2019-08-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Segar vidare? De har 100% HÖGRE sjukskrivning?

Den här tråden har nog dina sämsta trådinlägg genom tiderna. Om jag ser dina andra inlägg i ljuset av dagens insats så börjar jag förstå att du inte är riktigt klok, och ditt enda syfte är att sabotera alla trådar under Femnism.

100%??? wow du.
Citera
2019-08-01, 19:32
Medlem
Citat:
Va, du hade ju precis åsikten "det enda som skiljer hanar från honor är reproduktionsförmågor"? Nu dyker massor med skillnader upp?

att hannar dödar ungar elelr varandra har just med reproduktionen att göra.

Du har inga lejon som sitter och hittar på fjantiga saker som ex. lejonhonor ska inte få skaffa sitt eget käk, inte få leda sin grupp, inte få röra sig utanför sitt "hem", inte få flörta med hannar, inte få ditt eller datt...

för att lejonhonor skulle vara midnre intelligenta , inte kunna tänka, itne kunna arbeta, inte kunna bla bla

Sånt trams är det nu bara människor som kan sitta och hitta på.
Citera
2019-08-01, 19:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Våra skattepengar går mestadels till ersättningar samt offentlig omsorg...att du tycker detta är onödigt får stå för dig.

Jag är egenföretagande medelklass.

Alltså du har nog ingen särskilt stor koll på vad skattepengarna går till ärlig talat. Bara för att "de går till offentlig omsorg" betyder det inte att det inte slösas enormt. Skolan är ett ypperligt exempel på slöseri med pengar, men det är alla som inte arbetar där lyckligt omedvetna om.

Och sedan, sluta skapa halmdockor, jisses!!!
Citera
2019-08-01, 19:43
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Du har inga lejon som sitter och hittar på fjantiga saker som ex. lejonhonor ska inte få skaffa sitt eget käk, inte få leda sin grupp, inte få röra sig utanför sitt "hem", inte få flörta med hannar, inte få ditt eller datt...

för att lejonhonor skulle vara midnre intelligenta , inte kunna tänka, itne kunna arbeta, inte kunna bla bla

Exakt, syster. Fattar verkligen inte varför de beblandar sina liv med lejonhannar. De har ju verkligen inget att tillföra som inte honorna gör lika bra
Citera
2019-08-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Exakt, syster. Fattar verkligen inte varför de beblandar sina liv med lejonhannar. De har ju verkligen inget att tillföra som inte honorna gör lika bra

Lejonhonor "beblandar" sig nog med hannar för att dessa helt enkelt är oemotståndligt sexiga.

Ungefär samma skäl som människohonor alltså.
Citera
2019-08-01, 19:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag tycker trådstarten är ett förvirrat (kvinnligt?) misch-masch.

Exempel:

I media existerar nästan inget negativt om "kvinnligt" Det är precis tvärtom, allt som är kvinnligt är "bra", som att ta det lugnt i skolan, studera en massa extraår på högskolan, stanna hemma med barn, ekologisk mat, anti-kärnkraft, kvinnliga politiker partiledare journalister chefer osv i en oändlig räcka små och stora frågor där den kvinnliga lösningen alltid är bäst i media.

I verkligheten, utanför FB och media, hör jag heller aldrig något negativt om "kvinnor".

Så du får nog fakta-exemplifiera din TS lite bättre. Inte din starka sida, så jag förväntar mig ingenting.

De enda som uppenbart är emot "kvinnor" och "kvinnligt tänkande" kallas feminister. De är för allt som män gör, t.ex att arbeta mycket utanför hemmet, se o-kvinnlig ut, ta av sig BH, inte vara hemma med barn, vara chefer och IT-tekniker osv i en lång rad anti-kvinnliga åsikter som de lurat på icke-feministiska kvinnor. Som gärna lyssnar på andra kvinnor.

