2019-07-19, 21:17
Medlem
truthwillouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Du kanske hade gjort det, men du är ingen rapgud superstar med ett tjog inbokade festivalspelningar i sommar. ASAP Rocky med entourage befann sig på en turné som han garanterat hade velat genomföra enligt schema. Du kan väl inte ha missat att artister främst får sina inkomster från livespelningar. Det är stora delar av ASAP Rockys årsinkomst som står på spel i det här målet. Tänkt dig själv att mista stora delar av inkomster från det feriejobb du jobbat så hårt på hela sommaren bara för att någon kommer fram och hotar dig och dina vänner.
Det här är en groteskt orättvis häktning, en maximal vantolkning av den s k lagen.

Jo jag förstår din poäng, men Sverige hade han ju garanterat dragit ifrån. Från Europa var väl lite långdraget, men att han skulle ha dragit från norden är väl inte alltför långsökt
Citera
2019-07-19, 21:19
Medlem
Haha.. Vilken rötmånadshistoria idiotlandet Sverige kokat ihop. När man inte trodde vi kunde sjunka längre ner i PK-träsket så öppnas en ny nivå av skit. Exakt ingen vågar ta ansvar.
Kommer åklagarenheten gå prideparaden? Är dom ens genuscertifierade?
Och det ständigt återkommande frågan.. Var är Afghan baaaaarnen?
Citera
2019-07-19, 21:21
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Du kanske hade gjort det, men du är ingen rapgud superstar med ett tjog inbokade festivalspelningar i sommar. ASAP Rocky med entourage befann sig på en turné som han garanterat hade velat genomföra enligt schema. Du kan väl inte ha missat att artister främst får sina inkomster från livespelningar. Det är stora delar av ASAP Rockys årsinkomst som står på spel i det här målet. Tänkt dig själv att mista stora delar av inkomster från det feriejobb du jobbat så hårt på hela sommaren bara för att någon kommer fram och hotar dig och dina vänner.
Det här är en groteskt orättvis häktning, en maximal vantolkning av den s k lagen.

Den här häktningen kommer inte att påverka hans ekonomi lika mycket som det skulle göra för en vanlig Svensson har jobb 7-4. Har ASAP svåra ekonomiska problem så skulle han ge fan i att slå den andre. Åker du som servicetekniker till USA och dra på någon där ett par smällar så inbilla dig inte att dom kommer att släppa dig så att du kan fly landet. Sverige vet hur det gick med Assange. Varför göra om den bravaden?
Citera
2019-07-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout

Om negern blir dömd kommer han att knullas i rumpan av den fredliga religionens anhängare, som kommer vilja sätta honom på plats.

För att spöat några hazariska shiamuslimer? Tafsade dessutom hazarerna på hijab förortsbrudarna eller var det några andra brudar?

Tror inte det finns många på våra anstalter som kommer försöka spöa Rocky för det som hände med hazarerna. Att det sedan kan bli bråk av andra anledningar är väl inte uteslutet.
Citera
2019-07-19, 21:23
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag är bekväm med att vi inte ändrar lagen bara för att den våldsamme före detta crackförsäljaren och fängelsekunden ASAP Rocky hade andra planer.

Tänk att en ”rappgud” som du felaktigt kallar Rakim inte ens kunde sälja ut halva Stadion.

#FailSaleRocky

Du tror att Jesus hade lyckats sälja ut en hel stadion på sin tid?
Stjärnor lyser som klarast när mörkret gjort sig påmind om ljusets betydelse.
De enda lagar som ska ändras är de som av åklagare genom vantolkning kan användas till att utöva maktmissbruk mot folkets hjältar! #FreeASAP

Citat:
Ursprungligen postat av a987
När du anklagar afghanerna för att ha begått brott, så bör du tänka på att du har sett en VIDEO, och att ordningen i videos kan ändras. Tex kan misshandeln i teorin ha skett först, och det gjorde afghanerna upprörda. Men det kan du säkert lätt utesluta, eller?

Hur som helst, släpp honom INNAN han dör i häktet!
Tänk vilken katastrof det hade varit. Tex att han kvävs av mat.

Jag har som många andra inte sett bara en video, utan flera. Händelseförloppet är ganska klarlagt både tidigare i denna tråden och av videos på youtube. Vissa pusselbitar saknas fortfarande men jag kan inte vara den ende som hört rykten om vad som hände innan ligistens luftfärd. Jag kommer inte skriva något här eftersom jag inte kan bekräfta vad jag hört.
Jag kan dock delge att det finns inga tvivel om att ASAP Rocky agerade 100% rätt och lagenligt ifall de uppgifter jag fått stämmer. Märk väl att åtalet bygger på videos som just råkar exkludera antagonistens konfliktupptrappning.
Citera
2019-07-19, 21:24
Medlem
truthwillouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
För att spöat några hazariska shiamuslimer? Tafsade dessutom hazarerna på hijab förortsbrudarna eller var det några andra brudar?

