2019-08-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sant, han är iallafall inte vad jag skulle kalla för ett säkert vittne då han är en känd droganvändare som kan betyda att han kan ha en fixidé kring vad som hände den dagen

Att vittnet var påverkad ska givetvis vägas in i vittnesmålet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Rocky blir inte friad, misshandeln finns ju på film, och sparka på nån som ligger räknas inte som nödvärn.
Böter och avräknad häktestid, han får åka hem i kväll.

Du skriver detta som om det vore ett faktum men så är det inte, att sparka en liggande kan mycket väl vara nödvärn. Att rätten ändå kommer fälla är en annan sak.
Citera
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Ursäkta en dum fråga men vad är det ?

lugnande/sömnmedicin. Det orsakar minnesluckor och förvrängd verklighetsuppfattning. Vittnen som tagit det är inte pålitliga
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Sen när började passpolisen göra visitationer? Tänkte du innan du skrev?

Det är väl inte orimligt att en kriminell nyanländ som inte har full koll på hur det funkar är lite skrajsen inför den risken. Även om det är en ogrundad oro.
Citera
2019-08-02, 11:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Att vittnet var påverkad ska givetvis vägas in i vittnesmålet.

Det är det jag menar med att han inte är ett säkert vittne, han kan ha fått för sig saker i efterhand genom sitt drogrus
Citera
Medlem
Citat:
Sen när började passpolisen göra visitationer? Tänkte du innan du skrev?

Sedan har han väl förhoppningsvis inte svenskt pass, utan afghanskt? Hämtas ju inte hos polis då utan på ambassaden. Eller har vi redan hunnit uppta honom i gemenskapen trots alla brott han dömts för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Icke-svar, vad pratar du om, det var svar på frågan.

Ditt svar visar däremot att du är den värsta sorten, de som inte ens förstår hur vi påverkas av olika saker, de är lättast att påverka. Det verkar som du har internet i alla fall.
hör på här jag är i femtioårsåldern och har sett och hört allt. Jag har också märkt att med stigande
ålder blir jag mer och mer misstrogen och skeptisk. Att du är en vekling som är villig att ta order
av sosseriet och helt saknar rättspatos får stå för dig, inte för mig.
Citera
2019-08-02, 11:22
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väl inte orimligt att en kriminell nyanländ som inte har full koll på hur det funkar är lite skrajsen inför den risken. Även om det är en ogrundad oro.
Speciellt om man är en kriminell afghan med iq 70 som kanacken.
Citera
2019-08-02, 11:23
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Mer än så, idiot.

Stackare. Men afghanska pundare behöver väl även de stöd från såna som dig så de kan fortsätta göra brott. Bägge afghanerna ska skickas hem omgående. Punkt slut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Där kom det
Sedan kom ambulans till platsen och Asap Rocky och hans sällskap gick därifrån, fortsätter vittnet.
- Men precis innan Asap Rocky kastar ner målsäganden på marken, vad hände då? frågar Suneson.
- NN (målsäganden, reds anm) och Asap Rocky pratade med varandra.
- Och varför tror du att han kastade NN?
- Jag tror att det var för att vi följde efter dem mycket.
Jafari måste vilja döda Dawod nu.
Är detta ett bra exempel på varför vi har häktning innan rättegång i Sverige. För att folk inte ska hinna snacka ihop sig innan rättegången.
Hade han inte gripits för stöld hade afghanerna kunnat snacka ihop sig och han kunnat läsa referaten från de två första dagarna så han hade svarat "rätt."
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Sedan har han väl förhoppningsvis inte svenskt pass, utan afghanskt? Hämtas ju inte hos polis då utan på ambassaden. Eller har vi redan hunnit uppta honom i gemenskapen trots alla brott han dömts för?

Ska man traska in på en ambassad är det nog bra lämna kniven hemma. Vet inte hur det är på Afghanistans ambassad, men flera ambassader har metalldetektorer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sant, han är iallafall inte vad jag skulle kalla för ett säkert vittne då han är en känd droganvändare som kan betyda att han kan ha en fixidé kring vad som hände den dagen

Om inte ”kända droganvändare” får vittna så kan ingen i Rocky-gänget uttala sig...;0)

Dömd för misshandel.

Inget skadestånd.

Ett stort skämt i amerikansk tv och media.

Släppt direkt många, många miljoner fattigare.

Bye, bye, african american. Hälsa polaren Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in