2019-07-31, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Lill tösen som borde gå i skolan kommer spy och må skitdåligt större delen av resan över havet i segelbåt. Dessutom är det inte alls bekvämt att samsas om ett pyttelitet utrymme med ett gäng gubbar som luktar svett, skit, blod och tårar.

Men visst är det ett häftigt världsjippo att följa "Sagan om lilla Greta och det stora läskiga".

Sen kan hon tatuera in "Jag klarade att resa med liten segelbåt över atlanten" på arslet.

Hennes minne av händelsen kommer vara blött toapapper, kisslukt och spyor.
Kanske även skeppsbrott och nära döden upplevelse med regnstorm, orkan och unket havsvatten.

Bortser hon från detta så visst, det är ett jättehäftigt äventyr i klass med månlandningen. Sändning i realtid och över hela världen via satellit.
Det kommer vara med följebåtar som filmar det hela.
Lilla Greta är bara ombord på segelbåten när det filmas, annars sitter hon i en ombonad hytt på ett dieseldrivet motorfartyg.
Lagom till att USA’s kust syns så befinner sig Greta konstant på segelbåten.
2019-07-31, 21:05
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Det kommer vara med följebåtar som filmar det hela.
Lilla Greta är bara ombord på segelbåten när det filmas, annars sitter hon i en ombonad hytt på ett dieseldrivet motorfartyg.
Lagom till att USA’s kust syns så befinner sig Greta konstant på segelbåten.

Sen när segelbåten börjar sjunka så skriker alla att "Rör inget! Naturen måste ha sin gång!"
2019-07-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Fantasier? Jag retar mig på Malena Ernman sedan lång tid tillbaka. Långt innan stackars Greta knuffades ut i rampljuset. Ernman hade mage att försöka höja sig själv, genom att tala illa om Birgit Nilsson. Jag förstår att Malena är avundsjuk. Operadirektörerna på La Scala och The Metropolitan bönföll La Nilsson om att komma och gästspela. (Ernmans internationella karriär kan man skriva ner på baksidan av ett frimärke.) När jag hör Birgit Nilsson sjunga får jag ståpäls, när jag hör Malena Ernman, meh. Hon kanske kan platsa i kören. Och den här mediokra människan har mage att försöka höja sig själv genom att tala illa om La Nilsson? Så det är kanske inte så konstigt att hon säljer ut sin dotter nu. Vissa människor saknar moraliska spärrar. Ernman saknar dessutom någon talang att tala om. Men hon är förstås världsberömd i hela SVT!

Jag är inte insatt, vad har Malena Ernman sagt om Birgit Nilsson?
2019-07-31, 21:08
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Eeh. Hur ofta ser du koldioxid i flytande tillstånd? Det har jag faktiskt aldrig gjort.

Vad gäller den planerade seglatsen summerar RWU saken mycket väl:
https://uvell.se/2019/07/31/det-finns-inga-gratis-seglatser/?fbclid=IwAR1v9kJJSfH81xqqd3t84pGL5rCCyX8mV3Gmehp5 oFWg6Fjp8IsRg0nM-e8

Nej, om det överhuvudtaget är möjligt att se flytande koldioxid är det nog få som gjort det.
2019-07-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Det är ju uppenbart att det finns mycket tragedi inom familjen Thunberg, barnen lider av psykiska problem och så även Malena:

Malena Ernman: "Jag fick min diagnos som vuxen"

Som Malena säger, hela familjen hade (psykiska) problem, men vad gör dem då? Försöker de hitta en lösning? Nej det börjar istället alla fokusera på...miljöfrågan och att jorden kommer gå under.

https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/aktuellt/20180913/malena-ernman-jag-fick-min-diagnos-som-vuxen/

Nu fattar man familjen Thunbergs behov att fokusera på miljöfrågan, de har massa psykiska problem som de inte vill eller kan lösa.

Gissar på att Greta kommer gå in i väggen innan hon fyllt 20.

Vilka konstiga föräldrar, men man får ändå förstå dem. De är själva instabila och kan inte välja en lång och jobbig svår men fungerande väg till att må bra, med psykiatri och psykoterapi i flera år, utan tar quick-fixen klimatet. Då har den mest akuta sjuka Greta något att göra och resten av familjen kan vila. Jag förstår att det blev såhär.
2019-07-31, 21:12
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag är inte insatt, vad har Malena Ernman sagt om Birgit Nilsson?

Själv stänger jag iofs av om Birgit Nilsson sjunger, och det ja ska Malena också gör fast av andra skäl.

Hon klagade inte på Birgit Nilson som sådan, utan på att hon föreställde sin paradroll Valkyrian. Av Wägner!
2019-07-31, 21:13
Medlem
Det finns inga som helst belägg för att det kommer att finnas en följebåt, även om det vore verkligt önskvärt ur säkerhetssynpunkt! Även om många flyktingbarn i gummibåtarna på Medelhavet dör genom att drukna, är det många flyktingbarn som också fryser ihjäl på havet. En liten kropp förlorar mycket snabbare kroppstemperaturen, särskilt om barnet inte har regnkläder, då vatten och vind kyler ner rejält!
2019-07-31, 21:14
Medlem
Tillssons avatar
Det hade väl varit klimatsmartare att vara med på videolänk? Men ... det blir inga häftiga foton för reklambyrån. Skulle hon inte vidare till Santiago, Chile sedan? Jo! Spännande att se hur hon tar sig dit. Cykel?
2019-07-31, 21:16
Medlem
Det finns inga som helst belägg för att det kommer att finnas en följebåt, även om det vore verkligt önskvärt ur säkerhetssynpunkt! Även om många flyktingbarn i gummibåtarna på Medelhavet dör genom att drukna, är det många flyktingbarn som också fryser ihjäl på havet. En liten kropp förlorar mycket snabbare kroppstemperaturen, särskilt om barnet inte har regnkläder, då vatten och vind kyler ner rejält! Annars funderar nog Greta på vilka som tycker om henne för hennes egen skull, och vilka som mest bara vill spegla sig i hennes strålglans!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-07-31 kl. 21:21.
2019-07-31, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det finns inga som helst belägg för att det kommer att finnas en följebåt, även om det vore verkligt önskvärt ur säkerhetssynpunkt! Även om många flyktingbarn in gummibåtarna på Medelhavet dör genom att drukna, är det många flyktingbarn som också fryser ihjäl på havet. En liten kropp förlorar mycket snabbare kroppstemperaturen, särskilt om barnet inte har regnkläder, då vatten och vind kyler ner rejält! Annars funderar nog Greta på vilka som tycker om henne för hennes egen skull, och vilka som mest bara vill spegla sig i hennes strålglans!
Hur tänkte du att äventyret skulle filmas utan följefartyg?
2019-07-31, 21:21
Medlem
Greta har redan sagt, att fortsatt transport till Canada och sedan söderut blir med tåg och buss. Vet att man är oerhört angelägna i Vancouver om att hon ska komma på besök! Greta undrar nog dock, vilka som tycker om henne för hennes egen skull, och vilka som mest vill spegla sig i hennes strålglans!
2019-07-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja, det går att tjäna pengar på Greta Thunbergs namn
Båten hon ska lifta med över Atlanten är sponsrad av biljätten BMW, en exklusiv båtklubb i Monaco och en schweizisk bank med kontor i skatteparadis som är svartlistade av EU.

https://www.svd.se/biljatte-och-bank-bakom-thunbergs-seglats
Hur vet du det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in