2019-07-26, 16:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Faktiskt litet ironiskt att en Kardashian är inblandad i turerna kring denne afroamerikanska rappares brottmål. Med tanke på hennes pappas (Robert Kardashians) engagemang i OJ Simpson-rättegången då det begav sig.

Jag finner det mer intressant o se hur hennes image kommer att må efter alla dessa turer rörande ASAP samt hennes makes agerande överlag.

Tittar man på hennes uttalande på twitter så är folk rätt arga över att hon lägger energi på det här och inte bryr sig om det som händer längs den södra gränsen.
Citera
2019-07-26, 16:38
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Hahahahahahahahahahahahaha

Tyck vad du vill om Trump, det är solklart att han har agerat på det sättet han har gjort för att fjäska till sig röstare.

Han vet ju redan att statsminister Stefan Löfven inte kan påverka vårat rättsväsende.

Du har tvärfel. I grundlagen står det att regeringen kan beordra åklagaren att lägga ner vilken utredning som helst så att de misstänkta släpps fria.
Citera
2019-07-26, 16:39
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Finns faktiskt möjlighet för regeringen att "köra ministerstyre", används (är tänkt att användas) enbart i krig och yttersta nödfall.

De behöver inte gå så långt, regeringen kan lägga ner vilken brottsutredning som helst.
Citera
2019-07-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Att BO har skador från glasskärvor bevisar på intet sätt att han tillfogats dem under misshandeln. Inte minst när utomstående vittnesuppgifter samstämmigt hävdar att allt var över på 5 sekunder och inte kan beskriva hur flaskor eventuellt skulle ha använts i fighten.
Hade man slagit BO med flaska - bruten eller ej - i ansiktet/huvudet som de brottsliga afghanerna hävdar hade han haft betydligt värre sår oavsett om man bara träffade händerna. Trasiga flaskor är oerhört farliga och man kan inte värja sig mot dem så som BO påstår sig ha gjort om nu 6 st olika personer står och slår mot hans ansikte och huvud beväpnade med flaskor som BO med kumpanen påstår.

De sår han nu har ser ungefär ut som de man får när man landar olyckligt på asfalt - vilket han gjorde. Sen att han dessutom har vissa skärsår som inget vittne kan beskriva hur de uppkom förutom de brottsliga afghanerna själva som uppenbarligen ljuger ger givetvis åklagaren huvudvärk som nu för första gången medger att skadorna är oerhört lindriga med tanke på "vad han utsatts för".
Du vill som åklagaren tro på att det endast var ett mirakel som räddade den brottsliga afghanen från att bli sönderskuren?

För mig som rättsivrare är det klart att ASAP Rocky med entourage hanterade situationen 100% korrekt och inget övervåld användes. Men för dig så finns ett uppsåt som inte framkommit i FUPen och där man dessutom använt mer övervåld än vad skadorna visar?
Jag håller med dig om att det inte är klarlagt vem eller vad som orsakade skärskadorna.

Jag är fullkomligt övertygad om att rätten inte kommer gå på försvarets linje angående nödvärn.
Citera
2019-07-26, 16:40
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Eftersom Sveriges regering tidigare vikt sig för länder som Saudiarabien och t om medvetet brutit mot lagen på begäran ser jag inte varför det skulle vara en så stor sak att vika sig för länder som USA där mänskliga rättigheter otvivelaktigt respekteras på en helt annan nivå än förstnämnda.
Sverige är en patetisk nation ledd av svaga män, helt utan ryggrad som gärna böjer sig för den rikaste klanen i landet utan att blinka.

Inte helt sant. Om de blir befallna att samtidigt blinka gör de ju det i tron om att det är det enda sättet att bevara de "mänskliga rättigheterna" på. Åtminstone om det är regimens propagandaorgan, "public service", som befaller.
Citera
2019-07-26, 16:41
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den ena parten är en kändis som har en PR firma bakom sig som har fått med sig Kanye och Kim Kardasiahn som har Trump i sina egna byxfickor.

