2019-07-31, 11:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadMadMike
Hej, jag är relativt ny här på Flashback på sistone (hängde här en del för ca 15 år sedan) och har inte följt den här tråden. Men jag är glad att den finns! Undrar om det finns fler bra introduktioner på svenska till Q än den här? https://mikaelsvarld.home.blog/2019/07/28/q-anon/

Jag läste reglerna för forumet, och såg att man inte bara ska posta länkar, men hoppas det är OK så här?

Vad jag kunde se finns ingenting där som inte redan tagits upp här i tråden (rätta mig gärna om jag har fel - jag läste bara inledningen), däremot fann man direkt rena felaktigheter och/eller lögner - och när sådant får stå oemotsagt blir det ju bara meningslöst att sprida skräpet.
Citera
2019-07-31, 11:53
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad jag kunde se finns ingenting där som inte redan tagits upp här i tråden (rätta mig gärna om jag har fel - jag läste bara inledningen), däremot fann man direkt rena felaktigheter och/eller lögner - och när sådant får stå oemotsagt blir det ju bara meningslöst att sprida skräpet.

Han skrev att han inte följt den här 1060 sidor långa tråden, kan bli svårt för honom att svara på då eller hur? Du har ju bara läst inledningen, hur kan du då veta att sidan är "skräp"?
Citera
2019-07-31, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Välkommen. Svårt att hitta saker om Q på svenska. Bloggen du länka till verka dock bra.

Tack, jag har följt Q sedan dag 2 så jag är med på tåget, har bara inte hängt på Flashback
Har inte heller hittat så mycket bra material på svenska, därför skrev jag lite om det på min blogg (den jag länkade till)
Citera
2019-07-31, 12:02
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadMadMike
Tack, jag har följt Q sedan dag 2 så jag är med på tåget, har bara inte hängt på Flashback
Har inte heller hittat så mycket bra material på svenska, därför skrev jag lite om det på min blogg (den jag länkade till)

Kul och bra att du tog initiativ till att starta bloggen! håller på att läsa där nu
Citera
2019-07-31, 12:03
Medlem
Citat:
Märkligt att de ens försökte - det har ju aldrig varit olagligt - vilket även är skälet till att så gott som alla presidentkandidater inför 2020 av rent moraliska skäl har enats om att inte använda just hackat material i kampanjandet - ptja - så gott som alla utom Trump förstås....

Utomordentligt korkat av dem. Tänk om en hacker kommer över en snuff-film med Trump och erbjuder den, vad ska de göra då? Det fattar du väl att det bara är retorik, annars lämnar de ju walkover direkt. Det finns inga skäl att avstå material bara för att det är hackat. Sen tror jag att de flesta "hack" är whistleblowers, men det är ju bekvämt för den drabbade att påstå att det är olagligt anskaffat material.
Citera
2019-07-31, 12:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Han skrev att han inte följt den här 1060 sidor långa tråden, kan bli svårt för honom att svara på då eller hur? Du har ju bara läst inledningen, hur kan du då veta att sidan är "skräp"?

Redan första "beviset" är ju felaktigt..
Att Q står nära Trump har visats dussintals gånger i olika drops som brukar kallas för Q proofs. Här är en favorit:

"Maybe Q can work the phrase "tip top" into the SOTU as a shout out of the Board?"

Q blev av en Anon (anonym användare av ”the chans”) ombedd att kolla om Trump under sitt nästa tal kan väva in orden ”tip top”, som ett bevis på att de jobbar tillsammans. Resultatet kan man se i följande klipp.

Därmed kan man väl anse den saken vara bevisad, men om man tvivlar finns som sagt dussintals fler.
För det första:
Anon bad Q väva in "Tip Top" under sitt SOTU (State Of the Union), vilket inte skedde - Trump sa aldrig "Tip Top" under sitt SOTU.

Däremot sa Trump Tip Top under sitt påsktal - över 2 månader senare! Och det var ju knappast varken sensationellt eller speciellt överraskande med tanke på hur många gånger tidigare Trump använt just den frasen..

Så nej, begäran föll inte in och händelsen bevisar ingenting alls..
Citera
2019-07-31, 12:10
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Redan första "beviset" är ju felaktigt..
Att Q står nära Trump har visats dussintals gånger i olika drops som brukar kallas för Q proofs. Här är en favorit:

"Maybe Q can work the phrase "tip top" into the SOTU as a shout out of the Board?"

Q blev av en Anon (anonym användare av ”the chans”) ombedd att kolla om Trump under sitt nästa tal kan väva in orden ”tip top”, som ett bevis på att de jobbar tillsammans. Resultatet kan man se i följande klipp.

Därmed kan man väl anse den saken vara bevisad, men om man tvivlar finns som sagt dussintals fler.
För det första:
Anon bad Q väva in "Tip Top" under sitt SOTU (State Of the Union), vilket inte skedde - Trump sa aldrig "Tip Top" under sitt SOTU.

Däremot sa Trump Tip Top under sitt påsktal - över 2 månader senare! Och det var ju knappast varken sensationellt eller speciellt överraskande med tanke på hur många gånger tidigare Trump använt just den frasen..

Så nej, begäran föll inte in och händelsen bevisar ingenting alls..

Du kan ha rätt Snake, men du kan också ha fel. Vi konspirerar här liksom. Däremot är det ju svårt för bloggaren att svara eftersom han (igen) inte läst den 1060 sidor långa tråden.

