2019-07-25, 13:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hon förhörs i nära anslutning till händelsen så tyvärr är det nog ett fall av akut PK-sjuka vilket är svårbegripligt för normala människor.
Naturligtvis måste man uppge ett så ärligt signalement som möjligt annars kan man faktiskt själv bli åtalad för brott, att försvåra en polisutredning.

Absolut, men jag påpekar bara att killen har ett ansikte som tyvärr lider av total avsaknad av signalement, jag tittade ifoförsig bara snabbt på bilderna på honom men jag skulle ha svårt att minnas honom även om jag såg honom få stryk, men hon kan mycket väl lida av "PK sjuka" jag säger inte att det är omöjligt, jag ger bara ett annat alternativ
Citera
2019-07-25, 13:37
Medlem
Så här tror jag det ser ut för afghanens del, om det inte dyker upp något mer;

2018-05-25 – Ringa narkotikabrott – Solna TR B 3666-18

2017-11-23 Ringa narkotikabrott – Stockholms TR B 14680-17

2016-05-09 Åtalades för grov misshandel, dömdes för misshandel – Södertörns TR B 1683-15 (hovrätten fastställde)

2016-02-18 Åtalades för stöld, dömdes för snatteri – Stockholms TR B 2805-16
Citera
2019-07-25, 13:37
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Det finns värre fall där GM fick 14 dagar i fängelse. Han hade dessutom precis muckat från kåken och förekom på 31 ställen i belastningsregistret. Inte en chans att det här slutar i 8 månader som du påstod.
Jaså. Då kanske du kan hänvisa till den domen? Där flera gärningsmän tillsammans attackerar en ensam målsägande med sparkar, slag och flaskor medan målsäganden ligger ner.. och straffvärdet bedömdes vara fängelse 14 dagar.
Citera
2019-07-25, 13:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
"and we got them", sa de till varandra. Dumjävel.

Jag har inte sagt något om att det är ok att knivskära någon?

Kvinskära? Vad fan snackar du om? "Dumjävel"
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Alltså du menar att det finns för mycket bevis mot honom, vilket gör så att han inte kommer gå fri?

Eller menar du att det finns så mycket bevis som är för hans sida som advokaten kan presentera fram som gör att han kommer att gå fri?

Jag menar att ASAP lär få sitta i ett par månader åtminstone, dock så är jag nyfiken på vem den där "Harlem" är då denne har använt sig av ett vapen i form av en glasflaska (detta är bekräftat från bägge parter)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De gjorde den korrekta bedömningen att detta var en livsfarlig person som mycket väl kun de ha kniv som han många gånger haft förut och använt för att skära upp folk med.

(FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019

Skitsamma om det visar sig att han haft kniv tidigare, det är inte relevant (Observera att detta inte är en åsikt utan vad juridiken säger). Man utgår från vad de uppfattat i den aktuella situationen. Om de vetat om att han tidigare haft kniv är det en annan femma, men det bedömer jag som osannolikt.
Citera
2019-07-25, 13:39
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Har själv stött på en person som har exakt samma personlighetstyp.

Knarkare givetvis som är helt instabil.

Jag satt och prata med en tjej varvid han kom och sa att hon var hans flickvän och jag fick inte prata med henne.

Jag garva och han skulle slåss direkt så vi veva lite emot varandra.

Eftersom han var kort och värdelös så drar snubben fram en butterfly kniv men tog tag i hans handled och vred kniven ur handen på fanskapet.

Den här människan gav inte upp då heller man märkte att enda sättet var att göra honom medvetslös.

Drog ner han på backen och satte mig över honom, sen fick jag resa mig och dra därifrån han gav sig inte, vad ska man göra emot en sån person? Döda honom?

Dom är helt störda och hjärnan fungerar inte normalt.
Man ska vända ryggen till och springa därifrån ändå tills man känner kniven penetrera ens rygg. Då ska man vrida kniven ur handen på honom igen och fortsätta försöka ta sig därifån så gott det går med punkterade inälvor. Rinse and repeat. Man kan såklart också plocka upp mobilen och ringa 112, allt medan man tar emot upprepade knivhugg. Det är vad rådande rättspraxis säger. Welcome to clown world.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Har skummat FUP:en. Tror inte det blir svårt för åklagaren att visa att det skett tillsammans och i samförstånd samt att ASAP:s uppsåt omfattat allt våld. Finns bl.a. en bild där ASAP ser ut att hålla i en flaska.

Finns det fingeravtryck från någon ur Rockys gäng som kan knytas till de krossade flaskorna på platsen?
Citera
Medlem
Är det inte märkligt att Aftonbladet använder rubriken "han attackerades av stjärnan" och sedan skriver Aftonbladet själva att det var mannen själv som utdelade det första slaget. Vem är det då som attackerat vem?
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Lite ot fråga, men iakttar ASAP:s sällskaps solkiga gympaklädsel då de går ut från Grand Hotel i fupen. Får man se sådär "nedklädd" ut på Grand Hotel?
Bara dylika rock-och rapstjärnor va?

Jag tycker att de flesta är så vansinnigt uppklädda på Grand Hotel. Lite olika beroende på årstid och mängd folk som är där,
men senast för en vecka sen var jag där inne för att låna toa och kände mig så vansinnigt nedklädd med gympaskor, t-shirt, vardagsbyxor och solhatt bland typ ALLA snofsigt klädda med högklackat, exklusiva dresser, "dyrt klädda", kostymer etc. Många tjusigt klädda när det är mycket hotellgäster på sommaren.

Lågsäsong kan det vara mer avslappnat och det är ok att fika där, men jösses vad "nedklädd" jag kände mig nu.

Men är man "star" så är man.
Afghanen var mer välklädd än Rakim.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-25 kl. 13:43.
Citera
2019-07-25, 13:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Idiot, det vet man inte förrän efteråt.

Det finns absolut inget bevis för att de hotade med kniv varken innan, under eller efter Willams lyfte honom med bägge händerna kring halsen utanför Max.

Det finns ingen i FUP:en som påpekar kniv, det enda som påpekas är drogpåverkan men aldrig att kniv eller vapen användes eller visades från Afghanernas sida, däremot så pekas en viss "harlem" ut som skall ha använt glasflaska mot Afghanen som slängs i backen.
Citera
2019-07-25, 13:41
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Finns det fingeravtryck från någon ur Rockys gäng som kan knytas till de krossade flaskorna på platsen?
Nej. Men bilder som visar att det inte fanns något krossat glas före incidenten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in