2019-07-11, 16:54
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Won på väg bort troligen. Antagligen vill han smyga ut bakvägen innan han blir anmäld för bedrägeri och trolöshet mot huvudman. Hur långt skyddar en ansvarsbefrielse rent juridiskt? Det kan ju inte fria styrelsen från brottsliga handlingar väl?
Problemet är ju att reda ut om det begåtts lagvidriga handlingar, eller inte. Det kan komma att ta åratal att komma fram till ett resultat och har inte ett uppenbart bedrägeri genomförts är det inte önskvärt med en sådan process.
Citera
2019-07-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Problemet är ju att reda ut om det begåtts lagvidriga handlingar, eller inte. Det kan komma att ta åratal att komma fram till ett resultat och har inte ett uppenbart bedrägeri genomförts är det inte önskvärt med en sådan process.
Säkert. Men lögnen om Cevahir finns ju svart på vitt. Finns säkert caches på Wons krönikor om bigbig, Messi, make lots of money osv.

Detta företag är kört. Tekniken har sprungit ifrån. Vem f-n vill sitta och använda specialpapper? Där Anoto en gång hade chansen var ledningen i företaget för inkompetent för att kapitalisera på det.
Det ärligaste nu vore att erkänna att man misslyckats och lägga ner och be aktieägarna om ursäkt.

Istället hittar man på helt nya användningsområden, startar om på nytt, ska det krävas ytterligare 3 miljarder i investerade pengar innan Anoto sparkas ut från börsen? Aktieägarna borde åtminstone kräva en representant i styrelsen för vidare investeringar, men icke.
Citera
2019-07-17, 11:25
Medlem
Nu börjar det bli bråttom med NE, en till dålig rapport på väg in. Början på nästa vecka, en kapitaltillskjutning på kurs 60 öre?
Citera
2019-07-17, 11:59
Medlem
morkfromorks avatar
har de släppt nån info alls sedan förra rapporten, jag hittar inget iallafall
Citera
2019-07-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
har de släppt nån info alls sedan förra rapporten, jag hittar inget iallafall
nope. I princip inget släppt på ett år förutom rapporter. Det går bra nu ......
Citera
2019-07-17, 14:02
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
nope. I princip inget släppt på ett år förutom rapporter. Det går bra nu ......

Mmm....Anoto blev öresaktie idag igen, är det nu resan mot nollpunkten börjar närma sig sitt slut?

Ska jag sälja av det som är kvar av mitt innehav och köpa en kasse pilsner istället?

Någon mer här inne som förlorat pengar på Anoto?
Citera
2019-07-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Mmm....Anoto blev öresaktie idag igen, är det nu resan mot nollpunkten börjar närma sig sitt slut?

Ska jag sälja av det som är kvar av mitt innehav och köpa en kasse pilsner istället?

Inte mycket kvar att förlora då. Lika bra att sitta ut och se skådespelet till slut. Ja jag har förlorat en del pengar på Steins och Wons lögner.
Citera
2019-07-17, 19:49
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

Gör det. Sälj skiten, öppna ett nytt konto och köp något riktigt trökigt för pengarna, typ Axfood eller Investor. Sen på ålderns höst så kan du visa barnbarnen din SCA-aktie och berätta historien om Anoto.
Citera
2019-07-17, 19:59
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Gör det. Sälj skiten, öppna ett nytt konto och köp något riktigt trökigt för pengarna, typ Axfood eller Investor. Sen på ålderns höst så kan du visa barnbarnen din SCA-aktie och berätta historien om Anoto.

Kommer ångra bittert om jag inte säljer nu!
Citera
2019-07-18, 10:24
Medlem
En penna som är typ lika eftertraktad som en iPod 🥂 grattis
Citera
2019-07-22, 20:40
Medlem
När är nästa datum att se fram emot? NE borde vara nära.

Var är alienfin?
Citera
2019-07-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluefoxen
En penna som är typ lika eftertraktad som en iPod 🥂 grattis

Nja, en iPod har jag ingen nytta av. Däremot har min fru lite plantor och blommor som kan bli lite tunga och behöva bindas upp så jag hade kunnat ta ett gäng pennor och trycka ner en bit i jorden för att stötta upp.

Alltså, pennan i sig och teknologin är det inget fel på. För 20 år sedan hade det säkert varigt fräsigt att scanna in texter och signaturer men i dagsläget är det egentligen en funktion det inte finns behov för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in