av mastarn 2019-08-05 kl. 08:03.
Citera
2019-08-05, 08:38
Medlem
Vore bra om GMs föräldrar uttalade sig så ryktena tystnade. Ang själva brottet har de säkert fått yppandeförbud pga sekretessen. Men obehagligt att läsa vad som skrivits här senaste timmarna.
Citera
2019-08-05, 09:13
Medlem
Har följt tråden från början, men inte skrivit något tidigare.
Jag funderar lite på om cyklarna fanns på samma ställe som killarna var när dådet skedde?
Eller om de kanske hade gått upp till platsen..
Att de var just där, på en avskild plats, då GM hade för avsikt att döda PP, tycker jag inte är så konstigt.
Tror att han på något sätt lurade PP till platsen för att sen döda/ misshandla honom.

Kanske hade GM gömt yxan där innan?

Min första tanke var faktiskt också något homorelaterat. Min teori är att PP visste att GM var/är homosexuell o GM var livrädd att det skulle komma ut.

Kanske skulle hans föräldrar inte acceptera att så är fallet?

Hur som helst så lider jag så fruktansvärt med båda föräldrarparen. Deras liv är ju förstörda för alltid.
Citera
2019-08-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Undrar om denna stackars kille verkligen var en sådan ängel som hans pappa sade till Expressen. Jag tycker alltid att det verkar lite konstigt när föräldrar, mindre än 48 timmar efter det att deras barn har mördats, höjer de till skyarna i pressen. Själv skulle jag, precis som Ebba Åkessons pappa sa att han gjorde under lång tid efter Drottninggatan, ligga i fosterställning och kippa efter andan. Inte fan skulle jag kunna samla mig och prata med Expressen. Jag skulle mycket möjligt vara så hysterisk ifall min son hade mördats med yxa att jag hade legat inne på psyket.

Dom vill enligt föräldrarna alltid bli psykologer eller läkare. Vill och vill. Man ska lyckas med att komma in också.

Jag undrar bara ifall pappan försvarar sin son för att han själv vet att sonen var inblandad i skumma grejer.

Vet ej. Just putting it out there...

Pappan är medarbetare på expressen så kanske inte så konstigt att publiceringen skedde relativt snart.

Tror det är relativt vanligt att medarbetare på tidningsredaktioner intervjuas fortare än i andra fall. Sen sörjer alla på sitt eget sätt.
Citera
2019-08-05, 09:26
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Vem av dina föräldrar var det som stämplade in dina känslomässiga värderingar angående främlingars kön/sexuella läggningar, samt synen på vad som enligt dem är "normalt och sunt"?

Själv växte nog de flesta Svenska föräldrar i 40 till 50 års åldern upp med tillräckligt mycket samhällssatir i rutan att de tog nog det mesta med en smula salt.
Dina päron låter som stolpskott om de hade hand i dina stående värderingar.

Men det kan helt enkelt lika gärna bara vara så att du hjärntvättat dig själv under uppväxten.

Har förövrigt inte hört termen "homosexuellt hatbrott" användas så alldagligt på många år, du är antingen en självhatande smygbög, eller en religiös dåre, eller en kombination av båda, för att bli så påverkad av saker som aldrig kommer påverka ditt personliga liv det minsta anmärkningsvärt.

Avla inte. Gör världen en tjänst grabben.
Du pratar illa om hans föräldrar, påstår att han är hjärntvättad, kallar honom en religiös fanatiker och avslutar med att försöka förminska honom genom att kalla honom "grabben". Ja, och du ber honom att inte skaffa barn också.

Allt det, bara för att han nämner att det är transor i TV och att kärnfamiljen i Sverige har smulats sönder.

Man kan ju undra vem det är som är en hjärntvättad fanatiker egentligen. Jösses..
Citera
2019-08-05, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forgiveness
Vet vi något om själva mordvapnet. Var det en vanlig yxa eller någon svart sak vars enda syfte är att just mörda med?

Citat:
Japp, tror du gjort en korrekt analys. Kan se mig GM efter dådet när han ringer. Usch. Personligen så hade jag valt att bli mördad i detta fall, hellre det än att ha mördat någon nära och sen få leva med det.

Antagligen en hel del alkohol involverad.

Citat:
Det tror jag faktiskt inte. Jag tror inte att mordvapnet var en ”vanlig” yxa. Antagligen så rör det sig om en mindre combat-yxa som är gjord just för det som den i detta fallet användes till.

Citat:
Väl skrivet.

Tror du att de cyklade med en stor yxa?

Mordvapnet är antagligen en mindre yxa. Som du sa. Men tror inte yxan var av den typ som du bör med dig på fjällvandringar.

Badplatsen är en helt vanlig badplats, det är ingen avlägsen sjö där de planerat att köra en survivalretreat.

Citat:
Länka gärna till källa med citat.

Så BO led i minst 6 timmar. Han fick morfin rätt snabbt som tur var.

Citat:
Rika ryssar har nog råd med finare yxor i den kategorin som går utanför kategorin ”knarkaryxa”. Skulle tro att det handlar om ett litet svart vapen.

Kan du utveckla dina tankar? Vet du mer?
Citera
2019-08-05, 10:21
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktuskastare
Pappan är medarbetare på expressen så kanske inte så konstigt att publiceringen skedde relativt snart.

Tror det är relativt vanligt att medarbetare på tidningsredaktioner intervjuas fortare än i andra fall. Sen sörjer alla på sitt eget sätt.

Ahh. Tack för den infon. Undrade just hur jäkla snabbt familjen kunde gå ut med detta I allt sorgearbete så ska det mycket till att man bara en dag efter går ut i media med bild och namn. Men nu förstår jag.
Som alla historier i media så är det oftast vinklade åt det hållet man vill att det ska vara. Alla är oskyldiga och snälla även om de begår terrorbrott mm.

Frågan är vad och varför han blev mördad och fanns det en relation/vs eller var det en första fylla för bägge två tro?
Citera
2019-08-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
MGM kan ha drabbats av allvarlig psykisk sjukdom med exv hotande röster som tvingat honom att handla mot sin vilja.
Du har ingen aning om vad MGM betyder va?
Citera
2019-08-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Med tanke på att han levde ett tag så var det nog inte menat att döda han. Han ringde nog 112 för att han inte ville att han skulle dö.

Larmet kom vid runt 22.00 och han dog 04.00.
Nej, PP dog inte runt 04.00. Det var vid 04.00 SOM POLISEN MEDDELADE att han var avliden. Han avled innan, eller strax efter, de kom in till sjukhuset med honom. Ska se om jag hittar artikeln.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-05 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in