2019-08-04, 17:03
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vet inte ,men undrar om det gick att se ifall någon lossat några örhängen ifrån hennes örsnibbar den ödestigna kvällen då mordet skedde ?

Men vem fixar att göra en sådan sak efter att slagit sönder en person ?

Lite synd att den där Bärgar'n inte såg hur mannen som befann sig intill motorvägen ,mycket nära där LW låg ; hur denne såg ut i ansiktet !??
För hade Bärgar'n stannat för att tala den mannen tillrätta så hade det ju bevisats vem denne var i vilket fall ,eller hur ?

Vilket skulle motivet till att eventuellt ta med sig LW:s örhängen kunna vara? Hon kanske enligt GM inte var värd att bära dem? Eller driven av besvikelse över att LW inte bar de örhängena som GM föredrog tog hen dem ifrån henne?

Ja, attans otur att (den eventuella) bilbärgaren inte verkar ha sett (den eventuella) personen vid motorvägen så tydligt!
Citera
2019-08-04, 17:05
Medlem
Örhängena och/eller andra smycken kan vara intressanta ifall det var gåva från GM eller från någon annan som GM är arg på. Fattas det dessutom ett hänge, ett helt par eller någon ring så kan det misstänkas att detta betyder något för GM som hen kanske gömt någonstans.

Det finns mängder av bilder där man kan se att LW gillar att smycka öronen, fingrar och tår. Hon kan ha haft en så stor mängd smycken att det inte är enkelt att upptäcka om något/några fattas.
Citera
2019-08-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du brukar gärna länka till samma gamla artiklar om och om igen.
Om du nu har hittat ovanstående info i en nyare artikel kan du väl länka till den artikeln.

Hur kan du missförstå frågan från VigosRos?
Visa gärna varifrån du har fått info om att polisen tror att det kan vara flera gärningsmän.

Till observandum, detta inlägget sett här ovan, och inom den gråa citat-rutan, var ett återsvar med fråga, och då ställd till medlemmen @Draifos.

Ursäkta mig så väldigt mycket för att jag svarar på detta inlägget som du @hoppsann tidigare skrivit och postat.

Medlemmen @Draifos har faktiskt helt rätt i detta fallet.

Polisen har sedan en tid tillbaka inriktat sig på ytterligare en person.

Ps: Sedan om du @hoppsann vill ta detta skrivna enligt ovan som desinformation enligt medlemmen @Remark, så har du din fulla rätt att göra så,

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-04, 17:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vilket skulle motivet till att eventuellt ta med sig LW:s örhängen kunna vara? Hon kanske enligt GM inte var värd att bära dem? Eller driven av besvikelse över att LW inte bar de örhängena som GM föredrog tog hen dem ifrån henne?

Ja, attans otur att (den eventuella) bilbärgaren inte verkar ha sett (den eventuella) personen vid motorvägen så tydligt!

Saker som juveler ,äkta bijouterier ,och andra fina smycken ,klassas väl som något man ger till sin älskade ?
Eller har jag fattat fel ?

Därav vreden om ifall Lena bar något sådant som hon fått från en icke livskamrat ? Som möjligen har en annan livskamrat ? Verkar som att ju fler kockar desto sämre soppa ?
Kan det inte räcka med en åt var ? Att man helt enkelt bestämmer sig för vem man skall leva med och sen följer det till punkt och pricka !??
Då blir det ju inget tjafs ,och alla vet vem man lever med ? Suck ...
Det blir ju färre missförstånd och färre mord på det viset .
Senast redigerad av landbandy 2019-08-04 kl. 17:15.
Citera
2019-08-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Örhängena och/eller andra smycken kan vara intressanta ifall det var gåva från GM eller från någon annan som GM är arg på. Fattas det dessutom ett hänge, ett helt par eller någon ring så kan det misstänkas att detta betyder något för GM som hen kanske gömt någonstans.

Det finns mängder av bilder där man kan se att LW gillar att smycka öronen, fingrar och tår. Hon kan ha haft en så stor mängd smycken att det inte är enkelt att upptäcka om något/några fattas.

