Citat:
Har nu varnat Svante och Greta om, att det är farligt med bara två professionella seglare, om autopiloten lägger av, och att man därför borde ersätta dokumentärfilmaren med en tredje professionell seglare! Vet dock EJ om de tar hänsyn till min varning! Vet EJ heller vad för slags hjälp och stöd som utlovats till Greta, för att hon deltar i dokumentärfilmen om henne! Risken är stor för, att hon redan sitter fast i ett underskrivet avtal här med många villkor med filmbolaget! Greta har många hemligheter, som bara ytterst få får veta något om! Ni har fel, när ni säger att ni inte kan göra något, ni KAN kontakta media, radio, tv, tidningar och berätta om säkerhetsproblemet med att inte ha tre professionella seglare ombord, om autopiloten lägger av! Själv har jag svårt för att göra detta, en viss liten tjej kanske då blir tvärarg och tycker att jag sviker henne, ni står betydligt mera fria! Greta är inte alltid lugn, även om hon oftast idag är ovanligt lugn och balanserad, hon kan faktiskt också bli arg! Återkom, tack på förhand!
Jag håller med dig i det du säger om antalet seglare och onödig barlast i dokumentärfilmaren. Bättre att ersätta dokumentärfilmaren med följande:
1) Ett extra segelproffs
2) Go-Pro-kameror (vattentäta givetvis) så alla på båten har och kan filma.
DÄREFTER, när resan är slut, lämnas allt filmat över till proffs som klipper ihop allt till duglig dokumentär. Men jag misstänker starkt att Gretas båt ackompanjeras av minst en följebåt?
(Kanske inte för säkerhet, men för att filma hur Gretas båt seglar över havet? Brukar vara så i de flesta filmproduktioner..)