2019-07-23, 13:18
Medlem
Hej!

Jag behöver hjälp, är inte kunnig alls gällande det här😮
Jag har fått en bänk diskmaskin, och nu är min fråga om jag kan koppla den själv, och vad jag i såna fall behöver, eller måste jag kontakta någon för installation?

Oerhört tacksam för svar!
BIFOGAD BILD I LÄNK
Mvh Jeanette
https://www.imageshack.us/user/jeanette.samuelsson
Citera
2019-07-23, 13:22
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jsamue
Hej!

Jag har fått en bänk diskmaskin, och nu är min fråga om jag kan koppla den själv, och vad jag i såna fall behöver, eller måste jag kontakta någon för installation?

BIFOGAD BILD I LÄNK
Mvh Jeanette
Vad du behöver är en karl som fixar det åt dig.
Kvinnor lyckas aldrig med sånt här, det övergår ert intellekt.

Vad har du fått med bänkdiskmaskinen? Ingår det några slangar, eller måste du koppla in allt själv? (In/utlopp, ström?)
Citera
2019-07-23, 13:25
Medlem
Väldigt kul, haha.
Har en karl, men jag är den händige. Dock behöver jag svar på min fråga.
Det ingår slangar ja, frågan är hur jag enklast kopplar.
Citera
2019-07-23, 13:26
Medlem
Tripportreats avatar
Det finns en bra regel när det gäller elinstallationer, måste du fråga så ska du inte göra det själv.

Antingen konattar du en elektriker eller kollar runt i din bekantskapskrets om det finns någon kunnig.

//Tripportreat
Citera
2019-07-23, 13:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Vad har du fått med bänkdiskmaskinen? Ingår det några slangar, eller måste du koppla in allt själv? (In/utlopp, ström?)
Love u buddy!
Citat:
Väldigt kul, haha.
Har en karl, men jag är den händige. Dock behöver jag svar på min fråga.
Det ingår slangar ja, frågan är hur jag enklast kopplar.
Om du nu är den händiga i förhållandet så borde du veta hur man kopplar in en bänkdiskmaskin.
Kvinna, bliv vid din läst.
Citera
2019-07-23, 13:31
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Hej!

BIFOGAD BILD I LÄNK
Mvh Jeanette

Gammal anslutning. Men ta med bilden till en vvs-firma så har de rätt bussning. Inga problem att göra själv. Men köp en rulle gängtejp för tätning också för säkerhets skull . (Eller lin om du hellre vill)
Citera
2019-07-23, 13:31
Medlem
Strongmanx2s avatar
Du behöver ett strömuttag samt rätt koppling för att kunna koppla vattenslangen till blandaren på bild, vilken koppling kan jag ej se på bilden.
Utöver detta så är det även en utloppslang från diskmaskinen vilket du trycker ner i vasken smidigast.

Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Det finns en bra regel när det gäller elinstallationer, måste du fråga så ska du inte göra det själv.

Antingen konattar du en elektriker eller kollar runt i din bekantskapskrets om det finns någon kunnig.

//Tripportreat

Nu handlar det ju dock inte om elektronik utan mer vvs.
Citera
2019-07-23, 13:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Det du ser på bilden, där kopplar du slangen som tillför vatten till maskinen.
Sen har du en slang som för ut diskvattnet, den fäster du i diskhon så slaskvattnet kan rinna bort.
Elsladden trycker du in i eluttaget.
Citera
2019-07-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat

//Tripportreat

Elinstallation?
På en bänkdiskmaskin?

Har aldrig stött på en bänkdiskmaskin som kräver fast installation. Om du med "elinstallation" menar att man stoppar stickkontakten i väggen (dvs sladd i uttag) vill jag tillägga att om man inte förstår hur man gör detta är det inte en elektriker man behöver ringa utan sjukvården.
Citera
2019-07-23, 13:55
Medlem
Det du har är en gammal anslutning för diskmaskin.
Har för mig du behöver en omvandlare som kopplas mellan slangen o avstängningskranen
Citera
2019-07-23, 13:56
Medlem
Tänk på att många av dom gamla kopplingarna går på varmvatten..dagens maskiner tåler inte det så länge
Citera
2019-07-23, 14:08
Medlem
Om jag vore du skulle jag kolla om du har någon lämplig granne som kan hjälpa dig med installation. El är inte att leka med som kvinna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in