2019-08-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Poängen är att man hittar numret på 5 sekunder...

Har inte en iphone en direktknapp för larmnummer?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
I know, han har blivit tillsagd två gånger. Dels för att han försöker ställa samma ledande fråga flera gånger, samt att han avbrutit tolken, men det hindrar inte honom från att hånskratta åt det kriminella aset.

Missade att han vart tillsagd om frågorna.

Men det visar på att det jag har hört om honom stämmer.

Han är bra på att fria yrkeskriminella men utanför det så är han...inte så lyckad
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Börjar nästan tycka synd om gubben, han klarar inte av alla sina lögner.

Detta var exakt vad jag förväntat mig av denna rättegången.

Alla som röstar på 7-klövern och tycker det är en bra idé att fylla landet med alla dessa ljugande och kriminella människor, de borde testa att jobba i daglig direktkontakt med dem. Jag har gjort det och det ständiga ljugande man får höra kletar sig fast som sirap.

Advokaten har nog upplevt ett och annat, därför vet han precis vad han ska fråga. Han vet att kommer få lögn efter lögn och att målsägaren sannolikt kommer att explodera om han inte får som han vill.

Nu säger man att man inte tror rättegången blir klar denna vecka. Det är ett sundhetstecken av advokat Jovicic, att han inte ger sig och lägger sig platt som många andra skulle göra.
Citera
2019-08-01, 11:07
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Rätt till tolk gäller livet ut !
https://uvell.se/2018/03/29/tolk-for-livstid/

Sjuka, sjuka jävla land. Nackskott på sjuklövare.

Ont. Horungen har ingen som helst trovärdighet. Lögn är hans levebröd, men nu har han kommit till vägs ände.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Har inte en iphone en direktknapp för larmnummer?

Alla telefoner har det (tror jag) om inte annat så kan du alltid knappa in nödnumr på låsskärmen
Citera
Medlem
Inför förhöret var rättens ordförande, chefsrådman Per Lennerbrant, tydlig med att uppgifter om de inblandades förflutna inte har med saken att göra. Han slog fast det efter att Mayers bakgrund på ungdomsanstalt blev aktuell men påpekade att det även gällde för andra förhör.

I förhöret med målsägande fick han därför inga frågor om de brott - en dom för misshandel, snatteri och två fall av ringa narkotikabrott - som han tidigare dömts för. Det ställdes inte heller några frågor om hans tatuering och redan under åklagarens förhör fick målsäganden säga att han inte var påverkad av narkotika under kvällen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En glasflaska går dock inte sönder bara för att du slår den mot någon, så han kan ha fått ett litet slag i bakhuvudet, nu tror inte jag att han fick ett sådant slag då vi hade sett betydligt värre skador.

Däremot så kan han ha fått ett knytnävsslag
Nej, afghanen vet att det var en glasflaska, eftersom han hörde att den gick sönder. Men han vet inte vem som slog eftersom han hade ryggen vänd. Tyvärr kunde vården inte finna några tecken på skada i bakhuvudet.
Citera
Medlem
Ändå väldigt bra att detta hände, tråkigt för oss skattebetalare att betala kalaset som vanligt men nu får vi ändå insyn i vad det är vi ständigt betalar för. Bortskämda unga män som är vana att styra och ställa med våra myndigheter.
Citera
2019-08-01, 11:08
Medlem
langaocbs avatar
Stor komik i dag.
-Eftersom du vet att du har kastat bort dina hörlurar, känns det som en konstig åtgärd att följa efter för att få tillbaka hörlurar du har kastat.
-I want my headphones...
Citera
2019-08-01, 11:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, afghanen vet att det var en glasflaska, eftersom han hörde att den gick sönder. Men han vet inte vem som slog eftersom han hade ryggen vänd. Tyvärr kunde vården inte finna några tecken på skada i bakhuvudet.

Han hörde nog den som åkte i backen.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag att han gör en mental koppling mellan krosset och en av sparkarna eller slagen.

Men vem vet han kanske blir slagen med något som inte är en spark eller en näve
Citera
2019-08-01, 11:11
Medlem
Varför har domaren så jävla bråttom nu helt plötsligt när Rocky legat 3-4 veckor och pillat bort navelludd på Kronbergshäktet?
Citera
2019-08-01, 11:11
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En glasflaska går dock inte sönder bara för att du slår den mot någon, så han kan ha fått ett litet slag i bakhuvudet, nu tror inte jag att han fick ett sådant slag då vi hade sett betydligt värre skador.

Däremot så kan han ha fått ett knytnävsslag

Rätt. Polare blev nitad med en vinpava. Ingen trasig flaska men svår hjärnskakning, skallen blev som en fotboll. Hade inte smällen träffat åt pannan till kunde det slutat med over and out.

Så inte har någon afghan fått en flaska i pallet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in