2019-07-26, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ok. Jo, det resonemanget kan man såklart föra, men det känns inte direkt seriöst.
Fast jo. Invandringspolitik kan vara bra om man inte tar hit inkompetenta människor med dåliga värderingar. Och istället ta hit folk som bidrar till samhället istället för att förstöra och trakassera människor ute på stan.
Senast redigerad av Jen1n1 2019-07-26 kl. 01:31.
Citera
2019-07-26, 01:29
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ok. Jo, det resonemanget kan man såklart föra, men det känns inte direkt seriöst.

Det är du som inte är seriös... Och det jävliga är att du vet vad jag snackar om, men låtsas som om allt vore frid och fröjd. Känn dig inte allt för träffad nu, ditt nyttiga spektakel.
Citera
2019-07-26, 01:30
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De gjorde inte ens drogtester på honom så det är visat att de är slappa.

Det handlar inte om slapphet, det borde inte finnas några som helst tvivel om att staten gör allt den kan för att undvika lagföra regeringens utvalda folk.
Citera
2019-07-26, 01:30
Medlem
Ahryas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Kan ngn länka till FUP?

Eller ännu hellre, kan admin lägga i trådstarten.

https://www.docdroid.net/z0hv0yQ/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-98.pdf
Citera
2019-07-26, 01:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Det känns ganska uppenbart vilka fördomar du har, öppna ögonen!

Mustafa som påstår sig vara afghansk medborgare knivskär någon 2015 och för det så får han åka hem efter sex timmar. Uppenbarligen finns där ingen flyktrisk.

Mustafa är uppenbarligen livsstilskriminell men stat o rättsväsende låter honom stanna o promenera runt o trakassera kvinnor o andra.

Rocky affären upprör därför staten inte skyddar sina skattebetalare o anstränger sig för att skapa ett tryggt samhälle.

Staten har ett ansvar för att Mustafa går omkring på Stockholms gator, men det har också landets agendasättande journalister o kulturarbetare som drivit populistiska politiker till beslutet att 9000 ikke asylklassade unga män fått stanna.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Hör det till vanligheterna att polisen drogtestar brottsoffer?

Han var en förövare som startade attackerna och han har flera domar mot sig för misshandel och narkotikabrott. Självklart borde han ha drogtestats.
Citera
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Regeringen ska göra det därför att det rasistiska rättsväsendet inte klarar av att behandla ASAP Rocky med entourage rättvist. Det har ingenting med dina hittepå situationer att göra, utan handlar uteslutande om denna unika situation där någon som endast använt självförsvar står åtalad. Han har inte gjort något fel, och lagarna har rättsvidrigt vantolkats emot honom och entouraget.

Väldigt bra sagt. Om du går o muckar med en livvakt till en kändis o blir knuffad OCH INTE GÅR DIN VÄG kan du inte förvänta dig att saker går bra. Jag menar, hade det varit i USA o Rockys entourage inte agerat så hade Rocky varit guned down along time ago. Tyckte nästan de var överdrivet ödmjuka... Hur mkt ska de behöva tåla liksom?
Citera
2019-07-26, 01:32
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Han ska agera så att responsen står i proportion till angreppet/hotet. Något han uppenbarligen inte gör. En person som ligger ner och har flera personer över sig utgör inte hot nog för att motta slag och sparkar. Jag är ganska säker på att även rätten kommer dra den slutsatsen.

Jag tror att rätten kommer att resonera som du skriver.

Men rent moraliskt är jag väldigt kluven. Å ena sidan var det väldigt mycket våld om afganen var obeväpnad. Man kan iofs tycka att han förtjänade ett kok stryk, men skärskadorna var lite väl mycket. Å andra sidan kanske det inte ens var tillräckligt med våld om afganen halar fram en kniv i fel ögonblick.

Som lagen ser ut kan man inte agera som om man riskerar att bli nedknivad i varje ögonblick. Men i verkligheten är det ibland så. Och just den här afganen har bevisligen lätt för att hala fram en kniv. Dessutom uppträder han extremt konstigt.

Hade jag varit i samma situation hade jag velat ta mig därifrån. Men vad gör man om man blir förföljd? Man vill ju absolut inte vända ryggen till afganen. Och hamnar man i ett läge där man måste freda sig, då kan man inte börja tuppfäktas och sedan eskalera långsamt. Då riskerar man en kniv i magen.

Jag säger inte att våldet var uppenbart ursäktligt. Men det är en väldigt knivig bedömning.
Citera
Avslutad
Citat:

Nej, det ska de inte.hade motanmälan kommit omgående så var det skillnad
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
De gjorde inte ens drogtester på honom så det är visat att de är slappa.

Du tror inte man hade hittat vapen på honom även om man inte sökte honom djupgående med gummihandskar i analen?

Han hade rätt åtsittande kläder i form av vanliga jeans och en vit tröja, han hade inte lyckats gömma ett vapen, för övrigt så är det inget vittnesmål som nämner att han skulle ha haft ett vapen.
Citera
2019-07-26, 01:34
Medlem
lm5711s avatar
Citat:

Kommer det in en snubbe som åkt på ett kok stryk så ligger det väldigt nära till hands att misstänka att även han delat ut sin beskärda del av våld. Dvs han är inte bara ett brottsoffer.
Citera
2019-07-26, 01:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du tror inte man hade hittat vapen på honom även om man inte sökte honom djupgående med gummihandskar i analen?

Han hade rätt åtsittande kläder i form av vanliga jeans och en vit tröja, han hade inte lyckats gömma ett vapen, för övrigt så är det inget vittnesmål som nämner att han skulle ha haft ett vapen.

Mer sannolikt att han slängde iväg kniven än att han stoppade upp den i analen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in