2019-08-02, 15:18
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vilket svammel till slutplädering åklagaren kör. "Inte underskatta den typen av våld" om kastet. Äh vad fan. Desperat är han.

Afghanen landar dessutom rätt bra. Jag kan kasta mig själv på ett hårt golv utan att föra illa mig.
Citera
2019-08-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ingen bevisning alls och borde inte ha något som helst att göra i rättegången.
Om han däremot fälls för nya brott så har hans brottsregister betydelse för straffmätningen.
Klart att det borde då det gäller nödvärn, det visar ju om de anklagade hade skäl att vara oroliga för våldsmannen. Här gjordes inte ens drogtester för att styrka misstanken om att afghanen var påtänd, gäller ju även sällskapet naturligtvis. Bedömmningen Rakim Mayers och sällskapet gjorde av afghanen att han trots sin lilla storlek var farlig var korrekt. Bara en påtänd eller galen nänniska ger sig på en mycket större livvakt och ett helt sällskap.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Jasså, är det? Vad säger att just kastet i sig skulle motivera ett högre straff, än några ytterst lösa sparkar och slag? Målsägandes behov av sjukvård efteråt hamnade på ett absolut minimum och var i praktiken obefintligt. Lite omplåstring och hem därefter.

Ett kast + plus sparkar och slag kan ge hårdare straff än bara sparkar och slag.
Citera
Medlem
ASAP verkar vara en skön grabb. Säkert nice att hänga med.
Senast redigerad av E.R. 2019-08-02 kl. 15:23.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nej, men att hävda att rättegången drar ut på tiden för att bara afghanen behöver tolk, är oärligt.

Det hade gått fortare om han inte hade tolk.
Citera
2019-08-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Jasså, är det? Vad säger att just kastet i sig skulle motivera ett högre straff, än några ytterst lösa sparkar och slag? Målsägandes behov av sjukvård efteråt hamnade på ett absolut minimum och var i praktiken obefintligt. Lite omplåstring och hem därefter.

För att Rocky inte har någon koll på sin omgivning, han tar verkligen i. Han kunde lika gärna kastat ner honom med huvudet före i trottoarkanten.
Citera
2019-08-02, 15:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Enligt förhör i FUP så är han inte straffad i USA. Om man är svart och växer upp i Harlem och undviker att bli straffad så är man med all säkerhet inte en thug eller gangster.

Förhöret av livvakten är bra och avslöjande vilken som "rättvisan" vill skydda. Blir Rocky med vänner fällda för detta och hörlursturken får 140 000 kronor i skadestånd så är det fel i vår rättsapparat. Då kan vi be Trump invadera Stockholm!

Fast om ASAP döms och överklagar till hovrätten så är väl chansen större att han blir frikänd helt?
Citera
2019-08-02, 15:21
Medlem
Wajis avatar
Är det någon mer än jag som tycker åklagaren bygger caset på väldigt svag bevisning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nej, men att hävda att rättegången drar ut på tiden för att bara afghanen behöver tolk, är oärligt.

Fast de var ju noga med att ta många pauser så att tolkarna skulle orka med, så till viss del har det bidragit till att rättegången dragit ut på tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Driver du med mig? Det är ju precis därför jag frågar. Jag undrar om någon är insatt i gällande utlämningsavtal. Då får jag svaret att det inte öht går att utvisa svenska medborgare.

Ge mig svaret på min fråga, en länk där jag kan läsa det jag efterfrågar eller bemöda dig inte med att svara. Tack.

De avtalen har jag och andra citerat flera gånger i tråden och länkat till. Det krävs misstanke om brott som har 2 år på straffskalan för att utlämning ska ske.
Citera
2019-08-02, 15:22
Medlem
kirugumis avatar
Äckligt om han får skadestånd, han kommer höra till de få som får ut ”sina” pengar direkt utan krångel.
Andra får inte ut nåt för att den dömde inte har medel. Har de tur kan de få av brottsoffermyndigheten.
Citera
2019-08-02, 15:22
Medlem
Browndawgs avatar
Åklagaren börjar krypa till korset lite. Kanske finns lite ryggrad kvar då ändå.

"Han medger dock att vittnets tillbakadragande om uppgifterna om att en flaska slagits mot en rygg är en uppenbar försvagning av åtalet."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in