Tror inte det finns många på våra anstalter som kommer försöka spöa Rocky för det som hände med hazarerna. Att det sedan kan bli bråk av andra anledningar är väl inte uteslutet.

Haha inte för att han spöade afghanerna, utan snarare för att han är "stor rappare som inte ska tro att han är något."
Citera
2019-07-19, 21:25
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Vad ska Trump göra? Helt jävla sjukt att han ska "prata" med UD . Luktar nästan korruption om man släpper ASAP nu.

Trump får faktiskt respektera Sveriges lagar om utlänningar som begår brott. Att praxis är häktning pga rymningsrisken.

Man kan inte släppa honom bara sådär , han är en neger som alla andra häktade negrer i Sverige. Nu kommer han aldrig bli släppt förräns allt är färdigt.

Ska Trump "prata" med UD för att släppa en artist som misshandlar. Det går inte det är inte USA här. Det ska dom också veta.
Citera
Medlem
Netizens avatar
Au contraire: Ramberg: ”Man skulle inte häkta en svensk person för en vanlig misshandel”
Frågan är då vem en vanlig svensk person är. Är det en hazar med elvisfrisyr. Eller kanske en neger utan frisyr. Bara den icke-svenska judehoran Anne vet. Min Brusletto är norsk, den har inga fördomar mot judinnor.
Citera
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Jo jag förstår din poäng, men Sverige hade han ju garanterat dragit ifrån. Från Europa var väl lite långdraget, men att han skulle ha dragit från norden är väl inte alltför långsökt

Du kan själv kolla in hans turnéschema här: https://www.asapmob.com/tour/
Hans nästa spelning hade varit i Norge och han har en spelning i Finland i Augusti.
Citera
2019-07-19, 21:32
Medlem
både Trump och Kardassian är nu involverade själv hoppas jag Rappare tar varning från behandlingen för hellre en fängslad rappare än rapp i radion

Skulle inte förvåna mig ifall där finns knark med i bilden oxå och att det är det som drar ut på processen
Citera
2019-07-19, 21:32
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Den här häktningen kommer inte att påverka hans ekonomi lika mycket som det skulle göra för en vanlig Svensson har jobb 7-4. Har ASAP svåra ekonomiska problem så skulle han ge fan i att slå den andre. Åker du som servicetekniker till USA och dra på någon där ett par smällar så inbilla dig inte att dom kommer att släppa dig så att du kan fly landet. Sverige vet hur det gick med Assange. Varför göra om den bravaden?

ASAP Rocky har inte slagit någon.
Han har utdelat ett rättvisans kast; bjudit en våldsverkare utan gränser på en välbehövlig lufttur.
Du måste se ASAP Rocky som en säsongsarbetare. Alla säsongsarbetare som i vanliga fall är som mest arbetsaktiva under sommaren kommer påverkas rejält om de inte kan jobba just då.
Om man i en våldsam situation agerar med nödvärn i USA kommer man givetvis kunna lämna landet som man vill eftersom man där slipper åtal, så länge det inte (som detta fallet) handlar om ett politiskt åtal.
Jag tror inte heller Sverige har lärt sig något om Assangeaffären, utan tror att man fortfarande kan komma undan med att göra vad för politiska aktioner som helst oavsett hur rättsvidriga de är.
Citera
2019-07-19, 21:34
Bannlyst
Citat:
Du tror att Jesus hade lyckats sälja ut en hel stadion på sin tid?
Stjärnor lyser som klarast när mörkret gjort sig påmind om ljusets betydelse.
De enda lagar som ska ändras är de som av åklagare genom vantolkning kan användas till att utöva maktmissbruk mot folkets hjältar! #FreeASAP

Jag har som många andra inte sett bara en video, utan flera. Händelseförloppet är ganska klarlagt både tidigare i denna tråden och av videos på youtube. Vissa pusselbitar saknas fortfarande men jag kan inte vara den ende som hört rykten om vad som hände innan ligistens luftfärd. Jag kommer inte skriva något här eftersom jag inte kan bekräfta vad jag hört.
Jag kan dock delge att det finns inga tvivel om att ASAP Rocky agerade 100% rätt och lagenligt ifall de uppgifter jag fått stämmer. Märk väl att åtalet bygger på videos som just råkar exkludera antagonistens konfliktupptrappning.

Hur som helst är det dumt att ha honom kvar i häktet i Sverige. Vi kan INTE uppfostra amerikanska medborgare här i Sverige. Och nu kommer det kanske INGA fler artister till Sverige i framtiden på ett tag iallafall, vilket jag tycker känns väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in