Varför måste du vara ett sånt dumhuvud?
Du har antagligen inte läst ordentligt eftersom det i TS står precis allt detta du ifrågasatt. Jag skrev att underlaget i princip rör sig om forumdelens debattörer, att det inte är faktabaserad diskussion i första hand samt att den var lite rörig.
Du vill i vanlig ordning bara sabba alla samtal som kommer i din väg, så get lost! Pucko
Citera
2019-08-01, 20:19
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Lejonhonor "beblandar" sig nog med hannar för att dessa helt enkelt är oemotståndligt sexiga.

Ungefär samma skäl som människohonor alltså.

Är du dum i huvudet eller? Dom är ju råäckliga. Vill inget annat än att knulla och besudla honorna med sina snuskiga små penisar. Nä, fy fan.
Ja, lejonhonorna har ju iaf den goda smaken att sära på benen till de starkaste hanarna, dvs de som nyss dödade deras barn. Det må väl vara hänt, men i övrigt begriper jag inte varför honor springer runt och åmar sig för män.
Vedervärdigt, på min ära.
Citera
2019-08-01, 20:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför måste du vara ett sånt dumhuvud?
Du har antagligen inte läst ordentligt eftersom det i TS står precis allt detta du ifrågasatt. Jag skrev att underlaget i princip rör sig om forumdelens debattörer, att det inte är faktabaserad diskussion i första hand samt att den var lite rörig.
Du vill i vanlig ordning bara sabba alla samtal som kommer i din väg
Nu blir du ännu mer obegriplig. En tråd som bara diskuterar andra skribenters åsikter på FB, inte i verkligheten? Kanske kunde du fått med det i rubriken?

Varför så intresserad av FB? Som jag skrev, FB-åsikterna finns ingenstans i det vanliga samhället.

Från TS: "En de män (och även kvinnor) hävdar att kvinnor utför onödiga arbeten i samhället". Men alla på FB är alla anonyma så du har ingen aning om vem som är man eller kvinna. En fråga till "män" blir därför meningslös.

Sopig trådstart ger sopiga inlägg.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-08-01 kl. 20:27.
Citera
2019-08-01, 20:22
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
100%??? wow du.
Kan det vara så att du inte ens vet att "100% mer" betyder "dubbelt så mycket"? Ja det kan det.
Citera
2019-08-01, 20:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej, d tär ju snarast så att DU vill tvinga andra att göra saker du inte vill göra själv.

Det har vi ju redan gått igenom.

Idag. med "min" ideologi, så

-kan båda könen välja om de vill skaffa och ta hadn om barn eller inte.
Kan du bla tacka fri aborträtt för.

-Kan båda könen, välja ta aktiv hand om barn och hemsamt arbeta utanför hemmet, kan du tacka feminismen för.

Man kan också låta bli att bli gravid om man inte vill ha barn, så slipper man döda barn som redan blivit till.

Men vi får väl se det positiva med fri abort då: kanske har ett och annat foster som i framtiden skulle blivit feminist om det fått leva aborterats genom åren.

Feminismen kan vi också tacka för så gott som allt som är dåligt med dagens samhälle. Kvinnors kraftigt försämrade psykiska hälsa är ett av många exempel. Feminismen har förgiftat och förstört mängder med kvinnor i väst och de knapras piller som aldrig förr. Kvinnor var garanterat sanslöst mycket lyckligare på det hemska patriarkala 50-talet än vad de är i dagens feministiska smörja till samhälle.
Citera
2019-08-01, 20:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Så om lejonen inte "hittar på" att lejonhannar ska ligga och lata sig hela dagen och honorna ska jaga, vad är det då som gör att alla lejon beter sig på exakt detta sätt?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-08-01 kl. 20:28.
Citera
2019-08-01, 20:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Fast tror du att vi kan ha en fungerande civilisation om män inte begränsar sina kvinnor?

Du tror inte att det kan vara detta som skiljer oss från djuren? Skulle vi ge kvinnor total frihet (vilket vi har gjort i västvärlden) dröjer det inte länge innan vi lever precis lika civiliserat som djuren. Möjligen kan stor tillgång på porr, prostituerade och sexdockor osv göra att det tar längre tid. Så, vill du att kvinnor ska ha denna frihet ni har nu så får du finna dig i att efterfrågan och tillgång på dessa saker kommer fortsätta öka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in