2019-07-25, 23:44
Medlem
Men om vi vänder på det, är det fritt fram och följa efter vem som helst trots att man blir ombedd att sluta ett flertal gånger? När begår du ett brott?
Citera
2019-07-25, 23:45
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Trumpen är så mycket mer människa än sina företrädare. Dessutom har han fullständigt rätt i vad Sverige BORDE fokusera på rörande kriminalitet.

Sverige är en rättsstat, Löven kan inte göra något åt det. ASAP ska ha sitt straff om han är skyldig.

Sen att det blir sila mygg och svälja elefanter över det hela när andra saker knappt ens leder till åtal.

Hoppas alla inblandade får utvisning från landet. Vi kan ju börja där. Så är vi en knuff i rätt riktning vad som borde göras och fokuseras med gällande kriminella som inte är födda i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Men om vi vänder på det, är det fritt fram och följa efter vem som helst trots att man blir ombedd att sluta ett flertal gånger? När begår du ett brott?

När man tar lagen i egna händer.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Nu jävlar brakar helvetet lös. Komigen Trump jag ber på mina bara knän invadera oss och ta över makten från Löfven, sedan skicka ut varenda arab!

Det är förmodligen att hoppas för mycket men det skulle vara underbart om USA kunde kasta ut den här regeringen som saknar demokratisk legitimitet.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Om det är brott som Ofredande du vill "frihetsberöva" för kommer nog dom där ställena bli fulla på 2 dagar.

OK. Men då måste "jourdomstols-åtal" vara väckt inom 1 vecka, eftersom du bara få ha en person häktad på skälig misstanke i 1 vecka

Grundplåten i mitt förslag är att allt ska gå så fort som det bara är möjligt.

Sen tycker jag även vi ska ta bort mycket av straffrabatter, och skärpa straffen - särskilt för återfallsförbrytare.

Folk som ofredar titt som tätt kommer alltså att få sitta inne längre och längre tid, vilket minskar åklagarens jobb i längden.

Afganen i detta fallet är ett bra exempel på nån som fortfarande borde sitta inne för det han redan tidigare hittat på. Då hade han inte kunnat ofreda Rocky.
Citera
2019-07-25, 23:46
Medlem
Citat:

Självklart inte.
Det ger en dock inte rätt att när personer är bortkastad ställa sig och sparka på personen. Framförallt inte med tre-fyra pers.
Citera
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det har Trump förvisso rätt i.

MEN, det här är bara röstfiske bland dom svarta i USA. Trump kunde inte bry sig mindre om vare sig negrer eller Sweden och good friend Lofven.

Jag instämmer i ditt första påstående. I övrigt undrar jag hur det ser ut i hjärnkontoret..
Citera
Medlem
Citat:
Herregud det är bara i Sverige det fungerar så här, i vilket annat land som helst hade det klassats som självförsvar. Aggresiva araber som jagar än det fattar väl vem som helst förutom svenska rättsväsendet som är ett stort skämt, arabpojken förtjänade all stryck han fick och sedan är han även en ensamkommande unge som flydde ''krig'' men är redan straffad för 4 brott på 3 år, däribland knivrån .
Citera
2019-07-25, 23:47
Medlem
Detta är ett jävla dräparslag emot etablissemanget.

Trump är real och säger som det är.

Jag tror dom har panik just nu.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Nu jävlar brakar helvetet lös. Komigen Trump jag ber på mina bara knän invadera oss och ta över makten från Löfven, sedan skicka ut varenda arab!

Jag vore den förste att förråda staten och göra oss till den 51a delstaten istället.
Citera
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det här är rätt starka ord:
Give A$AP Rocky his FREEDOM. We do so much for Sweden but it doesn’t seem to work the other way around. Sweden should focus on its real crime problem! #FreeRocky
USA gör så mycket för oss men vi sviker dem, det är rätt tuffa ord som kan betyda något mer.

Det är sånt här klarspråk som måste fram för att saker och ting ska ske. Sverige har sedan länge slutat ställa sig på de icke-förövarnas sida, det är exakt det Trump påpekar. USAs nuvarande president kan mycket väl bli den som leder den här revolutionen som nu kokar i grodlandet. Ett militärt ingrepp för att sätta oss på plats och frita rapguden med entourage, och sen kan Lövfen, Wallenberg o co stå där och gråta krokodiltårar över att de inte fick använda lagen för att uttrycka sina rasistiska åsikter.
Upp till kamp!
Citera
2019-07-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det här är rätt starka ord:
Give A$AP Rocky his FREEDOM. We do so much for Sweden but it doesn’t seem to work the other way around. Sweden should focus on its real crime problem! #FreeRocky

USA gör så mycket för oss men vi sviker dem, det är rätt tuffa ord som kan betyda något mer.

Det räcker med att Trump kräver visakrav för inresa till USA för svenskar för att Löfven skall skita på sig.
Citera
2019-07-25, 23:49
Medlem
Troians avatar
Citat:

Kanske ofredande eller nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in