Citat:
Ursprungligen postat av
Studsboll
Det blev en rejäl multikultikrock när en amerikansk ghettoneger som uppnått internationellt kändisskap mötte de hitresta berikarna från kaosfolket i Afghanistan! Oavsett om Herr Rocky blir dömd eller frias kommer det få följder för den berömda sverigebilden: uppståndelsen har global påverkan på uppfattningen hur Sverige fungerar. Om han blir dömd sänder det signalen att i Sverige får man inte försvara sig från aggressiva afghaner som styker runt för att mucka gräl med turister och blir han friad framstår Sverige som en bananrepublik där man kan bli inlåst länge och väl för att sedan bli släppt och erhålla ett enormt skadestånd. Personligen hoppas jag på ett friande, ty dels anser jag att dylika afghaner inte ska få komma undan med sin kaossökande mentalitet och dels vore det härligt pinsamt för ett rättssystem som prioriterar att åtala för småsaker men som låter kaosfolket och hitresta kriminella som våldtar och stjäl att härja fritt.
Din analys är på en 12-åringa nivå; "Dumma Sverige man får ju inte göra någonting!".
Klart man får försvara sig. Vi har något som kallas för nödvärnsrätt som är en väldigt etablerad men rättssäker praxis där åklagaren ska motbevisa den tilltalades påstående om nödvärnsrätt.
Men... Som alla med IQ över sin skostorlek borde inse går inte den här rätten hur långt som helst. Den innebär att man får med våld freda sig från brottsliga angrepp (typ misshandel) men inte att fortsätta utöva våld på någon som ligger ner och med tillhyggen (om det inte krävs).
Det är ju tur att detta gäller även när det är "kaosafghaner" som fått stryk. Skulle domstolarna göra individuella bedömningar av den skadades status i allmänhet skulle ju knappast "white-trash-internet-low-lifes" som du själv heller ha rätt till skydd av lagen den dagen någon spöar skiten ur dig.
Jag har inte läst ett enda nyanserat inlägg i den här patetiska tråden. Snarare bevisar allt som skrivs här att det verkligen är samhällets bottenskrap med total avsaknad av logisk tankeformåga som debatterar på det här forumet.
Sverige är ett extremt rättssäkert land med hög integritet på rättssäkerheten. Spöar A skiten ur B blir det konsekvenser oavsett vem A och B är. Sen är det självklart så att den tilltalade aldrig någonsin hade återvänt till Sverige för en rättegång och då krävs några veckors häktning. Vad är problemet?