2019-08-02, 23:24
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag har lyssnat på allt som har sänts ut av TV4 men om du bara ska bemöda dig om att lyssna på vad en person har sagt skulle jag rekommendera dig att lyssna på livvaktens redogörelse. Då har du åtminstone lite på fötterna för att kunna ha en uppfattning. Helst borde du förstås lyssna på allt, t.ex. även MÄ och hans kompis.

Har du länkar till dessa inspelningar? Eller sändes de bara live? Jag hittar inga längre inspelningar 😞.
Citera
2019-08-02, 23:25
Medlem
Är det bara jag som stör mig på alla amerikaner som på Instagram tackar Trump för att ASAP har släppts? De tror bokstavligen på att Trump hade något att säga i det hela.

"tack vare Trump så har ASAP släppts".

När man väl besitter den korrekta informationen så förstår hur dumma och ignoranta människor kan vara. Blir helt chockad.
Citera
2019-08-02, 23:26
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Micro länkade till dessa regler men där stod det uttryckligen att för USA och några länder till gäller de utlämningsavtal vi har med respektive land.

Läste Utlämningslagen igen, den är inte så glasklar som jag trodde. Men enligt nedan får man inte lämna ut svenskar till USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nyss blev ett par svenskar utlämnade till Danmark om jag inte minns fel. Rätta mig i så fall.

Det kan säkert stämma, vi har specialavtal med Norden och EU som tillåter detta om jag läst rätt.

För andra länder däremot verkar det inte möjligt:

"Conditions for extradition to a state outside the EU
The Extradition for Criminal Offences Act prohibits the extradition of Swedish nationals.
"

https://www.government.se/government-of-sweden/ministry-of-justice/international-judicial-co-operation/extradition-for-criminal-offences/

Så om Sverige aldrig lämnar ut svenskar till USA tror jag inte de kommer att skicka hit Rocky för att skaka mer galler. Vilket ändå inte kommer bli aktuellt i praktiken.
Citera
2019-08-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
De är på väg mot Norra Island. Så vad ska du nu utgå från? Att de använder Island som en rondell och sen kör västerut?
I dag har vi Google maps/earth, som ger en relativt rättvisande bild av vår sfäriska glob, där kan man dra et streck och se närmsta vägen över globen.
Det är skillnad mot den vanliga platta mercator projektionen som ger en ganska gravt deformerad bild av verkligheten.
Stockholm - LA:
ny länk
https://imgur.com/1KLnnp4
Senast redigerad av nbsp 2019-08-02 kl. 23:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Frågan är om det är rätt plan? Rätt modell men stripsen på flightradar ser annorlunda ut mot Aftonbladets bild. Men de kan ju ha ändrats. Och hur många mindre jets lämnar Stockholm ikväll mot Kanada eller USA?

Planet går definitivt mot Island. Gissar de mellanlandar på Island.

Stora frågan är, kommer han sikta på ta en spelning eller åka hem? Mellanlandning på Island pekar nog på hem.

Planet är exakt samma. Räckvidd 11.000 km så dom behöver inte tanka och du behöver inte gissa eller spekulera om tankning för jag har redan publicerat rutten flera gånger. Klicka på bilden nedanför.

https://i.ibb.co/WBdg41Q/flightplan.png
Citera
Medlem
En afroamerikan och en kackerlacka från någonstans under den smutsigaste jorden, kostar alltså mig som skattebetalande svensk man mer än vad de flesta från dessa folkgrupper sammanlagt producerar under många år. Främst för att de är lata. Sjukt!

En sådan här rättegång ska ta max 50 minuter och kosta samhället nada. Tvärtom ska den skyldige betala allt, t.ex genom att arbeta gratis under fängelsevistelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Det enda rimliga nu är att visa ut den knarkande och ljugande hazaren till Iran då han med sina falska påståenden tillsammans åklagarsidan klart försämrat omvärldens bild av Sverige
Precis.. men lär väl inte hända i det här pajaslandet. Han lär kosta oss ytterligare många miljoner under sin livstid. Kanske Annie kan betala en särskild afganskatt..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Har du länkar till dessa inspelningar? Eller sändes de bara live? Jag hittar inga längre inspelningar 😞.

Jag har lyssnat på dem live och skulle också vilja höra t.ex. Pantzar igen. Antingen var det väldigt kort eller så sände de inte ut hela hennes plädering. Jag vet däremot inte om det går att hitta nu.
Citera
2019-08-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Kudos Carla!

Hon borde få någon form av adelstitel.
Citera
2019-08-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jaså, dök du upp här och jäklades.
Var det inte roligt i assangetråden?

Men visst, vad har afghanen ljugit om, och vad har rapparen ljugit om?
Kan du presentera det i en tabell och redogöra för lögnerna?

Så här får den som hävdar orimligheter i vittnesmål stå till svars.

Han minns antingen ingenting, eller allt för att han inte ljuger för han inte vet hur, han söker efter polare som står bakom ryggen, fast han vet att han står där ibland, han svarar inte på frågorna varför han inte lämnar dem ifred, hänvisar till hörlurarna som hände en stund senare, kan inte redovisa varför han stalkade jänkarna, mår såå dåligt, är mångdömd kriminell och patrask som gör våra gator osäkra och med stirrande påtända ögon och vägrar ge sig av trots flera uppmaningar.
Citera
2019-08-02, 23:29
Medlem
Citat:
Jag har lyssnat på dem live och skulle också vilja höra t.ex. Pantzar igen. Antingen var det väldigt kort eller så sände de inte ut hela hennes plädering. Jag vet däremot inte om det går att hitta nu.

Bara beställa ut ljudbanden från TR mot självkostnadspris.
Citera
2019-08-02, 23:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är det asaps eget plan eller är det trump som fixat det?

Det lär inte vara Trump. Han flyger inte franskt. Mer NetJets. Chartrat via nåt fractional-owner företag.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in