2019-07-19, 20:52
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Han [Donald] tror/säger att han pratar med ett land där regeringen inte har någon som helst påverkansmöjlighet på domstolarna i enskilda fall. Särskilt inte i ett mindre misshandelsfall.

Jag skulle inte vara så säker. Den djupa staten har sina informella strukturer och metoder. Och det här är inget mindre case längre.
Citera
2019-07-19, 20:56
Medlem
truthwillouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Jag skulle inte vara så säker. Den djupa staten har sina informella strukturer och metoder. Och det här är inget mindre case längre.

Har sett att det skrivs lite i tråden om att hela Rocky-grejen är ett sätt för staten att visa att man tar krafttag mot utlänningar, etc. Med vad fan, kan det inte bara vara så att det faktiskt föreligger en flyktrisk? Jag menar, jag hade satt mig på första bästa plan hem till USA för att slippa det här sinnessjuka rättsväsendet, och han måste verkligen tycka att hela situationen är helt skruvad.
Citera
2019-07-19, 20:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove

Några veckors fängelse för ASAP Rocky eller lite böter är väl en bagatell?

Huvudsaken att han blir dömd. Då slipper Staten en utdragen och dyr skadeståndsprocess.

Och att vi sedan slipper se honom här igen är ju bara Win-win.

Att ASAP Rocky skulle komma tillbaka efter att ha misslyckats med att sälja ut Stadion som inte ens var halvfull är helt uteslutet i alla fall.

Det är marknaden som styr.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-07-19 kl. 21:11.
Citera
2019-07-19, 21:02
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Har sett att det skrivs lite i tråden om att hela Rocky-grejen är ett sätt för staten att visa att man tar krafttag mot utlänningar, etc. Med vad fan, kan det inte bara vara så att det faktiskt föreligger en flyktrisk? Jag menar, jag hade satt mig på första bästa plan hem till USA för att slippa det här sinnessjuka rättsväsendet, och han måste verkligen tycka att hela situationen är helt skruvad.

Du kanske hade gjort det, men du är ingen rapgud superstar med ett tjog inbokade festivalspelningar i sommar. ASAP Rocky med entourage befann sig på en turné som han garanterat hade velat genomföra enligt schema. Du kan väl inte ha missat att artister främst får sina inkomster från livespelningar. Det är stora delar av ASAP Rockys årsinkomst som står på spel i det här målet. Tänkt dig själv att mista stora delar av inkomster från det feriejobb du jobbat så hårt på hela sommaren bara för att någon kommer fram och hotar dig och dina vänner.
Det här är en groteskt orättvis häktning, en maximal vantolkning av den s k lagen.
Citera
2019-07-19, 21:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Kan det vara så att det bara handlar om en misshandel också?

Att tro att det ligger storpolitik bakom att häkta en våldsverkare med gedigen väldokumenterad kriminell bakgrund är bara SD-blivet.

ASSP Rocky är en feg kriminell och feg individ.
Citera
2019-07-19, 21:04
Medlem
Netizens avatar
Låt se om jag fått det här rätt. Hazarerna med elvisfrisyrer angriper en neger och hens entourage. När negern fredar sig mot svenskarnai elvisfrisyr blir hen häktad pga flyktrisk (ja, vem fan skulle inte fly Sverige). Detta får judinnan/horan Anne Ramberg att gripa in.

Är det här början på ett efterlängtat inbördeskrig eller bara något som snart blåser över? Jag hade hoppats på att få smeka min Brusletto längs Annes skrynkliga hals men nu vet jag inte.
Senast redigerad av Netizen 2019-07-19 kl. 21:06.
Citera
2019-07-19, 21:06
Medlem
swimmingpools avatar
Hur fan hade Trump tänkt å få hem honom? Jävla amerikanare som tror det handlar om ras.
Citera
2019-07-19, 21:06
Medlem
angeroves avatar
Citat:

