2019-08-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Slobodan agerade ju mer som åklagare, fick inte fram nåt som Rocky gynnades av.

Så ser inte jag på svaren. Svaren var motsägelsefulla. Sprang han, gick han, gick han bort ifrån, vände han sig om? Lägg därtill alla avstånd som angetts.

Försvaret sår tvivel i kvalitén på vittnesmålet och har dessutom fått vittnet att säga den var påverkad.

Så jag vill nog säga att du bara läser vad du vill läsa.
Citera
2019-08-02, 11:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
haha är du efterbliven? Tror du han skulle hämta passet hos polisen klockan 21:30 på kvällen?

Faan finns det bara idioter här.

Tidigare stod det att han var på stan för att hämta ett pass(Jag missförstod och trodde han skulle hämta ett pass på polisstationen) men det var därför han var på stan. Om det nu var så att han skulle ha hämtat ett pass på dagen och om det hade varit på ambassaden eller polisstationen så kanske afghanen lämnat eventuella vapen hemma och därför inte hade sin vanliga kniv med sig. Han var väl inte hem efter passuthämtningen utan hängde kvar på stan. Så nej jag trodde inte han skulle hämta ett pass klockan 9 på kvällen
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Så vad tror vi nu efter att Dawod är hörd.
Underlättade inte precis för MÄ.
Dawod är en idiot. Han skulle stannat och polisanmält ASAPRocky med. Då behövde han inte sitta i fängelse idag.
Citera
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Lite vresig idag? Vaknat på fel slida?

Jag är alltid en grinig jävel. Har du något att komma med i sakfrågan?
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tycker också det låter konstigt, god man har inga såna juridiska rättigheter, samma med bankärenden. De kan inte agera ombud för någon i ekonomiska spörsmål, tex genom att handha någons bankkonto, det får bara en förvaltare göra.
Tack för ett korrekt och bra svar!
Citera
Medlem
Rocky går utan handbojor, det tyder på att han kommer släppas idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Dum kan du vara själv! Svara istället på varför passet låg hos den gode mannen.

Det är vad Jafari själv har sagt. Det behöver inte ligga någon sanning alls i det. Dawood säger att de var ute för att äta på McDonalds, inte för att hämta något pass.
Citera
2019-08-02, 11:31
Medlem
Trulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Upplever att dagens juridisk twittertråd Oxå är dålig idag.... Tråkigt, tyckte att den var mkt bra igår.

https://www.hbl.fi/
Mycket bättre rapportering än svenska medier.
Citera
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Rocky går utan handbojor, det tyder på att han kommer släppas idag.

Tror också han går fri idag därav uppklädd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Faan finns det bara idioter här.

Tidigare stod det att han var på stan för att hämta ett pass(Jag missförstod och trodde han skulle hämta ett pass på polisstationen) men det var därför han var på stan. Om det nu var så att han skulle ha hämtat ett pass på dagen och om det hade varit på ambassaden eller polisstationen så kanske afghanen lämnat eventuella vapen hemma och därför inte hade sin vanliga kniv med sig. Han var väl inte hem efter passuthämtningen utan hängde kvar på stan. Så nej jag trodde inte han skulle hämta ett pass klockan 9 på kvällen

Det är dessutom hans egna påstående, vi vet ingenting om det stämmer eller om han bara hittar på för att inte säga varför de egentligen hängde där (droger).
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är vad Jafari själv har sagt. Det behöver inte ligga någon sanning alls i det. Dawood säger att de var ute för att äta på McDonalds, inte för att hämta något pass.
Målsägande och hans kompis påståenden skapar således bara förvirring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rydberg1
Asap rocky vs Asap fuck up.
Detta kan inte få Annie att blunda längre för det afghan problem vi har men som hon försvarar med näbbar och klor, i och med denna rättegång blir problemet uppenbart för hela världen, och Asap fuckup har fått visa upp för alla hur en mena afghan fungerar.

Man får se det så, väldigt synd att asap blivit indragen i det här men nu får ju världen se vilka puckade afghaner vi har skaffat oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in