2019-08-03, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet, men det jag menade var att det inte går att ta sig med bil till Churchill.
Hahaha - är du där uppe?
Nej, det går ingen väg. Den slutar som sagt norr om där de bränner bilen. De behöver ner tillbaka till Gillam och sen antingen upp mot C eller ner mot W om de ska vidare in i Ontario.

Det var en på twitter som skrev att hon lärt sig mer geografi via #canadamanhunt än hela sin tid i skolan, hahaha.
Senast redigerad av develi 2019-08-03 kl. 00:08.
Citera
2019-08-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De vore inte de första som passerat vidare om det så är gränser, tåg eller vägspärrar.
Tagit livet av sig i stillhet betvivlar jag dock. Full rulle, döljer spår och sen stendö?

Dom har inte via beteende visat ngt som tyder på benägenhet för suicide. Men det kan förändras snabbt om dom stöter på problem. Dessutom avspeglar de yttre inte alltid det som finns inombords hos dessa udda personligheter.
Citera
2019-08-03, 00:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hahaha - är du där uppe?
Nej, det går ingen väg. Den slutar som sagt norr om där de bränner bilen. De behöver ner tillbaka till Gillam och sen antingen upp mot C eller ner mot W om de ska vidare in i Ontario.

Det var en på twitter som skrev att hon lärt sig mer geografi via #canadamanhunt än hela sin tid i skolan, hahaha.

Se där helt rätt inställning till andras olycka.

Synd dock att twittrarna inte verkar svärma som mest där skurkarna troligast uppehåller sig. Men det kan ju ändra på sig.

Det slutar väl med att polisen stormar en lägenhet i Montréal och hittar dem i garderoben.
Citera
2019-08-03, 00:24
Medlem
Citat:
Hahaha - är du där uppe?

Så du tror dom är i Ontario? I och för sig vet vi inte mycket säkert förutom observationer i samband med dödsoffren.

Det är rena rama gissningsleken ... Det engagerar. Alla vill lösa gåtan. Pappans skrivmaskin/dator är väl glödhet vid detta laget.
Citera
2019-08-03, 00:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Så du tror dom är i Ontario? I och för sig vet vi inte mycket säkert förutom observationer i samband med dödsoffren.

Det är rena rama gissningsleken ... Det engagerar. Alla vill lösa gåtan. Pappans skrivmaskin/dator är väl glödhet vid detta laget.
De vet inte men det väller in tips så de har skapat ett speciellt team att hantera detta:
Citat:
Ontario Provincial Police have assigned a team of investigators to look into a spike in tips regarding two young men wanted in multiple murders in British Columbia."

"A few possible sightings were reported in Ontario at a time when the hunt for the suspects was focused in Manitoba, and those were dealt with by local detachments, said Staff Sgt. Carolle Dionne.

But reports have been pouring in over recent days, with more than 30 coming in over eight hours Thursday, she said. As a result, a team was created to investigate the tips in a centralized manner, including revisiting earlier reports, she said.

While some reported sightings are quickly debunked, it’s important that people send in their information, Dionne said.
https://www.theepochtimes.com/ontario-police-investigate-possible-sightings-of-suspects-in-northern-bc-murders_3028172.html
Citera
2019-08-03, 00:43
Medlem
Citat:
De vet inte men det väller in tips så de har skapat ett speciellt team att hantera detta:

Jag har förstått det och det är förväntat. Men det kan förstås ha en stark bäring. Något liknande har inte skett från Churchill. Om man nu tänker att det bara finns två vägar ut ur denna låsta position.

Varför splittar dom inte upp sig? Nej, dom söker frivilligt uppmärksamhetens strålkastarljus tycks det. Dom, eller någon, gillar spänningen i katt och råtta leken. Den kittlar skönt.

Låter nästan som pappan skrivit manuset...
Citera
2019-08-03, 00:44
Medlem
Citat:

Haha, om dom här grabbarna inte dyker upp så kommer dem att bli nya sasquatch där i skogarna. Tandlösa kanadensare som bor i stugor där uppe kommer svära att dem sett dom vid liv 15 år senare nere vid något vattenbryn och legenden lever vidare.
Citera
2019-08-03, 00:46
Medlem
kugutts avatar
Jag har tänkt lite på det med bilbränderna. Det kan ju vara så att den ena av dom vill försekra sig att inte den andra får "kalla fötter", går tilbaka till bilen och sticker iväg? Eller? Blir för dumt kanske?
Citera
2019-08-03, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har förstått det och det är förväntat. Men det kan förstås ha en stark bäring. Något liknande har inte skett från Churchill. Om man nu tänker att det bara finns två vägar ut ur denna låsta position.

Varför splittar dom inte upp sig? Nej, dom söker frivilligt uppmärksamhetens strålkastarljus tycks det. Dom, eller någon, gillar spänningen i katt och råtta leken. Den kittlar skönt.

Låter nästan som pappan skrivit manuset...
De är väl som två tummar i samma röv sen barnsben så de lär nog inte dela på sig. Men den som är följare gör nog bäst i att.. följa med nu.
Samtidigt säger experterna att det är styrkan i att de kan fortsätta (psykiskt sett).

Ja, de tar det seriöst och dubbelkollar tydligen tidigare tips igen. Även om folk uppmärksammas mer och mer på att jakten pågår så kan ju en så peak indikera nåt.
Hoppas det är nåt så det blir nåt sorts genombrott och iaf ger nån hint om vart de är eller iaf i vilken riktning de rör sig.
Citera
2019-08-03, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag har tänkt lite på det med bilbränderna. Det kan ju vara så att den ena av dom vill försekra sig att inte den andra får "kalla fötter", går tilbaka till bilen och sticker iväg? Eller? Blir för dumt kanske?

Svårt att hitta deras DNA i bilen kanske? Inga bevis på att dem faktiskt använt den?

Eller kanske tror att hela bilen brinner upp och försvinner? Dom är ju 18-19 år gamla och jag minns hur jävla korkad jag var vid den åldern, kunde lika gärna varit 14 för fan..

Galna är att ingen av dem verkar ju vara några knarkare direkt. Om det här hade varit en amfetamin och piller-inducerad historia så kan man ju förklara allt med knarket men eftersom de inte är några knarkare så ligger det ju garanterat någon bildad tanke bakom det
Citera
2019-08-03, 01:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Svårt att hitta deras DNA i bilen kanske? Inga bevis på att dem faktiskt använt den?

Eller kanske tror att hela bilen brinner upp och försvinner? Dom är ju 18-19 år gamla och jag minns hur jävla korkad jag var vid den åldern, kunde lika gärna varit 14 för fan..

Galna är att ingen av dem verkar ju vara några knarkare direkt. Om det här hade varit en amfetamin och piller-inducerad historia så kan man ju förklara allt med knarket men eftersom de inte är några knarkare så ligger det ju garanterat någon bildad tanke bakom det

He,he jo, min dotter är 14, hon är mycket mer mogen än vad jag var som 18-19 åring . Jo, det med DNA är ju det mest logiska såklart.
Senast redigerad av kugutt 2019-08-03 kl. 01:13.
Citera
2019-08-03, 01:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nån av dem är nog mastermind (killer couple mönster) och det torde väl vara S såsom han beskrivits (mer offensiv och gränslös). Den andra framkommer det inte samma kring iaf.
Det vete tusan om det inte är annat än att en part dominerar och bestämmer reglerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in