2019-08-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Japp, jag var för snabb och slarvig där. Men båda bosatta i Mörby iaf. Separerade föräldrar?
I samma trappuppgång, Dimitri på 3:an och Olga på 5:an
Citera
2019-08-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsmalla
Dem har inte ens samma postnummer!!!!
Olga bor med sonen och Dmitri bor inte i samma ställe
Citera
2019-08-03, 17:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsmalla

Vet inte vad det spelar för roll hur nära DP och OT bor varandra, men OT är inte folkbokförd på något nummer 5.

Edit: Jo, på våning 5 är hon folkbokförd. På annan adress än DP.
Citera
2019-08-03, 17:36
Medlem
CommonSenses avatar
Dom cykla dit tillsammans vilket får mig att tro mgm hade nån form av tanke/planer på att döda. Kanske va det en fantasi att få döda nån och han lyckades lura ut en vän. Eller nån form av tjafs som gått fel
Citera
2019-08-03, 17:43
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej. Menar du PP verkar det som att hans far är från Belarus.

Men skulle tro PP är född och uppvuxen i Sverige.
D.P. är bördig från vitryssand. Översättare, författare och journalist
Citera
2019-08-03, 17:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
D.P. är bördig från vitryssand. Översättare, författare och journalist

Även modern verkar komma från Belarus.

Men..vi vet ju inte ens om PP är BO.
Citera
2019-08-03, 17:49
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Om nu yxan var med då, märker man inte som tilltänkt offer ngt lurt e på g?

Inte fan hade jag cyklat o fiskat med polare som skulle plötsligt ha yxa med sig..BIG NO, eller vad dom nu skulle göra.
Jag och ALLA mina kompisar hade kunnat ha en yxa med sig på fiske, camping, skogs-hajk eller vilken friluftsaktivitet som helst när jag var 16 utan att någon lyft ett ögonbryn ens....

Vart växte du upp? ...mitt i någon storstad eller?
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det var ett jävla tjat, det har väl hänt bra mer udda saker än att en yngling tar med sig en (förmodligen mindre sådan) yxa till ett badställe?
....precis. Kan man ha till mycket, elda upp saker tex, något tonårskillar ofta gillar, generation efter generation.
Senast redigerad av SurTrollet 2019-08-03 kl. 17:52.
Citera
2019-08-03, 17:52
Medlem
Ja, DP
Citat:
Vet inte vad det spelar för roll hur nära DP och OT bor varandra, men OT är inte folkbokförd på något nummer 5.

Edit: Jo, på våning 5 är hon folkbokförd. På annan adress än DP.
Samma adress, Mörbyhöjden 19 men på olika våningar.
Citera
2019-08-03, 17:54
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Även modern verkar komma från Belarus.

Men..vi vet ju inte ens om PP är BO.
Överensstämmer bra med den tidiga uppgiften om att BO är från Mörby... något som senare angavs som villaområdet Nora vars gräns går 500 meter västerut. Gränsen till Djursholms villastad går 200 meter österut. Mörbyhöjden däremellan ett miljonprogramområde.
Citera
2019-08-03, 17:55
Medlem
Ken Drydens avatar
För 25 år sedan bodde jag själv i Sollentuna och gick i ett högstadium där. Det var mycket vanligt på den tiden att cykla ut när man var i högstadieåldern och chilla med polarna, supa lite och ta ett dopp i Rösjön under fina sommarkvällar.

I anslutning till själva badplatsen finns ett jättelikt friluftsområde där orienteringsklubben, scouterna, och diverse friluftsklubbar håller till. Där fanns också klubbhus uppförda som blockhus med skjul och uthus där det fanns allehanda verktyg och grejer inlåsta bakom trädörrar med reglar och hänglås.

Om allt hände vid grusplanen kan GM mycket väl tagit sig in i något av de där förråden och plockat fram en yxa. Inget skulle vara lättare.

Ett gäng från Danderydssidan cyklar ut till Rösjön för att ha lite picknick och bada. Någon botaniserar bland skjulen och hittar yxan. Kanske tas den med till gruppen för att någon ska spexa med den. När det sedan blir bråk av någon anledning, ja då finns den där. Någon förgriper sig på sin polare, men ångrar sig givetvis och ringer polisen i sin förtvivlan.
Senast redigerad av Ken Dryden 2019-08-03 kl. 17:58.
Citera
2019-08-03, 17:56
Medlem
Citat:
Överensstämmer bra med den tidiga uppgiften om att BO är från Mörby... något som senare angavs som villaområdet Nora vars gräns går 500 meter västerut. Gränsen till Djursholms villastad går 200 meter österut. Mörbyhöjden däremellan ett miljonprogramområde.
Hur har ni kommit fram till namnet på BO? Måste ju bo massor av 16-åringar i det område han kom från?
Citera
2019-08-03, 17:58
Medlem
Jag håller med, det har jag och många andra märkt

Citat:
Vallentuna, Åkersberga och Sollentuna är riktiga rövarhålor att hålla sina barn skolade i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in