2019-07-31, 18:19
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalswe
Ut med eländet!
30 år drygt!
Argument som en fiskmås!
Hade han mött en Svensk,på 120 kg ,,då hade han fått stryk!
Och den fighten hade han ej tagit.

Men så var inte fallet!
Betala det han begär..å skicka ut rapparn!

Ja du vill hellre ha kvar Afghanerna alltså, men det är bra då kan dom där Afghanerna ge dig en smocka ute sen då du råkar passera förbi.
Citera
2019-07-31, 18:20
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Gangsterrappare vs ensamkommande "barn" i ett nordligt land. Man blir bedrövad. Båda parter är kriminella och nu ska man avgöra vilken part som är mest kriminell. Den andra går fri. Helt sjukt. Det bästa vore att skicka hem rapparna och afghanen med första bästa båt. Alla fördomar bekräftas om båda folkgrupper. Från läktaren hörs: "rasist!" och "men det är ju baaarn!".

I övrigt vill jag likna fallet med att sova med en fluga i rummet. Man ligger och sover och en störig fluga ska konstant sätta sig på ansiktet och kittla en. Man viftar iväg flugan, men flugan återkommer. Efter många om och men tappar man tålamodet, hämtar flugsmällan och tar ihjäl fanskapet. Ungefär så har Rocky et.al agerat mot afghanen. Man har viss förståelse.

Jag är förbannat trött på allt detta våld överlag.
Din liknelse med flugan var direkt träffande.
Citera
2019-07-31, 18:20
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Sant, men att bli dömd för det när man är målsäganden i ett mål som åklagaren tagit ända till rättegång är i praktiken uteslutet. Det skulle vara något såpass extremt som när någon dömts oskyldig för ett grovt brott p.g.a. någons falskanmälan, och det är solklart bevisat att det hela var falskt.

Nu gissar jag, men jag skulle tro att det krävs något i paritet med Quick-härvan för att rättsväsendet ska ta det så långt. Och apropå det, har något vittne i Quick-rättegångarna dömts för vad dennes lögner ställt till med? Och då menar jag inte Quick/Bergwall själv, finns ju speciellt ett vittne som ljugit hejdlöst.
Vill tillägga att rekvisitet för att dömas för mened inte enbart kräver att edsvuret vittne ljugit, utan också att lögnen menligt inverkat på målet.

Min högst personliga åsikt är att det rekvisitet är för strikt. Har man bevisligen ljugit som edsvuret vittne ska det medföra straffsanktion, oavsett om lögnen påverkat rätten eller ej. Det är en fråga om principer och att visa hur allvarligt rättsväsendet och samhället ser på detta.
Citera
2019-07-31, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jomenvisst, vi är tre killar varav en av oss är livvakt och vi känner os hotade av två spinkiga killar, kan ni komma och rädda oss? Hur snabbt tror du polisen kommer?

Att gå in på Max där det finns andra oskyldiga + bord och stolar som gör det svårare att försvara sig låter direkt idiotiskt, är du utvecklingsstörd eller bara pk-skadad?

Folk tycks inte fatta hur fort de kan bli angripna av de här påverkade gatubarnen. Fråga polisen som fick en kniv i halsen bakifrån helt oprovocerat vid sin tjänstgöring vid Björns trädgård i Sthlm. De är små och rangliga men drogpåverkade. Det går inte att tala dem till rätta. Det lyssnar inte. För mig är det uppenbart att afghanerna som trakasserar ASAP och hans sällskap är påverkade. Jag har bevittnat poliser som brukat våld bara för att huvudtaget få på på dem handfängslen. Det är uppenbart att vissa inte hängt med i samhällsutvecklingen i den här tråden.
Citera
2019-07-31, 18:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Nu tycks ju inte afrogänget tyckt att dom varit i fara, eftersom dom gick till gränden i sakta mak.
Trots att dom enligt uppgift ”trodde” att iraniern bar kniv

Med ryggarna vända och i lugn takt på det om man tittar på ASAPs egna filmer.
Citera
2019-07-31, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja du vill hellre ha kvar Afghanerna alltså, men det är bra då kan dom där Afghanerna ge dig en smocka ute sen då du råkar passera förbi.