PR firman har troligen som mål att framställa ASAP som 2010- eller 2020-Talets 2Pac eller Biggy Smalls och det funkar inte om han inte går fri eller framställs som olagligt fängslad, för om han sitter rättmätigt fängslad så betyder det att han är en problematisk artist och sådana brukar skivbolag osv släppa ganska snabbt.

Den andra parten är de som avskyr invandrare och då ASAP inte är bosatt i Sverige så är det fritt fram att hyckla och stötta en artist som inte är helt ren då denne har slagits med en invandrare som även den råkar ha ett kriminellt förflutet.

Tack, det var en synnerligen rimlig analys, tillsammans med någon som skrev att Team Trump fiskar efter svarta röster med detta fall vilket också är väldigt rimligt.
Citera
2019-07-26, 16:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Method36
Finns FUP ute?

Någon som har länk?
Slit det med hälsan:

https://www.docdroid.net/z0hv0yQ/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-98.pdf
Citera
2019-07-26, 16:44
Medlem
Vad folk sa om flaskorna

Är väldigt säker att någon sa att det varken fanns flaskor eller glaskross någonstans på gatorna men har inte lyckats hitta det igen. Ge gärna citat om ni hittar.
-----------------------------

Jafari, Mustafa
Sida 23: - Tror att 1-2 personer hade glasflaskor.

Hosseini, Dawod
Sida 316: - Sex personer hade varsin flaska. Alla förutom livvakten.
Sida 317: - Två personer kastade varsin glasflaska på Mustafa
Sida 318: - Det stod glasflaskor på marken bakom Adidas-affären. De(Asaps gäng) tog upp varsin glasflaska därifrån.
- Det fanns inte glaskross innan slagsmålet.
- Fanns massa glaskross på marken efter slagsmålet.

Ali, Farhia Omar
Sida 338: - En av Asap Rockys vänner hade en eller två glasflaskor och de
slog killen med glaset / Asap hade inte en flaska.
Sida 339: - Det var krossat glas på platsen. Tror glaset gick sönder när de slog personen.

Mayers, Rakim Athelaston
Sida 375: - I videon i samband med att jag slår honom hör jag ljudet av krossat glas / han ändrar sen detta till i samband med att han slänger Mustafa ner på marken
Sida 370/371: - Hörde glaskross. Tror att Mustafas vän kastade flaskor.
- Ingen i Rakims sällskap höll i eller använda nån flaska.

Sida 386: - Minns inte att någon i hans sällskap har haft en glasflaska i handen. Direkt efter säger han att han vet med säkerhet att ingen av dem hade använt en glasflaska.
- "Drack du ur någon glasflaska i samband med händelsen?" Svar: "De gjorde jag kanske, deta var veckor sedan."

Rispers Jr, David Tyrone
Sida 398: - Hörde att det kastades glasflaskor men kunde inte se dem.
Sida 404: - Inget i hans sällskap hade glasflaskor.
Sida 402: - Allt hände så fort, så kan inte säga om någon i hans sällskap hade glasflaskor, men han hade inte det.
Sida 412: - Han ramlade ner på glas, det fanns glas där han låg.
Polis: Glaset var högre upp, det fanns inget glas där han ramlade.
David: Jag antar att han landade på glas.
Polis: Trots att det inte fanns glas är han föll?
David: Antar att det var glas han föll på

Corniel, Bladimir Emilio
Sida 438: - Mustafa och hans vän försökte få tag i glasflaskor men Asaps gäng kastade flaskorna mot marken.

Dahlman, Maija (Polis)
Sida 334: - Hittade bara ett glaskross. Det var 7 poliser som letade.