Visst föreligger det en flyktrisk. Men det som väger tyngst, tror jag, är att det har blivit en prestigegrej. Det kan vara på politisk, institutionell eller personlig nivå för många inblandade.
Senast redigerad av angerove 2019-07-19 kl. 21:08.
Citera
2019-07-19, 21:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Du kanske hade gjort det, men du är ingen rapgud superstar med ett tjog inbokade festivalspelningar i sommar. ASAP Rocky med entourage befann sig på en turné som han garanterat hade velat genomföra enligt schema. Du kan väl inte ha missat att artister främst får sina inkomster från livespelningar. Det är stora delar av ASAP Rockys årsinkomst som står på spel i det här målet. Tänkt dig själv att mista stora delar av inkomster från det feriejobb du jobbat så hårt på hela sommaren bara för att någon kommer fram och hotar dig och dina vänner.
Det här är en groteskt orättvis häktning, en maximal vantolkning av den s k lagen.

If you cant do the time....

Jag är bekväm med att vi inte ändrar lagen bara för att den våldsamme före detta crackförsäljaren och fängelsekunden ASAP Rocky hade andra planer.

Tänk att en ”rappgud” som du felaktigt kallar Rakim inte ens kunde sälja ut halva Stadion.

#FailSaleRocky
Citera
2019-07-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Om du är i krokarna där, kan du komma över deras xl-lista på semestrar, vore mumma om det fanns skriftligt på att ÅKM nu själv ljuger som en häst travar.

Och om du på något sätt kan fixa verifiering på Liberace och Henrik, så säljer du storyn till Fox
isf så landar allt i knäet på Trump....

Låter det inte märkligt att det finns ett rykte att H och L är ”ihop” när H bor tillsammans med sambo och barn? I den situation att det hade pågått något otillbörligt hade skvallret varit att det pågick en ”affär”. Få postningar och illvilliga rykten, jag tror snarare någon försöker dikta ihop saker.
Citera
2019-07-19, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
* Den s k "Bögen" är inte längre åklagare. Det har dock påståtts att han date-at ASAP Rockys förra försvarare, en uppgift som för oss ASAP Rocky-fans vore av stort intresse om det kunde bekräftas. Så att vi kan sprida sanningen!
* Angående processen skrev någon tidigare nedanstående inlägg, vilket är en ganska bra summering:

* Brottsrubriceringen är f.n. grov misshandel men jag skulle inte vilja påstå att den är huggen i sten. ASAP Rockys nuvarande klarsynte advokat har t om förnekat att ASAP Rocky ens skulle ha utdelat en endaste spark. Att freda sig, att rädda sina vänner och stå upp för sexuellt trakasserade kvinnor med ett lätt kast av någon som utgör ett konkret hot kan knappast vantolkas till något utöver ett nödvärn.

När du anklagar afghanerna för att ha begått brott, så bör du tänka på att du har sett en VIDEO, och att ordningen i videos kan ändras. Tex kan misshandeln i teorin ha skett först, och det gjorde afghanerna upprörda. Men det kan du säkert lätt utesluta, eller?

Hur som helst, släpp honom INNAN han dör i häktet!
Tänk vilken katastrof det hade varit. Tex att han kvävs av mat.
Senast redigerad av a987 2019-07-19 kl. 21:14.
Citera
2019-07-19, 21:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
När du anklagar afghanerna för att ha begått brott, så bör du tänka på att du har sett en VIDEO, och att ordningen i videos kan ändras. Tex kan misshandeln i teorin ha skett först, och det gjorde afghanerna upprörda. Men det kan du säkert lätt utesluta, eller?

Tänk också på att Lili Assefa varit framme med PR-saxen och klippt bort allt som de kriminella hiphopparna gör som ser ”fel” ut enligt PR-byrån innan klippen publicerades på nätet.

Jag ser tydligt att det finns klipp i videon. Ett klipp innan snuttarna börjar och ett klipp när de slutar.

Det är det som inte syns i snuttarna ASAP Rocky kommer att dömas för.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-07-19 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in