Hej @Ulanna

Jag ber om ursäkt för att jag svarar på ditt inlägg här ovan sett, men jag skulle vilja framföra en sak beträffande Lena Wesström's olika smycken.

Lena Wesström ägde bland annat två stycken så kallade orm-ringar, så kallat orm-slinger-mönster, vilka hon då bar som dekoration på sina tår.

Till exempel: Personlig-design-Kristinafureby.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Jag tänker som du. Ibland kan till synes ynkligt intressanta detaljer visa sig vara relevanta bevis, anser jag.

Vet någon om båda ”bil-örhängena” finns någonstans?
Citera
2019-08-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Ulanna

Jag ber om ursäkt för att jag svarar på ditt inlägg här ovan sett, men jag skulle vilja framföra en sak beträffande Lena Wesström's olika smycken.

Lena Wesström ägde bland annat två stycken så kallade orm-ringar, så kallat orm-slinger-mönster, vilka hon då bar som dekoration på sina tår.

Mvh/ @JokerMannen

En sån smyckeskonstnär för nog ordentlig data på sina kunders inköp och hade LW smycken därifrån bör KF vara intressant för utredningen. Särskilt om något smycke fattas i LW:s samling.
Citera
2019-08-04, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Saker som juveler ,äkta bijouterier ,och andra fina smycken ,klassas väl som något man ger till sin älskade ?
Eller har jag fattat fel ?

Därav vreden om ifall Lena bar något sådant som hon fått från en icke livskamrat ? Som möjligen har en annan livskamrat ? Verkar som att ju fler kockar desto sämre soppa ?
Kan det inte räcka med en åt var ? Att man helt enkelt bestämmer sig för vem man skall leva med och sen följer det till punkt och pricka !??
Då blir det ju inget tjafs ,och alla vet vem man lever med ? Suck ...
Det blir ju färre missförstånd och färre mord på det viset .

Ja, vilken grumlig soppa mycket i denna tragiska historia påminner om. Åtminstone för utomstående, tänker jag. Man önskar ju att utredarna lyckats sila bort de ingredienser som inte borde plaska runt i grytan. Jag tvivlar dock.
Citera
2019-08-04, 17:59
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Örhängena från bilincidenten tror jag att LW:s närmaste har tagit hand om. Kanske använder någon/några av de anhöriga ett eller båda ibland? Min känsla är att örhängena är en gåva från familjen till LW.

Jag gissar att GM redan i LW:s hem och innan promenaden lagt beslag på (de eventuella) nycklarna då hen enligt mina spekulationer ifråntagits sina egna nycklar till LW:s bostad sedan en tid tillbaka och var upprörd över detta. Det skulle kunna vara därför LW inte hade möjlighet att låsa dörren, tänker jag. Kan det ha varit nycklarna och inte någon mobiltelefon som hittades i det avsökta skogsområdet tro?

"Kan det ha varit nycklarna och inte någon mobiltelefon som hittades i det avsökta skogsområdet tro?"
Intressant tanke.
Citera
2019-08-04, 18:01
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Ulanna

Mvh/ @JokerMannen

Ursäkta att jag tar mig friheten att följa upp ditt inlägg till Ulanna med en fråga till dig, JM!
Har du någon bild att länka till där man ser att LW bär smycken designade Kristinafureby?
Citera
2019-08-04, 18:13
Medlem
Vad jag har förstått så är det inte geocacheörhängena som efterfrågas.
Tidigare diskussioner var ju att det verkar saknas några andra örhängen, eller hade hon två par geo-örhängen?
Sen ser det ut på vissa bilder att de vore av silver, men de är väl guldfärgade?
Citera
2019-08-04, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ursäkta att jag tar mig friheten att följa upp ditt inlägg till Ulanna med en fråga till dig, JM!
Har du någon bild att länka till där man ser att LW bär smycken designade Kristinafureby?

Nu hann du före mig. Jag undrar detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in