Suck..
Engagera dig politiskt om du vill ändra politiken i Sverige!
Annars så stödjer Andra!

Antar att jag är du och jag har en åldersskillnad på 30 år...ca:
Citera
2019-07-31, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Har du citerat detta ordagrant från FUP? De kan inte skillnaden de/dem likt en average FB:are?

Jag antar att det är helt ok att fråga, men det blir ändå lite konstigt eftersom du själv antagligen inte har läst FUP:en(?). I så fall hade du känt igen passagen.

Ärligt talat så känns det lite konstigt att du gör antagandet att personen i fråga på fullaste allvar själv skulle hitta på en dylik utsaga. Läser man det han skriver så känns det definitivt som ett citat från ett aktuellt förhör. Som sagt, det är väl på sätt och vis ok att fråga men det känns rejält långsökt att tro att någon som sagt skulle hitta på en likadan utsaga själv.

Vem som helst kan säkerligen göra grammatiska fel (nu tänker jag på den som har transkiberat förhöret). Jag anser mig själv som tämligen över snittet när det gäller skrift, men givetvis gör jag ändå fel lite då och då (trots att jag oftast går igenom det jag skrivit innan jag publicerar det).
Citera
2019-07-31, 18:24
Medlem
Noble.Savages avatar
Är det inte riktigt jävla korkat av "BO" att gola ner sig så jävligt? Alla halvkriminella som lyssnar på ASAP hatar ju honom nu, nästan mer än högern kan man nog påstå.

Känner ingen som helst sorg över att han har förstört sitt liv, ännu mer. Om nu hedern är så viktig sket han i det blå skåpet när han golade.
Citera
2019-07-31, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Sant, men att bli dömd för det när man är målsäganden i ett mål som åklagaren tagit ända till rättegång är i praktiken uteslutet. Det skulle vara något såpass extremt som när någon dömts oskyldig för ett grovt brott p.g.a. någons falskanmälan, och det är solklart bevisat att det hela var falskt.

Nu gissar jag, men jag skulle tro att det krävs något i paritet med Quick-härvan för att rättsväsendet ska ta det så långt. Och apropå det, har något vittne i Quick-rättegångarna dömts för vad dennes lögner ställt till med? Och då menar jag inte Quick/Bergwall själv, finns ju speciellt ett vittne som ljugit hejdlöst.

Det har förekommit fall där en kvinna kommit med falska anklagelser om våldtäkt som visat sig vara falska. Googla efter det!
Citera
2019-07-31, 18:25
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det blir syntax error i din logik.
En spinkig killes kniv är inte mindre farlig än en kraftig killes kniv.

Fram med kniven, sen kan vi babbla vidare om den. Inte förr !
Förstår du ?
Citera
2019-07-31, 18:28
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Inte konstigt dom blev rädda. Badsaltsafghan dom dessutom trodde var knivbeväpnad. Han hade kunnat äta upp ansiktet på Rocky om han fått gå loss utan ingripande.

Trodde, trodde och trodde.
Inte en tillstymmelse till kniv har vi sett, ingen bomb heller för den delen.

Ändå blev dom såpass rädda att dom i sakta, sakta mak gick med iraniern in i en gränd.
Citera
2019-07-31, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Fram med kniven, sen kan vi babbla vidare om den. Inte förr !
Förstår du ?

Fram med bevis för att det inte fanns någon kniv, sedan kan vi snacka, förstår du?

Kniven kom för övrigt fram bara ett antal dagar senare när den ena afghanen rånade en butik och blev gripen för det. Det är därför han sitter i häktet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in