Mayers, Rakim Athelaston
Sida 384: - Så fort vi kom till det kvarteret så låg de flaskor och glas överallt.
Sida 386: - Polis: Glasskross fanns i området du kastade iväg målsägande.
Rakim: Vet ej var det kom ifrån. Kan ha varit där sen innan eller folk kan ha kastat det när vi sprang.
Sida 375: - Hörde glaskrosset i videon i samband med att han slår mustafa. Sedan ändrar han det till samband med att han slänger mustafa ner på marken som han också hör glaskross
Sida 379: - Vet inte varför dem sade att det var skador från glas, för vi använda inget glas.

Rispers Jr, David Tyrone
Sida 411: - Kan ej säga om någon i Asaps sällskap hade nån glasflaska i sin hand. Hörde att glas splittrades, de kom i riktning från de två killarna och gick i riktning mot säkerhetsvakten.

Hercules, Abigail Marie
Sida 323: - Ingen hade tillhygge men det var en gränd så det fanns glas där men ingen använde någon flaska.

[Jag är väldigt säker på att jag läste att det var någon som sa att det varken fanns glasflaskor eller glaskross i sikt vid den gatan men jag har inte lyckats hitta det]

Bilder
Sida 83 - Vissa i Asaps gäng som håller i flaskor.
Sida 224 - Abby: Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it on the person

Sedan säger de att de inte såg några skador alls på killen. Vittnen säger att han blödde.
Bilder visar skador.
Bilderna på deras kläder visar blod på en del av dem.
Citera
2019-07-26, 16:45
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Men FORTFARANDE har det inte funnits någon indikation, under själva konflikten, på att vapen skulle förekomma!!??
2. Om en person är beväpnad känns det ju inte jätte-logiskt att flera personer efter "knockningen" söker sig närmare personen ifråga. Dom löper ju rätt stor risk i såfall att skadas.
3. Om det finns någon slags misstanke om vapen är det konstigt att INGEN: inte ASAP Rocky, inte någon i entouraget, inte något av vittnena ringer polisen?
4. Du ser inte själv skillnaden/allvarligheten med att "skateboard-åkaren" får dessa skador efter en olycka kontra att "afghanen" får dessa skador genom att bli slagen och sparkad av andra personer?

1. BO beter sig som om han vore beväpnad - det hävdar flera vittnen i FUP. Jag själv gjorde den iakttagelsen redan innan jag läst vittnesmålen.
2. Osanning. Ingen har "knockats", alltså finns inget "efter knockningen" i det här fallet.
3. Läs förhöret - ASAP Rocky med entourage var nyanlända och visste inte vilket nummer de skulle ringa. (uttal från ASAP Rocky - s. 383, FUP)
4. Nej eftersom bägge försatt sig i riskfyllda situationer.
Tänk dig att du själv påstridigt följer efter tre män som är nästan dubbelt så stora som dig. Du fortsätter följa efter trots att du blir tillsagd 10 ggr att lämna dem ifred. Du förstår inte vad de säger men fortsätter följa efter dem. Att påstå att detta inte är ett riskfyllt beteende är så verklighetsfrånvänt att det inte är värt att bemöta.
Citera
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Tror du han gör det för att det är en kändis eller för att fallet blev känt och väldigt uppmärksammat så att han inte kan undvika det?

För att vinna röster såklart. När har du sett en president gå ut angående ett misshandelfall? Om det är allvarligare brott men misshandel? Nae... Då är det bara att fiska röster.
Citera
Medlem
Fupen - den består av 2 filer.

Hittar inte inlägget med båda dockdroidlänkarna - fanns även en tredje länk, det kanske var åtalet?

Någon som har länk till inlägget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Tack, det var en synnerligen rimlig analys, tillsammans med någon som skrev att Team Trump fiskar efter svarta röster med detta fall vilket också är väldigt rimligt.

Håller inte med.

Jag kände att detta var fel långt innan Kardashian och Kanye West uttalade sig om fallet.

Att ni tror att alla människor världen över som tycker detta är fel gör det enbart för att upphöja ASAP Rocky till någon slags 2pac måste ju vara bra lättlurade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in