2019-07-22, 16:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Ilhan Omar håller ett långt tal mot rasism och att USA skall vara en demokrati som inte bara skall styras av en grupp av människor utan av alla och du tolkar det som rasistiskt. Du väljer att ta en mening ur sitt sammanhang och göra en annan tolkning i orden än vad hennes budskap var. Det är du som inte förmår att vara objektiv här.

Som du kan läsa i tråden 'President Trump vs. Robert Mueller' så försvarade jag Trump mot de falska anklagelserna att han hade konspirerat med Ryssland för att stjäla presidentvalet 2016. Jag postade kanske upp mot 50 inlägg där som försvarade Trump, och mitt sista inlägg där är också det som avslutar hela tråden. Så jag har inget problem att försvara Trump, men jag tänker inte försvara hans lögner eller rasism. Att markera mot lögner och rasism är endast splittrande för de som vill behålla dessa lögner och denna rasism.

The Big Truth kommer att vinna över The Big Lie. =)

Trumps egen advokat sa redan 1990 att "Donald is a believer in the big-lie theory. If you say something again and again, people will believe you". Detta är en strategi myntad av Joseph Goebbels.
https://medium.com/stories-ive-been-meaning-to-tell-you/the-big-lie-a490c3b441f8

Precis som du själv gör i fallet Trump. Förstår du inte hur din partiskhet lyser som en stjärna i frågan?
Citera
2019-07-22, 16:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
"This is not going to be the country of white people."

Klart det inte är. Allt hon säger är att det inte skall vara ett land bara för vita. Du är säkert sådan som tycker "black lives matter" är rasistiskt också.

"This is not going to be the country of black people."

Hade det varit fint om Trump sade så? Du kan sluta hyckla och svara ärligt.
Citera
2019-07-22, 16:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det jag sa var att hennes tal handlar om att USAs demokrati inte BARA skall representeras av en grupp, utan av alla. Det är precis vad hennes långa tal handlade om. Hon talade mot rasism, och Trumps anhängare vill se det som rasism.

Och när du säger "Broderdonut la till ordet bara när han skrev Omars citat" så är det en lögn. Detta var hur jag korrekt citerade Ilhan Omar.

Trump har inspirerats av Goebbles att ljuga systematiskt i propaganda syfte. Och hans anhängare har lärt sig av Trump att göra detsamma.
https://www.youtube.com/watch?v=npx9pDspkRM

AOC har inspirerats av Stalin. När vi ändå håller på med fantasier.
Citera
2019-07-22, 17:08
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll hur många som betraktas som vita I USA för att avgöra om hennes uttalande var rasistiskt eller inte. Precis som Draken55 så tar du en mening ur sitt sammanhang och tillskriver orden något annat än vad Ilhan Omar uttryckte i sitt tal. Ilhan Omar höll ett långt tal mot rasism och att USA skall vara en demokrati som inte bara skall styras av en grupp av människor utan av alla och du tolkar det som rasistiskt.

Men även om vi gör ett tanke-experiment och tolkar den meningen på egna meriter så stämmer det hon säger. Idag är det 60.7% som som är vita när vi räknar bort latinamerikaner. Och i framtiden så visar prognosen att de vita inte längre kommer att vara en majoritet i USA.

http://worldpopulationreview.com/countries/united-states-population/

Man kan tolka den enskilda meningen ur sitt sammanhang på olika sätt. Men i sitt sammanhang, där Ilhan Omar håller ett långt tal mot rasism och att USA är till för alla och inte bara en grupp, så finns det bara en rimlig tolkning.

Det är visande att vi redan 1990 visste att Trump såg det som en användbar propaganda-strategi att systematiskt upprepa lögner och att hans inspirationskälla var Nazisternas propagandaminister Joseph Goebbels. Kanske kan det också vara en väckarklocka för de trump anhängare som omedvetet sprider hans propagandisters lögner.
*ring ring*
https://truthout.org/articles/the-big-lie-how-trump-uses-classic-authoritarian-propaganda-techniques/

Talking point för dagen: koppla Trump till Nazism.

Upprepa ofta för att nöta in tanken. Precis som Goebbels gjorde.

Vad blir det imorgon?
Citera
2019-07-22, 18:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
"This is not going to be the country of black people."

Hade det varit fint om Trump sade så? Du kan sluta hyckla och svara ärligt.
Nej, det hade det inte, och om du inte förstår skillnaden borde du nog tänkta efter ordentligt. Svarta har aldrig kontrollerat USA så om någon säger sådär implicerar det någon sorts konspirationsteori om att svarta försöker ta över, underförstått att man måste trycka ned de svarta än mer än man gör idag.
Citera
2019-07-22, 19:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej, det hade det inte, och om du inte förstår skillnaden borde du nog tänkta efter ordentligt. Svarta har aldrig kontrollerat USA så om någon säger sådär implicerar det någon sorts konspirationsteori om att svarta försöker ta över, underförstått att man måste trycka ned de svarta än mer än man gör idag.

