2019-07-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Trots att han säger i en intervju att han kallas/kallats för det?

Likväl som ni förkastar min tes, så är det enbart spekulation att vifta bort det med "det kan man kalla vem som helst".

Detta är inte kritik mot dig, jag förstår verkligen poängen, men jag har svårt att släppa det

Massor av människor kan någon gång ha kallats för det, det saknar bevisvärde att han skulle ha kallats för det någon gång för många år sedan.
Citera
2019-07-30, 15:14
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag är intresserad av 19-åringens sk arbetsgivare. Vilken restaurang har anlitat denna horsepundares tjänster?
Citera
2019-07-30, 15:15
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Målsägande förstår inte engelska och det är därför han beter sig så underligt?

Han måste väl ha förstått kroppsspråk/tonläge etc? Dum i huvudet

Målsäganden ropar för helvete i en video "Come on, I'm gonna fuck him up". Hahah. Förstår inte engelska säger han.
Citera
2019-07-30, 15:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Han hade ju själv sagt "come on", "come on", "Lets fuck them up" eller något liknande. Då har man väl ändå en grundläggande engelska.

Äcklig ljugande afghan.

"Inte ha förstått engelska så bra" är väl det som har sagts och inte att han inte har förstått språket alls?

Det är åtminstone vad Aftonbladet har sagt i sin rapportering
Citera
2019-07-30, 15:16
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Din agenda är alltför genomskinlig lilla rassenasse: du är inte intresserad av rättsfallet. Du är ute efter att kasta skit på Mustafa Jafari. Diskussion med dig är meningslöst.

Jag behöver inte kasta skit på Jafari eftersom han gör det så bra själv. Det syns så tydligt vad han är för svin. En yrkeskriminell afghan som vänsterpack som du vill ha i vårt samhälle. Det är tvärtom du som kommer med en agenda för att försvara honom till varje pris. Om du läst mina inlägg så hade du sett att det enda jag är intresserad av är själva rättsfallet. Afghanen är den som begår brott. ASAP Rocky handlar i självförsvar. Övervåldet är försvarligt som självförsvar i det här fallet. Det var enda sättet att få slut på förföljelsen och trakasserierna från afghansvinet.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Finns det bilder på livvaktens skador?
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Man behöver inte förstå engelska för att inse att man inte ska trakassera och förfölja folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Klippt från expressens liverapport:

Magnus Strömberg berättar om 19-åringens krav på förlorad arbetsinkomst.
– 19-åringen gör så gott han kan och han får berätta om detta. Tyvärr är det så att det inte finns någon möjlighet att få handlingar från arbetsgivaren utan det är 19-åringens egna uppgifter.
Enligt advokaten är arbetsgivaren livrädd för att gå ut med att de anställt 19-åringen och vill inte lämna ut några handlingar. Han säger att 19-åringens jobb var som diskare och att han skulle ha fått 600 kronor om dagen.

Känns som solklart svartjobb, killen ska inte ha ett öre!

Vad är detta !!!!! Han begär ersättning för ett arbete där han arbetar svart. Han vill ha ersättning för hörlurar han själv misshandlar vakten med. De är dessutom med all sannolikhet stulna. Han uppviglar till bråk och vill nu ha ersättning för misshandel.
Löfvens Sverige går från klarhet till klarhet..
Citera
2019-07-30, 15:17
Medlem
Trulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Får han inte bidrag? Vilken inkomst har han förlorat?

Oklart vilken inkomst han förlorat, då "arbetsgivaren" inte velat medverka till målsägandebiträdets ersättningsunderlag. Det är första gången jag hör en sådan bortförklaring.

Det troliga är att målsägande inte har något arbete. Om han nu har något, är det troligen inte pensionsgrundande.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag är intresserad av 19-åringens sk arbetsgivare. Vilken restaurang har anlitat denna horsepundares tjänster?

Troligtvis svartjobb eller så hittar han bara på. Han är trotsallt kriminell. Är det svartjobb så förstår man varför han inte vill berätta mer om arbetsgivaren..
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns det bilder på livvaktens skador?

Vet inte om det finns tydliga dokumenterade skador men vi ser blod på tröja osv i videobevisen
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Finns det en livesändning eller kan man bara följa live via text?

Tyvärr endast via text, intressant att följa vinklingar från de olika rapporteringarna.
https://www.gp.se/kultur/kultur/nu-inleds-r%C3%A4tteg%C3%A5ngen-mot-asap-rocky-1.16702517
https://www.expressen.se/noje/nu-stalls-asap-rocky-infor-ratta-i-stockholm/
https://www.dn.se/kultur-noje/live-folj-rattegangen-mot-asap-rocky/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in