Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
I dessa dagar av hysterisk identitetspolitik så är det väldigt viktigt i dessa kretsar, det är hårdvaluta.
Elizabeth Warren försökte sig ju på att posera som indian, det gick... sådär. Trump tog upp det många gånger, kallade henne hånfullt för "Pocahontas". Vilket även den gången ledde till en gråtfest om "rasism" i media. Men det slutade med att Elizabeth Warren har fått kraftig kritik från The Cherokee Nation & tack vare detta så har demsen försvagats i stater med indian-befolkning. Ett annat lyckat trick på sin tid.
Jag vill inte basera min uppfattning av en president vilka tricks han utför. Det är ingen cirkushund i rosa balettkjol vi talar om här. Det som är, och borde vara för alla, är att en president, en lands ledare, har förmåga att utföra sin politik. Det är en duktig politiker, oavsett om man håller med i sakfrågorna eller inte. Jag klappar inte händerna annat än åt en sån politiker som klarar av att utförligt förklara sin politik och hur den ska genomföras. Att säga att Mexiko ska betala för något är enbart löjligt. Imponeras inte av sådant.
Eller, jag får ändra mig, det kanske är en cirkushund vi talar om, och du tror ju eller verkar övertygad om att han ska vinna för han kan tricks. Och är det nog många som imponeras av såna här tricks så blir han nog vald. Det kan jag hålla med om. Men då är det ju inte längre politik det här frågan om, utan att följa john med förbundna ögon och vadd i öronen.