2019-08-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bara att skriva en bok där man i princip hänger ut sina barn inför omvärlden att betrakta och döma är ett övergrepp anser jag.
Det är en sak om boken hade skrivits när döttrarna var vuxna och gav sitt medgivande.
Dysfunktionell familj med en narcissistisk mor som kör sitt race, kosta vad det kosta vill.
Det är ju därför det har blivit en kult. Det handlar inte om klimatet, det handlar om Greta. Allt handlar om Greta. Greta vill inte åka fossildriven bil. Om elen är fossilt producerad spelar ingen roll, här handlar det om vad Greta åker i. Greta skall åka segelbåt. Men det får inte finnas några kommersiella budskap från sponsorerna. De måste plockas bort innan Greta kan gå ombord. Som tur är så råkade de ha några segel med passande budskap som låg och skräpade, de seglen har de säkert fått helt gratis. Inga BMW-pengar där inte.
https://team-malizia.com/en/greta-thunberg-will-cross-the-atlantic-on-malizia-ii/
För Greta tycker inte om något som är kommersiellt. Båtens hjälpmotor måste plomberas, annars går minsann inte Greta ombord. För säkerhets skull borde de demontera motorn och bränsletanken. Jag kan inte stå ut med tanken på att Greta skall behöva befinna sig i närheten av Satans påfund: Förbränningsmotorn. Personkulten kring Kim Jong-Greta är faktiskt skrämmande.
2019-08-01, 09:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är ju därför det har blivit en kult. Det handlar inte om klimatet, det handlar om Greta. Allt handlar om Greta. Greta vill inte åka fossildriven bil. Om elen är fossilt producerad spelar ingen roll, här handlar det om vad Greta åker i. Greta skall åka segelbåt. Men det får inte finnas några kommersiella budskap från sponsorerna. De måste plockas bort innan Greta kan gå ombord. Som tur är så råkade de ha några segel med passande budskap som låg och skräpade, de seglen har de säkert fått helt gratis. Inga BMW-pengar där inte.
https://team-malizia.com/en/greta-thunberg-will-cross-the-atlantic-on-malizia-ii/
För Greta tycker inte om något som är kommersiellt. Båtens hjälpmotor måste plomberas, annars går minsann inte Greta ombord. För säkerhets skull borde de demontera motorn och bränsletanken. Jag kan inte stå ut med tanken på att Greta skall behöva befinna sig i närheten av Satans påfund: Förbränningsmotorn. Personkulten kring Kim Jong-Greta är faktiskt skrämmande.
Bara seglen till en dylik båt är svindyra. Men tydligen tar teamet den kostnaden? Tydligen tar teamet kostnaden för besättningens löner.

Men varifrån får teamet de pengarna om man i normala fall lever på sponsorpengar?
Har teamet blåst sina sponsorer och stoppat undan några miljoner? Eller hur går det till?
2019-08-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur kan han ha tid och råd med det? Behöver han inte arbeta?
Har Malena slutat att sjunga?
2019-08-01, 09:43
Medlem
CPJesuss avatar
Den lilla klimathysterikans senaste fan låter ju mer som en svensk vänsterpolitiker än en amerikan. Tror nog USA betackar sig för antinationalister med en öppna-gränserpolitik, men detta säger onekligen mycket om vilka som backa upp henne, samma vänsterfolk och klimatfascister överallt...

https://www.expressen.se/nyheter/presidentkandidatens-hyllning-till-greta-thunberg/
2019-08-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är nu bekräftat, att Gretas båt avser att ta den nordliga banan över Atlanten. Hoppas att detta innebär, att man mellanlandar på Island, så Greta får pusta ut några nätter i en skön hotellsäng, innan den för henne antagligen ansträngande båtfärden fortsätter! Vi går vidare!

Det borde betyda att de styr tvärt emot Golfströmmen och dessutom mot de förhärskande havsvindarna åtminstone en stor del av resan efter Island. Ända sedan 1700-talet har många segelskeppare vetat att det ska man undvika - amerikanska valfångarkaptener visste om det långt innan Golfströmmen blivit känd under sitt moderna namn.
2019-08-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Har Malena slutat att sjunga?

Hennes internationella karriär gick i stå *innan* hon bestämde sig flr att få flygskam och sedan skylla sin bristande närvaro på utländska scener på ett förnämt "nej, jag reser inte längre om jag mpste flyga".

Malena har aldrig varit hälften så stor internationellt som hon har framställts i en del svensk media, och hennes "jag slutar flyga, jag offrar mina gig utomlands" är ganska mycket av ett "surt sa räven om rönnbären".
2019-08-01, 09:53
Medlem
Men vikingaskeppen klarade av att färdas från Grönland till Nordamerika, och Island är inte så långt från Grönland, så det verkar gå att segla via norra rutten, även om den verkar svårare och kanske rätt sällan används idag!
2019-08-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur kan han ha tid och råd med det? Behöver han inte arbeta?

Inget nio-till-fem-jobb, han är skådespelare. Då kan man nog ta ledigt ett tag.
2019-08-01, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Men vikingaskeppen klarade av att färdas från Grönland till Nordamerika, och Island är inte så långt från Grönland, så det verkar gå att segla via norra rutten, även om den verkar svårare och kanske rätt sällan används idag!

Vikingarna visste oändligt mycket mer om väder, vind och hav än lilla Greta. Dessutom var de mycket tuffare.
2019-08-01, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hennes internationella karriär gick i stå *innan* hon bestämde sig flr att få flygskam och sedan skylla sin bristande närvaro på utländska scener på ett förnämt "nej, jag reser inte längre om jag mpste flyga".

Malena har aldrig varit hälften så stor internationellt som hon har framställts i en del svensk media, och hennes "jag slutar flyga, jag offrar mina gig utomlands" är ganska mycket av ett "surt sa räven om rönnbären".
Men hon sjunger i Sverige och tjänar pengar till livets nödtorft - eller hur? Frågan gällde underförstått hur familjen livnärde sig och svaret är nog att de sedan flera år livnär sig på mamma Malena.
2019-08-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Men hon sjunger i Sverige och tjänar pengar till livets nödtorft - eller hur? Frågan gällde underförstått hur familjen livnärde sig och svaret är nog att de sedan flera år livnär sig på mamma Malena.

Det kan säkert stämma.
2019-08-01, 10:02
Medlem
Gretas familj har ingen redovisningsskyldighet för sin förmögenhet! Detta togs bort när förmögenhetsskatten försvann! Så eventuella frågor från journalister kan familjen lugnt svara med, Inga kommentarer! Familjen har rätt att använda sina tillgångar helt valfritt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in