Haha skillnaden. Snart kommer väl harangen om att vita inte kan utsättas för rasism också? Du är helt bortkollrad och resonerar som identitetsvänstern.
Citera
2019-07-22, 19:11
Medlem
Det är kännt att flertalet av toppen av Barre's militär styre som begick massmord och etnisk rensning i Somalia stödd först av Sovjet sedan helt plötsligt byter sida och får stöd av USA, utbildade av CIA operativa avdelningar och med vapen från USA och piloter från Sydafrika sedan de startat inbörds kriget flydde till USA. Med tanke på vem marxist kommunisten Omars farsa egentligen är ger ju Trumpeten all anledning att skeppa tebax hela familjen till Somalia.

Kruxet för dem är att de kommer i så fall att göra allt för att undvika detta då Somaliland folket vill ställla alla i Barres militär styre för riksrätt och hänga dem i närmsta träd.

Omars farsa tydligen propaganda minister i Barres ultra marxisst leninistiska döds diktatur.
https://www.thegatewaypundit.com/201...-us-illegally/
Citera
2019-07-22, 19:15
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Text
Jag kan ju bara prata för mig själv men jag ser det som rasism.
Fast den är lite dold och är "självklar", av någon anledning.
Skulle en vit man säga så skulle det klassas som rasism, alltså det är fel rasism.

För mig är det mänskligt att vilja tillhöra en grupp, muslimer som Ilhan Omar är ofta just muslimer väldigt tydligt och definierar sig som det, är inte det rasism?
Jag är muslim, du är det inte, du är en vit man osv.

Lite rörigt men jag ser det som rasism oavsett, eller mänskligt rättare sagt.
Detta är mångkultur och vi kan kalla den för misslyckad med den logiken du har i ditt inlägg.

Människor är såhär och enklast är att dela upp folk i olika länder som man gjort.
Vi kommer uppenbarligen inte överens eller drar åt samma håll eller hur?
Lobotomi till alla människor?
Eller en operation vid födseln så alla människor på jorden blir nollställda, samt inte kan påverkas av föräldrar/samhälle.
Citera
2019-07-22, 19:40
Avstängd
Citat:
Haha skillnaden. Snart kommer väl harangen om att vita inte kan utsättas för rasism också? Du är helt bortkollrad och resonerar som identitetsvänstern.
I ett land där vita dominerar i maktpositioner som de gör i USA kan vita inte utsättas för rasism, i alla fall inte från statsmakten. Det är klart en enstaka vit person kan utsättas för en rasistiskt motiverad attack. I länder där vita i minoritet och inte har makten ändå kan de däremot göra det.

Du resonerar som vitmaktrörelsen.
Citera
2019-07-22, 19:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
I ett land där vita dominerar i maktpositioner som de gör i USA kan vita inte utsättas för rasism, i alla fall inte från statsmakten. Det är klart en enstaka vit person kan utsättas för en rasistiskt motiverad attack. I länder där vita i minoritet och inte har makten ändå kan de däremot göra det.

Du resonerar som vitmaktrörelsen.

And there we have it. Tack för att du klargjorde att du är en identitetssekterist och en knasboll på yttersta vänterflanken. De flesta i USA föraktar tomtar som du. Det är därför Trump rönt framgång med sin räd mot dessa antiamerikanska kvinnor.

I Sverige hade det dock gått annorlunda.
Citera
2019-07-22, 19:49
Avstängd
Citat:
And there we have it. Tack för att du klargjorde att du är en identitetssekterist och en knasboll på yttersta vänterflanken. De flesta i USA föraktar tomtar som du. Det är därför Trump rönt framgång med sin räd mot dessa antiamerikanska kvinnor.
Jag saknar argument från din sida, men det är bara vad man kan vänta från er högerextremister.
Citera
2019-07-22, 19:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag saknar argument från din sida, men det är bara vad man kan vänta från er högerextremister.

Jag behöver inga argument just nu, nöjer mig med konstaterandet att du resonerar som sektvänstern, vilket jag redan visste och du nu bekräftat.

Din definiton av rasism är härmed avklädd och exponerad. Du har ingen aning om vad rasism egentligen betyder och du använder ordet som en plattityd när det passar dina egna premisser.

Det är också därför du inte kunnat påvisa vad exakt som var rasistiskt i Trumps uttalande. Men försök gärna igen om du orkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in