2019-08-01, 15:56
Medlem
Smegmas avatar
ASAP hånler rejält inombords. Den här papperslös inavels-POJKEN som har ställt till ett helvete för honom kommer att få det hett om örona när detta är över. En ståplats någonstans eller en snabb affär. Träfrack garanterat.

I promise!
Citera
2019-08-01, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Jag tyckte vaktens attacken på afghanen såg ganska brutal ut. Hade afghanen i det läget skickat vakten till sjukhus så hade han lätt kommit undan med det.

Eftersom du verkar extremt trög så kan jag ge dig ett konkret exempel på effekten av att agera som du föreslår.

Asap har fått sitta 3 veckor i en cell för sitt agerande.

Asap har inte försökt lämna platsen och låta vakten göra sitt jobb ta hand om problemet.

Att ASAP sitter häktad beror främst på att han är kändis. I 9 fall av 10 hade det här skrivits av direkt.

Det trams som du kommer dragandes med har redan bemötts i 100-tals kommentarer. Du tillför ingenting nytt och det är inte särskilt många som håller med dig.
Citera
Medlem
Målsägarbiträdet Strömberg fortsätter med frågor om de flickor som erbjöd sig att hjälpa till med översättning under incidenten. Han verkar försöka ta reda på vem som föreslagit att polisen skulle ringas. Strömberg blir plötsligt uppretad och säger att Asap Rocky sitter och hånler.
- Håll inte på med sådant här. Klara, raka frågor, säger rättens ordförande med trött stämma.

Något sorts käbbel verkar bryta ut i rätten, men oklart vad det handlar om.
- Lägg av med det där, säger Strömberg riktad mot de tilltalades bord.
Per Lennerbrant ber om ordning i salen. Strömberg går vidare i förhöret.
Målsägandebiträdet anklagar någon för att sitta och hånflina. Ordförande säger för säkerhets skull att alla ska vara professionella, även om han själv inte uppfattat att någon flinar.

Det var tydligen ASAP Rockys advokat som målsägandebiträdet tyckte hånflinade. Även om domaren alltså inte tyckte det.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
I början av tråden kallades han Elvis-turken. Hur ska vi ha det?
Jag tycker att Elvisturken har en bättre klang än Hörlursturken. Kan ingen klippa ihop en video där man ser Rocky kasta iväg Elvisturken, sen kommer Skogsturken och gormar -Vem var det?! Vem var det som kasta?!
Citera
2019-08-01, 15:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
ASAP gör ju sjukt bra ifrån sig. Målsägarbiträdet verkar vara en riktig sopa faktiskt. Pinsamt dålig och oskarp.

Han får ju inte ut något ur Asap. Allting han sagt i förhör sedan tidigare stämmer med vad han säger nu.

Hans förhör med Asap blir till fördel för Asap och inte tvärt om. Jag förstår att han blir frustrerad haha.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
"Åklagaren läste ju upp det som assistenten hade skrivit, och har du någon i ditt sällskap som kallas för "Harlem"?
– Nej.
Då åberopar jag att Youtubeklippet spelas upp.
Domaren beslutar dock att detta inte ska göras nu"

Haha, det är en parodi på en amerikansk rättegång. Ingenting av det faktiskt roliga tillåts.
Citera
Medlem
Börjar se mörkt ut det här för Hazarden. Som det ser ut nu kan de aldrig vinna det här. Strömberg blir fullständigt pulvriserad och skämmer ut sig.
Citera
2019-08-01, 15:59
Medlem
USA:s särskilda sändebud Robert O'Brien verkar inte följa förhöret med allt för stort intresse, utan tittar ned på en skärm framför sig. Han sitter på raden bakom de anhöriga, alldeles nära Asaps mamma.
Citera
Medlem
Asså nu har jag inte följt en rättegång såhär detaljerat. Men är det vanligt att det är så jävla oseriöst? En massa tjafs och gnabbande osv...
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
"Du bara sitter och hånler hela tiden, jag tycker det är olämpligt säger Målsägarbiträdet Magnus Strömberg till Asap Rocky."

Ursäkta, men vad i själv fan? Får en åklagare yttra sig på det viset?

Skämskudde på den, målsägarbiträdet verkar vara en riktig sopa precis som den han för talan åt.

Spelar väl ingen roll om Rocky sitter och ler, gråter, himlar med ögonen eller något annat så länge han svarar på frågorna?
Citera
2019-08-01, 16:00
Medlem
Kan de kanske provocera afghanhannen genom att attackera hans heder?
Skulle vara kul att se reaktionen
Citera
2019-08-01, 16:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Läs vad du skrev igen. Skillnad på åklagare och Målsägarbiträde.
Advokat skall det naturligtvis vara.
Får en advokat verkligen yttra sig på det viset i en svensk domstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in