2019-07-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Ja, jag menar absolut att ffa åklagaren (förundersökningsledaren) gjort ett rejält övertramp här. Det spelar heller ingen roll om Rockys amerikanska advokat är inblandad i målet, och inte heller om någon anmälan eller något mål fanns när de kommunicerade. All kommunikation mellan klient och ombud är konfidentiell och anses känslig. Alltid! Sådan kommunikation kan även röra affärer/ekonomi m.m. och kan orsaka stor skada om den kommer ut. En klient har alltid rätt att konfidentiellt rådfråga sitt ombud om precis vad som helst, och den kommunikationen får ingen annan läsa såvida inte uttryckligt tillstånd givits från klienten om motsatsen.

Men anledningen till att dom tog med denna SMS-konversationen var ju att det utgjorde bevis. Hade det varit andra saker som pratades om (affärer etc.) hade ju inte det tagits med...

Är också lite kluven över uttrycket "min advokat" (som det ofta låter när det pratas om privata advokater). Hur vet man att den personen är "hans advokat"? Är det så att om man har en bästa kompis som råkar vara advokat, så kan man skriva vad som helst till denne, ja tom erkänna ett mord! För då kan man bara säga till polisen/åklagaren: "Det där rör ni inte, för det är ´min advokat´"??

Undrar också om du vet om ASAP Rockys advokat eller rätten ifrågasatt detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Du är väl medveten om att om man filmar så fastnar allt på film även om man blundar?

/Provokatör
Ja, jag testade precis. Filmade lite av himlen och lite av marken och så himlen igen. går inte så bra alls, inte som för den blinde som filmade Filmen i fråga.
Citera
Medlem
Vid vilken tid tror ni man behöver vara vid Bergsgatan imorgon för att få plats i salen?
Citera
2019-07-31, 21:03
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ja det blir svårt.
Om jag undviker att svara på det tramsigaste är jag en halmgubbe (haha)
men mina seriösa frågor svarar dessa inte själva på.

Du undvek inte att svara på en tramsighet. Du hittade på en tramsighet och svarade på den som om den andra personen hade skrivit så.

Har jag fel så får du gärna citera vad jag missat.
Citera
2019-07-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ja, jag testade precis. Filmade lite av himlen och lite av marken och så himlen igen. går inte så bra alls, inte som för den blinde som filmade Filmen i fråga.

Vet du hur bra hennes film blev?
Citera
2019-07-31, 21:04
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det är lite det som blir så konstigt med de här diskussionerna för mig. Man utgår från att motparten försöker resonera i "good faith", och man vet inte om det är okunskap, dumhet eller medveten trollning -- eller någon slags kombo.

Man resonerar inte i "good faith" om man hittar på ståndpunkter som den andra personen inte har framfört.
Citera
2019-07-31, 21:06
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Man resonerar inte i "good faith" om man hittar på ståndpunkter som den andra personen inte har framfört.

Förstår inte vad du syftar på?
Citera
2019-07-31, 21:06
Medlem
Citat:
Men för helvete. Det var en konversation med hans familj.
I så fall förstår jag inte problemet.
Citera
2019-07-31, 21:07
Avstängd
Citat:
Tolkningen/förhoppningen att hon "tittade bort" bygger på en bokstavlig översättning av ett uttryck. Trodde i min enfald att alla med alla indianer i kanoten inser att det är ett idiomatiskt uttryck för att man tyckte det var obehagligt.

Literally betyder bokstavligen. Men det kan också felaktigt användas i betydelsen "bildligt talat". Det är för övrigt inte att betrakta som ett korrekt idiomatiskt uttryck, snarare slang i så fall.

Det är just den här typen av oklarheter och svårigheten att tolka hennes slang och interna uttryck som gör att SMS:en är oanvändbara som bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XRPZero
Afghanen provocera fram händelsen då Rocky och hans stab gick i från flera gånger tills de fick nog. Alla som har bollar hade agerat som Rocky gjorde men förstår att många svenskar är mesar. Tur att alla svennar i mitt umgänge är duktiga på slåss annars hade jag ensam fått ta smällen mot 4 mot 1 vilket hänt på Privé många gånger i mina yngre dar då 4 araber attackera mig men stod upp för min heder och tur kom mina två bästa vänner och backa upp mig direkt så vi slog araberna sönder o samman till slut och alla svenskar som stod i en rund ring runt om oss hedra oss till skyarna "mycket bra gjort". Jag kallar det här för själv försvar "nödvärn" och blanda inte in min brud i det här tack.

Man provocerar inte fram ett strypgrepp och att bli kastad på marken och nedsparkad och slagen för att du irriterar någon. I så fall så skulle jag ha haft rätten att ge mig på väldigt många fulla människor som tagit sig friheten att gå alldeles för tätt inpå.

Nödvärn är inte att du får smälla till någon för att någon är jobbig.

Blandar in din "brud" som du uppenbarligen älskar så pass mycket att du är otrogen mot henne hur mycket jag vill, speciellt när du tog dig friheten att kalla mig en "horunge" för att ditt intellekt inte duger till för en sansad diskussion.
Citera
Bannlyst
I USA hade det här inte varit ett brott för såna här bagateller sker öppet framför allmänheten var dag som skiter i vilket vilka som får duktigt med smisk eller inte. Men Sverige som byråkrati ska alltid komma med någon åtalspunkt då allt i Sverige kan man bli anmäld för. Det räcker jag tittar på grannen i dennes hem som råkar gå topless så åker jag dit så det stinker om det. Samma med pissa i din egen trädgård been there done that. Fick 400kr i böter för jag pissa i min egen trädgård. De såg mig skyldig direkt för huset och trädgården var mina föräldrar och inte mitt eget därav bötes beloppet. Skratt retande lagar och regler vi har i moder Svea.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ja, men det är en sammantagen bedömning där detta är en del i en helhet. Eller hur?

Är ingen expert, men om försvaret lyckas ta fram rimligt tvivel om varenda bevis som åklagaren lägger fram så ska domstolen egentligen fria.

Sen har jag läst domar där man dömt iallafall eftersom det var så jäkla uppenbart att den åtalade var skyldig. Moraliskt förståeligt, men juridiskt inkorrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in