Du har omöjligt kunna läsa hela bloggen redan så varför väljer du redan att avfärda den som skräp? Varför så bråttom liksom?
Citera
2019-07-31, 12:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Utomordentligt korkat av dem. Tänk om en hacker kommer över en snuff-film med Trump och erbjuder den, vad ska de göra då? Det fattar du väl att det bara är retorik, annars lämnar de ju walkover direkt. Det finns inga skäl att avstå material bara för att det är hackat. Sen tror jag att de flesta "hack" är whistleblowers, men det är ju bekvämt för den drabbade att påstå att det är olagligt anskaffat material.

Moral kanske är överskattat i din värld?
Men hursomhelst - politiker på den nivån är nog inte fullt så konspiratoriska så de tror på fantasier om snuff-filmer som Frazzledrip och liknande.. Och - om något liknande mot alla odds verkligen skulle finnas - t.ex. den påstådda filmen om Trump som kissar på en rysk hora - och detta läckte så lär de knappast behöva använda det i sitt kampanjande - det skulle ju ändå vara game over för Trump eller vem det nu gäller.
Citera
2019-07-31, 12:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du kan ha rätt Snake, men du kan också ha fel. Vi konspirerar här liksom. Däremot är det ju svårt för bloggaren att svara eftersom han (igen) inte läst den 1060 sidor långa tråden.

Du har omöjligt kunna läsa hela bloggen redan så varför väljer du redan att avfärda den som skräp? Varför så bråttom liksom?

Jag skrev tydligt att jag inte har läst hela - orkar inte heller sitta och plöja igenom alla Q's citat ännu en gång så jag överlåter det med varm hand till de som vill, så kommer de säkert lägga fram eventuella nya fynd här... Men du har rätt i att han inte kunde veta om det finns något nytt i materialet eftersom han skriver att han inte läst tråden..
Citera
2019-07-31, 13:40
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Det var inte mycket till bevis för Q dock, Trump plockar väl material var han kommer åt.
Plocka material? Han taggade bara ett namn, vilket han inte ens behövde göra för att förmedla vad han skulle ha sagt. Som jag ser det ville Trump bara ge lite spotlight till en qanon supporter.

Citat:
Men här ska du få något att gotta dig åt istället - Trump höll en fullständigt meningslös och misslyckad - närmast hånad - presskonferens för 300 inbjudna om sociala media och censur för 2 veckor sedan.
Även om själva mötet verkar varit ett magplask så är det ju intressant att Trump faktiskt hade bjudit in några konspirationsteoretiker till mötet! Jim Hoft från Gateway Pundit, Bill Mitchell som även pushat för Qanon, nån "Carpe Donktum" och Ali Alexander.
InfoWars blev dock tydligen sura för att de inte blev inbjudna och ifrågasatte om någon på mötet överhuvudtaget hade blivit censurerade nån gång..

https://edition.cnn.com/2019/07/11/tech/trump-speech-social-media-summit/index.html
Allt Trump gör ses väl som misslyckat och meningslöst enligt CNN och annan mainstream media. Själv tyckte jag presskonferensen var bra. Trump var sig själv, skämta mycket och det var underhållande att lyssna på.

Att alternativmedia blev inbjudna är bara helt rätt med tanke på hur MSM behandlat Trump de senaste åren. Endast Fox News och i vissa fall ABC har varit rättvisa och nyanserade. Jag ser det dock inte som någon Q confirmation utan bara en win för alternativ media.
Citera
2019-07-31, 13:40
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Du behöver inte konspirera om det - jag kan gärna säga det rätt ut: En blogg som redan inledningsvis har allvarliga fel tycker jag inte folk ska läsa - tyvärr är det ju inte alla som upptäcker sådana fel eftersom alla kanske inte har följt Q, därför tycker jag det är viktigt att påpeka just att det är fel i bloggen...

En bloggtext byggd på bias (alternativt oförstånd) tycker jag helt enkelt bör ifrågasättas kraftigt.

Jag har läst otaliga nyheter från etablerade mediekanaler som har allvarliga fel i sina texter, men allt behöver inte vara fel för det. Här gäller det att på egenhand skilja agnarna från vetet. Eftersom Q är en mytomspunnen gestalt så är det ännu viktigare att individen försöker komma fram till det självmant.

Men absolut, du få gärna döma ut en blogg som du inte ens läst Snake.
Citera
2019-07-31, 13:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Konstigt att du orkar skriva långa svar på människors "skräpinlägg" här inne, men att plöja igenom en blogg som handlar om Q som du så frenetiskt följer här på FB det orkar du inte. En blogg som du avfärdar som skräp, fastän du inte ens läst den. Man kan nästan tro att du inte vill att människor ska läsa bloggen, om man få konspirera lite.

Började läsa lite till eftersom du tjatade, men nu kom jag ännu kortare i bloggen innan jag hittade nästa felaktiga påstående. Första bilden på Trump i bloggen är ett meme som ska visa vilken fin icke-rasist Trump är - det står: "Trump is so racist... That Ali, Rosa Parks, and Trump som an award celebrating patriotism, tolerance, brotherhood and diversity."
Det var knappast därför han fick priset dock...
Trump was part of the first group of Americans to be given the award, which recognized people hailing from a variety of ethnic backgrounds who made significant contributions to the country, Otto Coca, communications director for the Ellis Island Honors Society, told The Associated Press last year.

Trump was honored because of his German heritage and his work as a developer.
Ska vi verkligen fortsätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in