2019-07-25, 20:01
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag litar mer på polisens rekonstruktion än på någon på flashback som citerar någon på TV4.

Nån som orkar kolla alla tidsstämplar som redovisas i FUPen?
Citera
2019-07-25, 20:02
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Då kan det nog vara en fördel att ”ASAP” även har erfarenhet av både häkten och fängelse på hemmaplan. Jag tror inte att en jämförelse därvidlag kommer att missgynna Sverige.
Skicka honom till Iran eller USA för att avtjäna sitt straff. Är det bara jag som inte förstår varför Rocky får särbehandling i svensk fängelse och får bättre mat än svenska pensionärer på sjukhem?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han har fått allt serverad på ett silverfat. Skulle gärna vilja veta varför han gick fram mot gänget från första början. Livvakten med rätta uppfattar han som ett hot och föser honom bort från Rocky.

Min gissning hög som ett hus, vet mycket väl vem Rocky är. Försöker sig på att sälja droger. Rocky och hans gäng om de använder droger har klart detta redan fixat. Afghanen försöker dock gång på gång. Lurar går sönder och ja resten är historia.

Ja han uppträde inte direkt som ett fan även om han kan ha känt igen ASAP, så drogförsäljning låter klart mer rimligt och han gillade kanske inte att få nobben.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Då kan det nog vara en fördel att ”ASAP” även har erfarenhet av både häkten och fängelse på hemmaplan. Jag tror inte att en jämförelse därvidlag kommer att missgynna Sverige.

Gissar att Rocky kan hålla sig för skratt hur bra häktescellen än var inredd.
Citera
2019-07-25, 20:03
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Nån som orkar kolla alla tidsstämplar som redovisas i FUPen?
Jag tittade på deras karta och där framgår det att det är 7 minuter. Någon annan uppgift jag läst säger 5 minuter men tidsstämplarna på kartan får jag till 7 minuter.
Citera
2019-07-25, 20:04
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Det du beskriver är inte alls svårt att förstår. Man behöver inte hålla armarna med insidorna utåt utan det räcker att du håller armarna med tummarna mot dig så kan en flaska orsaka de här skadorna.

Ja exakt. Om det är man själv som håller i flaskan...

Är det någon annan som håller i flaskan får det anses högst misstänksamt att inga skärskador har förekommit på den del av armen som var riktad utåt från kroppen, utan enbart på de delar (på båda armar) som varit riktade inåt mot kroppen.
Citera
2019-07-25, 20:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kan du länka det? Jag har läst i svensk media att han är ostraffad.

Han är ostraffad i Sverige, det är väl det som media går på.
Citera
2019-07-25, 20:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Skicka honom till Iran eller USA för att avtjäna sitt straff. Är det bara jag som inte förstår varför Rocky får särbehandling i svensk fängelse och får bättre mat än svenska pensionärer på sjukhem?

Det finns en positiv särbehandling, ja.
Citera
2019-07-25, 20:06
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeHazaren
Jag hittade lite smågrejer på honom, misshandel av tjej, strypt någon annan tjej, hans vän våldtäckte någon osv. Han verkar ha skött sig bra jämfört med många andra artister.
Rocky satt inne på Rikers samtidigt som artisten Casanova. För vad vet jag inte, inte heller om han klarade sig undan utan åtal eller om han vart friad. Vet bara att dom satt tillsammans i NY.
Citera
2019-07-25, 20:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Hmm, det luktar surt det här. Ta en titt på bilderna på sidan 21-23 i FUP. Min beskrivning verkar stämma perfekt. Glaskrosset återfanns därifrån Rocky kastade honom, och inget glas återfanns på platsen där afghanen landade eller påträffades.

Dock var det 2 flaskor de bar på sig, och vad som hänt med den andra går så klart att spekulera i. Märkligt att inget annat glaskross påträffats dock.

Något jag noterade på bilderna på de ihopsydda skärskadorna på sida 178 och framåt är att de tycks vara på innersidorna av underarmarna. Alltså sidan som är mot kroppen när man har armarna i kors. Afghanen säger själv att han har hållit upp armarna för att skydda sig mot att de försökt sticka honom med glas i ansiktet.

Försök själv att hålla fram dina underarmar med insidan utåt (alltså med tummarna utåt). Det är en VÄLDIGT obekväm position. Försvarar man sig så har man ju insidan mot sig, och yttersidorna utåt. Man "vänder" inte armarna så att man får handflatan utåt.

Såren verkar alltså inte direkt förenliga med hans historia. Mer troligt hade varit om de tog tag i hans arm, drog ut den och skar, då innerarmen annars bör vara väldigt ihoptryckt mot kroppen. Det är dock ingen berättelse afghanen uppger, och det känns som något väldigt märkligt att göra.

Skulle man av någon märklig anledning få för sig att skära sig själv dock... Ja, då är ju just innerdelen av armen den närmsta plats att skära sig med hjälp av motsatt hand.

Det är absolut inte konstigt att hålla upp händerna så att du har handflatorna utåt och därmed innersidan av armarna lika så för att skydda dig, hade det bara varit på utsidan så hade jag tyckt att det var suspekt men när du skyddar ansiktet så tenderar du att sätta upp handflatorna utåt
Citera
2019-07-25, 20:10
Medlem
FreeHazarens avatar
Citat:
Han själv sa "20-25 minuter". Det är verkligen en helt annan tid än 5-7 minuter (som då inkluderar även misshandeln och när de avviker på platsen).

Det verkar som kastet skedde runt 50 meter från MAX. Kolla Google maps efter MAX och Sveavägen och korsningen Apelbergsgatan. Kastet skedde inne gränden. Lär ha gått fort om det handlar om 50-100 meter. Och om man gömmer glasflaska i ärmen, då vill man slåss? Men först samlar man på sig filmbevis på att verka vara oskyldig.

Min tes som jag sagt innan, är att man lockade till Elvis, han var utvald till en fight innan han ens visste om att det skulle hända.
Citera
2019-07-25, 20:11
Medlem
Playmaker1s avatar
Säkert fler som kommenterat samma sak men det syns väldigt tydligt att det är afghanen som kastar sina hörlurar i huvudet på livvakten. Ett direkt anfall.
Idioten försöker sen tigga till sig pengar för att han hade sönder sina egna hörlurar (antagligen har han rånat stulit dom av någon innan).

Det kommer hit världsartister och blir attackerade av ”ensamkommande män”
Tydligen förbjudet att försvara sig mot våldsamma flyktingar.
ASAP och Co blir Häktade, åtalade....
Jag skäms över Sverige. Pinsamt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in